/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
kan ikk logge på
Fra : ThomasEp
Vist : 930 gange
100 point
Dato : 02-08-07 21:12

HEj,

Når jeg sidder hjemme ved min svigermor med min bærbar kan jeg ikke komme på deres trådløse netværk.
De har en bærbar og 2 stationære til deres drenge, og de kommer fint på uden nogle problemer, der står en stationær computer i stuen hvor deres trådløse router er sat op sammen med computeren.
Når jeg finder deres opkobling via trådløs netværk står der at den har fundet trådløs netværk. den profil hedder default men der sker ikke rigtig noget når jeg prøver på at logge mig på.
Den spørger mig ikke om kode eller noget som helst, den søger braew og når den har søgt i et stykke tid går den væk igen.
Hvad gør jeg galt?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 21:16

Er din computer sat til automatisk at søge efter IP adresse, og hvilken Windows bruger du ?

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 02-08-07 21:19

ja det har jeg og jeg bruger xp home

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 21:19

Er det når du højre klikker på ikonen ved uret, at du får Vist tilgængelige trådløse netværk ? Bruger de Mac filtrering ? Det lyder total vanvittig at et trådløs netværk ikke er beskyttet på en eller anden måde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 21:24

Du får sikkert hjælp, jeg overlader dig trygt til eksperterne, jeg skal være færdig med græsplænen før det bliver mørkt

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 02-08-07 21:25

Jamen den slriver at der er et eller flere tråløse netværk tilgængelige, så jeg klikker på den og prøver at logge på den der hedder default, så gør den ikke noget som helst.
Jeg ved ikke hvad det der mac filtering er, men jeg kan se at de har et eller andet TDC sikkerhedspakke installeret, ved ikke om det kan ha noget med det at gøre, det lyder bare underligt eftersom at de andre computere godt kan men min ikke kan.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-08-07 22:20

Der er vel en krypteringskode som du ikke har defineret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 22:32

Citat
Jamen den slriver at der er et eller flere tråløse netværk tilgængelige
er du sikker på at det ikke er naboens net værk, som du forsøge at logge på, og signalet er så svag at den ikke kan, Default er det svigermekanikkens netværk og er alle dem du kan se ubeskyttede ? Hvis du vil vide Mac filtrering er slået til, skal du ind i routerens opsætning, og så skal vi vide hvilken router der e tale om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 22:35

Har du højre klikket på ikonen ved uret ? Og valgt Vis trådløse netværk, der er tilgængelige, der markerer du det netværk du vil logge på, er netværket beskyttet, blive du bedt om en adgangskode når du klikker på Log på

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-08-07 00:45

Min første reaktion er: Svigermor kan IKKE lide dig!
Hvordan er sikkerheden opsat i hendes netværk. - Her tænker jeg på kryptering og MAC-filtret.
Hvis du ikke er registreret med din MAC-adresse (hvis hun har et aktivt filter) så må du pænt blive ude på måtten!
Bruger hun kryptering, skal denne nøgle jo indtastes i din PC, for at du kan få forbindelse.

Sådan er svigermødre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 01:55

ThomasEp har måske fundet ud af at svigermor ikke vil have ham på det er længe siden brugeren fortalte os noget nyt, så vi kunne hjælpe videre, godt du kom ind Severino, du kender mere til netværk (og svigermødre) end jeg gør

Kommentar
Fra : leob

Dato : 03-08-07 07:44

Kan der ikke også være tale om, at svigermor har sat systemet til [U]ikke[/U] at vise netværksnavnet?
I så fald vises det jo ikke og DEFAULT er dermed ikke svigermors netværk.
Jeg mener faktisk, at default netop ikke er et ægte netværk, men mere en skabelon, som ligger på routeren klar til at lave et netværk?
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 11:17

Default er standard som navn på alle netværk (også mit) hvis du ikke giver det et andet navn under opsætningen

Kommentar
Fra : leob

Dato : 03-08-07 13:45

OK o.v.n., men så kan det jo godt være et helt andet netværk, hvis svigermors ikke bliver vist (fordi hun har gemt de
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 13:47

Den tanke strejfede mig i aftes http://www.kandu.dk/spg107803.aspx#1207178

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-08-07 21:27

Næh o.v.n. Jeg kender ikke meget til svigermødre. Min svigermor døde lige før min kone kom til Danmark, så konen var nem at overtale til at blive her!

