/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vedhæft i Windows Mail...
Fra : rwo
Vist : 1187 gange
250 point
Dato : 29-07-07 19:24

Når jeg vedhæfter en fil (et billede) i det nye Windows Mail (tidl. Outlook Express) så kommer billedet til at være i mailen - Altså man kan se et kæmpe billede samme sted, som man læser beskeden i mailen.

Hvordan indstiller jeg det således at npr man modtager en mail fra mig, så er billedet med som link og ikke et kæmpebillede i selve mailen?

Håber i forstår..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-07-07 19:26

Det bør virke når du vedhæfter en fil (billedet) og ikke indsætter billede.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-07-07 19:28

Samme her, billedet ligger i mailen og som vedhæftet fil.
Altså når jeg sender, ikke modtager.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 29-07-07 19:38

Jeg vedhæfter billederne, så det er ikke det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 19:41

Højreklik på billedet og pak det - så undgår du det......

Muligvis kan du også undgå det ved at vedhæfte FIL og ikke billede.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-07 23:11

nu kender jeg ikke vistas mail - men men -- kan det måske være man skal gøre noget lignende som i xp med at blokere billeder ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 23:36

Nej - de skal da ikke blokeres - så kan de jo heller ikke vedhæftes

De skal PAKKES....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 23:37

Så er man også ude over de udbydere der IKKE tillader visse filtyper......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 11:18

En fil der ikke kan sendes - skal måske bare omdøbes til .txt
"Tekstfiler" går normalt glat i gennem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-07 15:06

btw - når man indstiller oe til at sende ene og alene i almindelig tekst (slår html fra) - så vises der absolut ikke billeder og en billedfil kan kun ses ved at åbne eller gemme vedhæftningen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-07-07 22:21

sker det samme hvis du....
find den fil (billed) du vil sende og højreklik på flilen >>vælg send til >>
post modtager

snuppet her
http://www.web-articles.info/e/a/title/Using-Mail-Attachments-in-Vista/

Citat
E-mailing documents from folders

The preceding steps assume you want to create your e-mail message first and then attach files to it. But there’s another way to do it. If you happen to be in the folder that contains the file(s) you want to e-mail, there’s no reason to open Windows Mail first. Instead you can follow these steps:

1. If you haven’t already done so, open the folder that contains the file(s) you want to send.

2. Optionally, to send multiple files from the same folder, select their icons.

3. Right-click the icon of the file that you want to e-mail (or any selected icon) and choose Send To -> Mail Recipient.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 30-07-07 22:46

Desværre dk - håbede ellers lige at det var svaret, men øv.

Vil virkelig gerne have det til at virke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 22:55

Så pak dem dog.....

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 30-07-07 23:05

Men når jeg nu i min gl Outlook kunne modtage og sende billeder, hvor de opstod som et vedhæftet link, så vil jeg jo gerne have det på samme måde her...

Det skulle vel ikke være nødvendigt at pakke mv, det kan vel indstilles. Det ser jo totalt dumt ud at sende en mail, hvor der så er et billede på str med fire somputerskærme under meddelelsen

Jeg kan godt se at du måske kan få det til at virke sådan Refi, men jeg synes bare ikke det bør være nødvendigt, når det har virket før....

Og jeg vil helst have det til at virke med at et vedhæftet billede fremstår som et link... uden at pakke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-07-07 08:38

øv, har du mulighed for at prøve om det ikke kun er hos dig selv billed vises, og om den
er vedhæftet når du sender.
Mener at kunne huske når jeg vedhæftede billeder i outlook express kunne jeg selv se billeder
når jeg kiggede i "sendt post" men samtidigt havde den også en clips som indikerede at der var fil(er) vedhæftet.

de var vedhæftet hos modtager, når de bruger microsoft outlook, men blev vist når de bruger
outlook express..

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 31-07-07 09:40

de er vedhæftet, men vises også i mailen. Jeg tor ikke nødvendigvis problemet er der når jeg sender til andre....

Øv, hvis der virkelig ikk kan gøres noget ved det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-07 09:52

Citat
Jeg tor ikke nødvendigvis problemet er der når jeg sender til andre....
....
prøv dog at sende til en du kender godt og find ud af det

Hvis det ikke kan lade sig gøre at undgå det synes det som om der er et sikkerhedsproblem i og med netop fotos i de kendte typer kan indeholde malware

Jeg bruger ikke html i nyhedsmails og der får jeg absolut ikke nogen billeder af nogen art med fordi jeg bruger indstillingen "læs alle meddelelser som almindelig tekst" (oe) - er det anderledes med indstillinger i outlook ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-07 09:52

altså - får ingen billeder i visningsruden så