/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mere Ram eller hvad.
Fra : USJ9
Vist : 497 gange
200 point
Dato : 02-08-07 20:02

Er lidt usikker på, om min computer Athlon 64, processer 3000+ 512 DDR pc3200 ram - motherboard ms-7030 vil kunne arbejde lidt hurtigere, såfremt jeg købte flere eller helt nye ram til den. Den hænger lidt, når der f.eks arbejdes i Photo Shop og Paint shop og lukker nogen gange helt ned. Har prøvet at scanne den via www.crucial.com, som oplyser mig at det sagtens kan betale sig.
Har nogen erfaringer med at udskifte til mere ram og derved opnå en væsentlig forbedring af maskinen.
Har 2 ledige slots til ram.
Hvor købes der evt. billige og gode ram i nærheden af Kbh.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-08-07 20:14

1 GB ekstra vil forbedre billedbehndlingen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 20:18

Citat
Photo Shop og Paint shop

De programmer ÆDER CPU/ hukommelse.
Men du kan udvide din VIRTUELLE, hukommelse
Der kommer nok en´_der ved hvad det er.

Har kørt begge programmer med 128 MB uden
for mange problemer.
Bare du udvider din ? hukommelse.

Ellers, prøv at sæt din skærm til en ANDEN farve dybde
16 ? istedet for 32 og FULD KNALD på
skærm_accelaeration,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 20:22

Yes jeg fordoblede RAM i min bærbare, har nu 1024 som den kører (Windows XP home) Kingston er gode RAM men der findes også mange andre gode, og du bør købe på nettet, eventuel vælge afhentning for at spare portoen: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction925=2&Sorted925=3200&Direction1147=2&Sorted1147=536870912&Equal20=156&Equal31279=&Equal1372=&True28959=&Trueval28959=118452&Submit.x=2 her er så 6 sider med valgmuligheder, søgningen er sat så 512 er minimun, Crusial guiden oplyste vistnok om hvor meget du kunne sætte i, hvad bundkortet understøtter

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 05-08-07 10:17

hent dette lille program. det fortæller dig nøjagtigt hvilke ram du har i

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

derefter er det let at gå ind her og søge på dine ram

http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=37

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 10:19

Jeg vil mene at du skal have mindst 1 GB ram mere smidt i så vil du kunne mærke en væsentlig forskel.

Sørg selvfølgelig også altid for at din pc er i god form , ved jævnligt at rydde op og defragmentere.

Godkendelse af svar
Fra : USJ9

Dato : 27-08-07 23:02

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-08-07 17:12

tak tak for det og er det ikke korrekt at det hjalp gevaldigt.