Selv om SSID er skjult, kan det godt lade sig gøre at koble sig på, hvis man blot ved hvad SSID-navnet er!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-08-07 09:14

Det er rigtigt, severino
Mine to svigermødre havde ikke EDB, så jeg er uvidende om sådanne implikationer.
Mit afsluttende råd til ThomasEp (hører vi fra dig?) er, at se hvilken router der er tale om.
Dernæst bruges dens adresse, som nok er noget retning af 192.168.1.1 i browseren.
Hvis der ikke er ændret noget er brugernavnet nok blankt og passwordet er ADMIN.
Når du så er kommet ind i routeropsætningen skal du kigge efter tre ting:
Er SSID sat til at være gemt (og hvad er navnet)?
Er der lagt kryptering ind?
Er der lagt MAC-beskyttelse ind?
Når du ved dette, kom så tilbage til KanDu. Så finder vi nok svaret på dit spørgsmål
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-08-07 13:04

leob skriver:
Citat
Mine to svigermødre havde ikke EDB, så .....

Er du da begamist!??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-07 13:43

leob er sikkert ham tolken med 2 koner men det meget værre for ThomasEp, han er sikkert blevet smidt helt ud, siden vi ikke hører mere der er ellers mange gode forslag, som kunne afprøves

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 04-08-07 14:16

Undskyld jeg ikkelige har været så aktiv, jeg arbejder konstant.

Hvordan finder jeg ud af det med SSid
hvordan finder jeg ud af det med mac adressen?
Jeg aner overhovedet ikke om der er kryptering på.

hehe?

Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-07 14:45

Du må ind i routeren og se hvodan den er sat op, adressen ligner hinanden til alle routere, det står i manualen, min D-Link har for eksempel http://192.162.0.1 i manualen står der også hvad brugernavn og adgangs kode er, da routeren blev leveret, er det ændret må du sørge svigermor og lad for eksempel Severino fortælle dig om hvad og hvordan du gør så du kan komme på, han ved meget mere end jeg gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-07 14:47

Det ville hjælpe os gevaldig, hvis du også fortalte hvilken router du arbejder med

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-08-07 16:18

AK JA hvad er de svigermødre ikke skyld i !!!!
Det er da godt at min har fået jord i munden for 25 år siden!

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 04-08-07 20:20

den trådløse router hedder planet wrt-410

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 04-08-07 20:38

hvordan kommer jeg ind i routeren og kigger efter alle de ting?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-08-07 22:56

Ja du kan f.eks. benytte en af de maskiner der allerede har forbindelse, og kalde den på dens gatway adresse, som typisk kan hedde http://192.168.1.1 eller http://192.168.0.1 - dog kan det godt være en anden adresse, men de nævnte er mest brugte.
Herefter skal du indtaste brugernavn og adgangskode, så dem må du lige RYSTE ud af svigermor. Så skal du gerne have adgang til opsætningen!

Men måske er det nemmere at give svigermekanikken et kærligt knus, så hun gør det for dig!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 05-08-07 09:14

Bare for en ordens skyld: Jeg er ikke bigamist !!!
Jeg er så gammel, at jeg forlængst havde haft sølvbryllup, da min første kone døde. Nu har jeg kendt min nuværende kone i 21 år og vi har været gift i 14. Ret naturligt er begge mine svigerforældre døde.
Ved I forresten hvad straffen er for bigami?
Man får to svigermødre
Hi
leob

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-07 10:11

sådan kommer du ind i routeren ved at indtaste http://192.168.1.1
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=2676#top

det skal gøres fra en af de pc er som er på nettet.

her er resten af artiklen/testen af routeren
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=2676

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 05-08-07 21:23

Tak for svaret Fijala.

Jeg har valgt indtil videre bare at sætte lan kablet i og køre det på den måde.
jeg tjekker lige op på den router senere idag, mange tak for besvarelserne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-07 17:02

Når først du har fået imd i knoppen hvordan det trådløse fungerer er det slet ikke svært.

Takker for pointene.