/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
extern dvd-brænder
Fra : jannicolai
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 04-08-07 11:37

Hej jeg har tænkt mig at købe en extern dvd-brænder. Men er i tvivl om de er ok,og hvad for en jeg evt. Skal købe.Er der nogle af jer der har erfaring med extern dvd-brænder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-07 11:59

Har selv en Plextor... og den fungere fint via USB - læs mere på http://www.plextor-europe.com/
Men vent og se hvad andre har at sige, min benyttes ikke ret meget. Brænder mest på min stationære PC med intern DVD/CD-brænder & Nero 7 som brænderprogram http://www.nero.com/eng/index.html
Fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 04-08-07 12:00

ok kigger lige

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-07 12:03

Ta' som tommelfingerregel at en ekstern aldrig vil brænde lige så hurtigt som en ekstern

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-07 12:04

Vrøvl... en ekstern er langsommere end en intern - skrivefejl i mit indslag ovenfor - sorry

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-08-07 12:59

CLAN har ret!
Selv om du bruger USB 2.0 vil du have en begrænset brænderhastighed, hvis ikke den brænder har en tilstrækkelig stor buffer.
Løber bufferen tør for data, er skiven kaput. Der skal helst være et konstant flow af data så brændingen køre kontinuerligt.
Jeg har selv flere DVD brændere, men fortrækker at kopiere film i den DVD afspiller/recorder som jeg har under fjernsynet. Den laver et fint arbejde og der er redigeringsmuligheder i den indbyggede harddisk.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 04-08-07 13:06

jeg kan se at nogle har FireWire, det må da være en fordel ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-08-07 13:23

Jeg mener ikke at fireware er meget hurtigere.
Så det du skal sørge for, er at den DVD brænder du skal have har tilstrækkelig buffer indbygget.
DVD film er jo store datamængder og der skal derfor også et større mellemlager til, hvis du skal have en fejlfri brænding.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-07 15:10

FireWire findes i flere forskellige hastigheder. Den mest kendte type er IEEE 1394 type A, som kører med 400 Mbps, og den indtil videre mindre benyttede IEEE 1394 type B, der kan køre med 800 Mbps
men kig ind på http://da.wikipedia.org/wiki/FireWire og http://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus for USB her får du en fyldestgørende forklaring på det hele.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-07 15:13

serverino... jeg ville nu ikke gå så meget op i den indbyggede buffer, OK den har da betydning, men f.eks Nero benytter din PC som buffer = forsinker processen - så ja, du har da ret i, at hvis brænderen har en stor buffer, så går "tingene" hurtigere, men det ødelægger ikke din brænding af hhv DVD eller CD.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 16:11

En extern brænder har INTET formål medmindre du er afhængig af at tage den med....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-07 17:08

enig refi... men der er jo det spørgsmålet går på - en ekstern
jannicolai... læs evt. http://www.pcworld.dk/art/4281?a=search&i=0

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-07 17:10

Ups! Forkert link
det skulle være dette link http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=306951&fid=22#SN8

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 05-08-07 02:54

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-08-07 15:25

Velbekomme og takker for points
Fortsat god weekend - selv om den snart er slut, og solen står højt