/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Kurser i forbindelse med fragt
Fra : ivanovic1
Vist : 625 gange
21 point
Dato : 09-08-07 09:35

Hej Alle,

Jeg har fået fragtet en container fra Kina, og skal til at betale DSV. I den forbindelse, er der søfragt, Valutatillæg (CAF) & Olietillæg (BAF), som er angivet i USD, hvilket også er fint. Men når DSV omregner det i kr. benytter de en uds kurs på 5,9922 hvor dagskursen var på 544,05.

Er dette normalt hos shipping firmaerne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 12:21

Det er normalt hos alle at bruge forskellige kurser til køb og salg.....

Dagskursen er blot et billede af hvad valutaen handledes til den pågældende dag....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-08-07 12:26

Tilbyd dem at betale i USD. Gerne med en stor seddel , så du skal have penge tilbage i dkr.

du kan ingen steder nøjes med den officielle dagskurs. du skal nok regne med at betale et par procent mere. Hør hvad banken sælger dollar til, og forklar DSV at du ikke er nogen rimelig grund til at betale mere.

DSV er et foretagende i stadig stiv økonomisk fremgang, med konstant øget overskud.
Nu ved du hvordan de opnår det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 12:37

Ja... Man kan skam leve af at handle med valuta.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 12:39

Dollaren er faldet meget på det sidste - og firmaerne omregner ikke deres kurser hveranden dag.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-07 13:44

Containeren bør tømmes hurtigt som bare den, ellers får du en regning
på hyre af kassen.
Tror du har to timer på dig.

Annuller spørgsmålet
Fra : ivanovic1

Dato : 26-08-07 16:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål