/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Importere mails
Fra : rwo
Vist : 700 gange
500 point
Dato : 29-07-07 11:26

Jeg har fået ny computer med Vista. Mine mails, der lå på min gl computer har jeg fået taget en back-up af på min USB. Jeg havde outlook på min gl computer (ikke outlook express). På den nye vil jeg nok gerne bruge Windows Mail (efterfølgeren til Outlook Express).

Når jeg i Windoms Mail siger importer mails og vælger Microsoft Outlook, så siger den:

Meddelser fra MAPI-klienten kan ikke importeres. Der opstod en fejl.

Det var en tekniker i butikken der tog back-upen, og der så jeg at han gemte en hel mappe/fil, så tænkte jeg at der ku´ være et sted hvor jeg bare kan tilføje denne mappe/fil (som jeg har på min USB) altså på samme måde som han gjorde.

Filen fra min gl. computer hedder: outlook.pst

Håber i forstår mit spørgsmål - hvis der er noget jeg ikke har oplyst, så spørg endelig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-07 11:37

Jeg var inde i dette spørgsmål, og så vidt jeg kan se, er der noget som kan bruges i indlægget fra nuber2: http://www.kandu.dk/Spg107235.aspx#1199304 prøv om det er svaret på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-07-07 11:37

Er du sikker på, at Outlook er "bagud" kompatibel med Windows mail?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-07-07 11:48

Kik lige her

http://www.libris.dk/bm/bilag/windows_vista_for_alle/

Håber du kan bruge det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-07-07 11:53

Det vedrører Outlook Express ikke Outlook.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 29-07-07 12:07

Det er desværre ikke til Outlook Express... Kun Outlook

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-07-07 12:17

ups det var mig der ikke kan læse

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-07-07 12:24
Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 29-07-07 13:03

din outlook.pst fil skulle først have været exporteret til outlook express for derefter at
kunne blive importeret til vista mail..

Citat
1. Outlook must be installed on the computer that the .pst file is to be exported.
2. Individual messages from Outlook (.msg) cannot be dragged and dropped into WIndows Mail (or even Outlook Express on XP for that matter)
3. [B]In Outlook on Windows XP export the PST to Outlook Express then import those into Windows Mail [/B]4. Outlook Contacts will need to be exported as a Comma Separated Values text file for import into Windows Contacts

kilde
http://blogs.technet.com/james/archive/2007/06/25/import-outlook-pst-into-windows-mail.aspx

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 30-07-07 18:02

Tak for svaret dk. - Du havde ret...