/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
0% tilbage (tilsluttet oplader
Fra : Walid9955
Vist : 2158 gange
200 point
Dato : 02-08-07 12:57

Har HP Pavilion dv 6000
Er lige kommet hjem fra 3 ugers ferie, og har tændt min bærbar eller føst vil den ikke tændes så jeg puttede strøm stikken i - så den bliv tændt
Men så opdager jeg at computeren oplader ikke når stikket sidder i computern og hver gang jeg tager stikket ud slukkes computeren .. Når jeg fører pilen hen til ikonet nede i højre hjørne, står der " 0% tilbage (tilsluttet oplader ikke)" ... Hvordan får jeg den til at oploader ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 13:04

Er der en dårlig kontakt mellem batteri og computer ? Eller batteriet duer ikke mere

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 02-08-07 13:05

hm ved sku ikke

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-08-07 13:10

Hvor gammel er den?
Kan batteriet være færdigt?
Eller opladeren, en løs forbindelse, en kold lodning?
Kontakten, er der strøm på?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 13:13

Prøv at tage batteriet ud, og undersøg kontaktfladerne, er de rene ? Fjedrer de ? Så de presses mod kontakt fladerne på computeren (eller omvendt)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 13:15

Rengøring af kontakt flader i mobiltelefon, gøres med et stykke gammelsdags viskelæder, kan sikkert også bruges ved bærbare computere og batterier

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 02-08-07 13:32

den er kun 1 md gammel og der er strøm på!

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 02-08-07 13:35

den er rent det enster problem er at jeg had ikke brugt den i 3 uger.
hvordan kan batteriet være færdig nå computer er kun 1 md gammel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-07 13:46

Jeg ved ikke hvad fejlen er, men min søster købte en HP Pavillon dv 6306 eu for 2 mdr. siden. Den kan heller ikke lade, men hun vil, når hun kommer hjem fra ferie rette henvendelse til firmaet.

Det skulle du også gøre.

Med mindre der er et klogt hoved, der kan fortælle dig noget andet

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 02-08-07 13:48

god ide jeg prøver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 13:49

Citat
Med mindre der er et klogt hoved, der kan fortælle dig noget andet
jamen kære Ans vi forsøger - vi forsøger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 13:51

Citat
den er kun 1 md gammel og der er strøm på!
så endelig ikke pille ved andet end de nævnte kontakter og forsigtig, du har jo fuld garanti så det vil sikkert være en god ide at klage der hvor du har købt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-07 13:51

Ja det ved jeg o.v.n, men underligt at 2 nye HP'er har samme "fejl"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-07 13:53

Rigtigt o.v.n nix pille, så er der ingen garanti

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 02-08-07 13:54

nej jeg har søgt lidt på nettet det se ud til der er en mere som har det samme fejl!
hm garanti dæker jo ikke batteriet tro jeg eller tag jeg fejl??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 13:58

Det er sandsynligvis ikke batteriet, men en dårlig forbindelse, helt klar noget at klage over

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-07 13:58
Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 02-08-07 14:03

tak kigger på den