/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
D-Link DGE 528T slukke ikke..
Fra : bimbobo2
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 03-08-07 14:37

Hej,
jeg har købt et netkort D-Link DGE528T.. men i modsætning af mit gamle 3COM, den afbryder ikke netforbindelsen, når jeg slukker PC helt ned.
Mens... hvis jeg sætte PC i dvale, så er forbindelsen afbrydt og lampen på routeren er også slukket.

Jeg har et bundkort ASUS P4P800, men som sagt, med 3 COM ingen problemer.

Den "option" tilla at PC slukker dette kort for at spare strøm" er også aktiveret... og jeg har den seneste driver til netkort og seneste BIOS til ASUS.

Er der en løsning. D-LINK kunne ikke hjælpe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-07 17:32

Dit kort har 2 led-lys ACT og Link
Et stadigt grøn lys på link, indikerer en god forbindelse med routeren.
Et blinkende ACT fortæller at kortet sender og modtager data.

Dit kort er forsynet med Wake-On-LAN med Power Management, dvs. computeren kan vækkes ved hjælp af et fjernopkald til dit kort, som jo så skal stå klar til evnt. modtagelse og svar.

Det kan muligvis slåes fra i din bios. Tryk F1 ved opstart, og slå det fra, det ligger nok under Power Management.
Gem bios indstillingen ved at trykke F10, og svar Y til at gemme indstillingen og genstarte computeren.
Nu er det umådelig lidt strøm en blinkende lampe forbruger, men blinker de også hvis routeren er slukket, for den kan du jo slukke med en USB-spareskinne, som samtidig kan slukke printere højtalere mm. Men routeren kan du jo kun slukke, hvis ikke andre bruger den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 03-08-07 17:45

Tak for svaret...
alt det du forslog er gjort i forvejen..
Wake on Lan er deaktiveret, alt i bios er som det var før med 3 COM.
Det er ikke strømmen som "generer" mig, men at forbindelsen er stadig aktiv.
Jeg har de samme settings som jeg havde før, bare dette kort ikke "stopper" når PC'en er lukket.. men stopper i dvale... meget mystisk.

mvh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-07 19:01

Der er intet mystisk i det, kortet du har købt, er netop beregnet til det.
Men hvad gør det at den kommunikerer med routeren, det kan da ikke skade computeren, så længe den ikke er startet.?
Men ellers kan du jo i enhedshåndtering, højreklikke på dit kort, og i egenskaber/strømstyring, vælge at den skal slukke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 19:02

Er du helt sikker på at computeren er slukket ? Jeg har ikke samme netkort men har få gange oplevet at der var lys på net kortet når computeren var gået i stå, men den var ikke slukket helt, der var lys inde på bundkortet, så jeg da jeg tog siden af, en stor rød diode hel ovre i den anden ende af bundkoret, blæsere og alt andet stod stille så jeg slukkede på start kontakten, det er kun en gang imellem at jeg oplever og jeg kender ikke årsagen.
Er der en diode inde på bundkortet som stadig lyser, når du tror du har slukket ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:29

Du kan ikke slukke de lamper.
På min gamle Compaq lyser de også selv om dyret er slukket.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 19:41

De slukker når jeg slukker på stikkontakten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:43

ASUS P4P800 har den ikke indbygget netkort.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 03-08-07 22:39

Til pallebhansen,
det er lige præcist dèt som ikke virker...
Jeg har markeret, som skrevet i min første post, "tillad PC til at slukke kortet for at spare strøm".

Til o.v.n., Ja PC er helt slukket..helt i bunden, men i routeren er lampe for "pc1" lyst.
Med 3 COM alt var slukket også i routeren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 23:24

Nå jeg troede der var lys på netkortet i computeren den lyser også på routeren hos mig, selv om computeren er slukket ved stikkontakten, den indikerer at netkablet er sat i, ved ikke hvorfor den ikke lyste ved din forrige netkort ligeledes står der en diode og blinker, selv om alle computer er slukket, den viser bare at den trådløse del er klar til brug, og der er der ingen ekstra blink når forbindelsen bruges, der er det på netkortet og modemet der blinkes

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-08-07 10:11

Intet trådløst... min router er ikke trådløst, men en ADSL modem og router Linksys AG241
Med 3COM pc sluk=routeren diod for PC1 sluk også..
OK... vi dropper det...tak for alle svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 04-08-07 10:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål