/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katte og post
Fra : mmoel02
Vist : 1552 gange
100 point
Dato : 11-08-07 11:27

Vores kat har udviklet en leg hvor den, når posten kommer, formår at få hele sit ene forben ud gennem brevsprækken, og desværre er den i stand til at rive postmanden. Den anden dag ringede en meget vred postmand på døren og bad os om at gøre noget ved vores kat øjeblikkeligt, ellers nægtede han at levere post til os. Mit spørgsmål er bare, hvad vi kan gøre. Hvis vi ikke er hjemme, har vi ikke mulighed for at holde katten væk fra brevsprækken. Kan man købe en kurv eller noget lignende som man kan bore op foran brevsprækken?

Accepteret svar
Fra : dior

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-07 11:31

Ja,du kan godt købe en kurv til brevsprækken.Jeg vil tro du kan købe den i et byggemarked

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:36

Næste bud....

Sæt brevsprækken op i en højde katten ikke kan nå.....

Alternativt en postkasse UDENPÅ døren.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 11:41

Hvis det er en lejlighed,er det ikke sikkert viceværten vil finde sig i det..Der er jo så meget man ikke må

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:47

Citat
Hvis det er en lejlighed

Så er der vel samlede postkasser i stuen..... ?????

Mig bekendt går posten ikke længere i etageejendomme.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 11:56

Jeg bor på 5te sal,og posten smider stadig post ind af brevsprækkerne
Her er dog elevator...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 11:59

Og hvis brevskriveren havde postkasser i stuen,ville problemet slet ikke være der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 12:14

Så må vi jo håbe spørgeren kommer på banen igen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 12:20

Det kan være spørgeren er gået en tur ned i byggemarkedet

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 11-08-07 12:33

Citat
Og hvis brevskriveren havde postkasser i stuen,ville problemet slet ikke være der

Hvis katten bor i en brevkasse i stueetagen, kan jeg godt forstå hvis den er småsur!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 12:37

Citat
Hvis katten bor i en brevkasse i stueetagen, kan jeg godt forstå hvis den er småsur!
Hvis jeg var kat,ville jeg nok også blive småsur,hvis jeg boede i en brevkasse i stueetagen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 12:38

Meeen...Det tror jeg nu heller ikke den gør

Kommentar
Fra : mmoel02

Dato : 11-08-07 13:13

Tak for jeres svar! Jeg bor på 2. sal, og her kommer posten op. Jeg tror bare, at jeg smutter i et byggemarked og ser om jeg kan finde en kurv.

Godkendelse af svar
Fra : mmoel02

Dato : 11-08-07 13:14

Tak for svaret dior.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-08-07 13:17

Selv tak,og tak for pointHVIS nu du ikke kan få kurven i et byggemarked,kan de nok fortælle hvor du kan få sådan en tingest.
Hej fra dior,og god weekend til alle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-07 13:34

http://www.gds.ruko.dk/shop/3-1-1.asp?id=7488&groupid=460&MenuMainGroup=

brevsprække skjulere kan fåes med og uden net så katten ikke kan komme til - ovenstående var bare lige for at vise hvor net eller "stænkklap" kan sættes på

Kommentar
Fra : mmoel02

Dato : 11-08-07 18:43

Tak for dit svar, miritdk! Jeg har lige været i alle byggemarkeder i Odense, og tilsyneladende findes en brevsprækkekurv ikke nogen steder, men vi har en ruko-forhandler i byen, og jeg vil lige smutte ind og se, om de har en brevsprækkeskjuler.

Kommentar
Fra : mmoel02

Dato : 23-08-07 20:21

Enden på det hele blev, at jeg købte en kort altankasse (samme længde som brevsprækken) i bilkas blomsterafdeling. Indtil videre er det ikke lykkes katten at få poten ud og rive posten, så det virker tilsyneladende.