/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Forstærke ens bærbar signal
Fra : sCover
Vist : 816 gange
500 point
Dato : 07-08-07 14:09

Jeg vil bare vide om der er en mulighed for at jeg kan booste mit wlan signal fra min bærbar så det blev stærker og rækker længere, og det har ikke noget at gør med routeren, kun min bærbar's trådløse?

Jeg er åben for næsten alle forslag

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-08-07 14:22

Det kan sagtens have noget med routeren at gøre. Det kan have utroligt meget at sige, hvor antennen på din router sidder!!!!
Jeg fik meget bedere signal til min bærbare, blot ved at hæve routeren ca. 40 Cm. Der må helst ikke være metal i nærheden af antennen på routeren, feks er det ikke godt at sætte den ovenpå kabinettet på en stationær PC (det var det jeg havde, men flyttede den så op på bordet istedet for.

MVH

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-08-07 14:32
Kommentar
Fra : sCover

Dato : 07-08-07 14:48

Som sagt så er det ikke routerens signal jeg gerne vil have stærker men signalet på min bærbar, selvom jeg godt ved at det er oftes er routeren der er problemet

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 500 point
Dato : 07-08-07 16:05

Der er mange aanoncer og artikler....men helt enige er de ikke.

Et lille udvalg.

http://www.whotspot.com/p_laptop_wifi_kit.html
http://www.netlobo.com/weak_wireless_signal.html
http://www.testmy.net/t-12997

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-07 16:37

eller flyt routeren ud centralt i huset så nåes signalet bedre

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-08-07 16:50

Om du sender et stærkere signal eller om du forbedre modtagerforholdne går da ud på et.
Hvorfor mener du, at det er din bærbars signal ikke er godt nok, og ikke modtagerforholdne der er for dårlige???
Det er meget svært at afgøre.

MVH

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 07-08-07 18:44

Måske bruger hun mest sin bærbar uden for hjemmet...

Så hjælper det jo ikke at flytte rundt på routeren

Hvad for noget trådløs har du på din computer? -for det handler nok om at udskifte det..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-07 20:04

Man lan jo også købe en antenne til at placere i den anden ende af huset eller udenfor

http://www.microlan.dk/shop/products/productlist.aspx?menuid=WLAN&level=1

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-07 22:08

Jeg mener ikke at have set en bærebar, hvor det er muligt at ændre signal styrken.
Så der er så kun sender/modtager forholdet at holde sig til.
En fornuftig placering af henholdsvis router og den bærebare er betingelsen for at have et godt signalforhold.
Jeg har selv valgt at sætte en ekstra antenne på min router, så antennen kan flyttes til en god position.
Visse typer af bærebares netkort har også mulighed for at montere en antenne. Men de er få og findes kun som PCMCIA kort.
Lige som i gamle dage, hvor en antenne til TV skylle være rettet ind mod stationen for at opnå et godt signal, så skal routerens antenne også være placeret bedst muligt. - Her er det at ekstra antennen kommer ind i billedet.
Du kan så vælge en rundstrålet antenne med et GAIN på mellem 5 og 8 dB, eller hvis den bærebare befinder sig i samme position hele tiden; at benytte en bidirectional antenne, som sender og modtager i to konsentrerede retninger og giver en mærkbar signal forbedring inden for udstrålingsområdet.
En anden løsning vil være, at sætte en repeater op i den anden ende af huset, hvormed dækningsområdet udvides.

Antenneforholdet skal være i orden, hvis der skal komme noget godt ud af det. Antennen er 90% af en god forbindelse.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 07-08-07 23:08

Men jo det er som Millister siger jeg bruger den meget min bærbar uden for hjemmet og er meget på farten... Og jeg er ikke en hun, men en han xD

Godkendelse af svar
Fra : sCover

Dato : 07-08-07 23:15

Tak for svaret jakjoe. Det link jeg brugte var:

http://www.netlobo.com/weak_wireless_signal.html

Og det virker TAAAARK! Haha

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-08-07 23:32

Fornemt....var godt nok i tvivl om rigtigheden, da andre ikke mente det kunne lade sig gøre.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-08-07 08:41

Nu ved jeg ikke HVORFOR den bærbare skal forbedres, men jeg har da set anbefalingen: Skift til ny adapter - fx en USB-adapter men med et USB forlængerkabel (så du kan flytte antennen opad) eller en decideret bedre antenne.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 08-08-07 23:31

Når ja okay Henrikkrebs, men det er så også rigtigt men jeg er online nu og det virkere fint så vil forslå folk at prøve det her først inden de begynder at købe antenner og diverse ting, for den er nem hurtig og gratis xD