/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dazzle tv-tuner og vista.
Fra : JRC
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 29-07-07 03:01

Hejsa

Har en bærbar her som har windows vista og så har jeg en dazzle tv-tuner til den men den køre kun på xp eller pro. Vi har snakket med forhandleren og han siger vi skal hente en driver fra deres hjemmeside som er: www.pinnaclesys.com.....som køre på vista. Nogle som kan sige mig hvordan jeg gør det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-07 03:26

Du henter ved at klikke på linket: http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/PCTV%20Drivers/PCTV%20100i,110i,300i,310i/32_bit.zip
og pakker zip filen ud, jeg gætter på at der en Read Me med, som fortæller hvordan du instalerer, ellers ville jeg gøre det fra Enhedshåndtering, finde Dazzle tv kortet, højre klikke på navnet på tv kortet og vælge Opdater driver

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 29-07-07 03:37

Forstår ikke så meget. Hvordan pakker jeg den ud?
Og hvad mener du med alt det andet?
Det er et USB stik som er tv-tuner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-07 04:22

Jeg kender ikke Vista, men i XP er det sådan at man højre klikker på en zip mappe, så kan man vælge Udpak alle, der sikkert noget lignende i Vista, når du har pakket ud, går du til Enhedshåndtering og opdaterer driveren (Enhedshåndtering må da findes i Vista)
Måske kommer der en Vista kyndig bruger og hjælper dig i morgen
Her vil jeg kun slutte af med at fortælle om en driver, det er et stykke software som fortæller din computer hvordan den skal kommunikere med hardwaren, her din tv tuner, det er driveren som opretter forbindelse mellem usb tuneren og computeren, så tv signalet kommer ind i computeren og bliver til et billede som vises på skærmen, der skal en driver til at skabe forbindelse mellem alt indbygget og tilsluttet udstyr, Vista har en stor mængde standard drivere indbygget, men ikke til din tv tuner, det meste udstyr til computere sælges sammen med en cd rom, hvor driveren til udstyret er og instaleres derfra, du har sikkert en sådan cd rom, men den er så ikke ny nok til at der er en Vista driver, derfor er den lagt ud så du kan hente den fra firmaets hjemmeside
Håber du får hjælp af en Vista kyndig, ellers forsætter vi i morgen

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 29-07-07 13:22

Jaa nu skal du høre...eller i skal høre.

Jeg har pakket den zip ud og været inde i Enhedshåndtering og prøvet det men det funker ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-07 17:30

Kan du afinstalere din Pinnacle driver fra Enhedshåndtering ? Eller fra Tilføj/fjern programmer ? Når du har afinstaleret, sp genstart computeren, hvis det var XP vil der starte en guide som fortæller at der er fundet ny hardware, der lader du den finde din nylig hentede driver, jeg går ud fra at XP og Vista ikke så forskellige. Jeg har hentet din driver selv om jeg ikke har noget at bruge den til, og kan se at der er .inf fil, den kan du dobbelt klikke på og instalere, meld tilbage hvis der stadig er problemer, så må vi have nogle eksperter ind i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-07-07 10:38

Hejsa..

køre du vista med 32 eller med 64 bit

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-07-07 10:45

Jeg syntes heller ikke at kunne finde lige den driver som du skal bruge ud fra de oplysninger som findes her på siden... prøv selv at gå herind og vælg den som passer til din hardware

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Support/Consumer+Support/

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 30-07-07 15:50

Jeg har kigget på det. Jeg har ikke kunne alt det der for den inf fil du snakket om kan jeg ikke finde? Der er 4 filer og to af dem spørger hvad man vil åbne dem med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-07 15:52

Vista virker på samme måde som XP, der er bare andre veje til at finde det der skal gøres, men Enhedshåndtering ligger i Kontrolpanel (klassisk visning) og hvis der er installeret en gammel driver kan man klikke på driveren i Enhedshåndtering og vælge Egenskaber, driver, opdater driver.

Hvis du på forhånd har udpakket zipfilen til en mappe du opretter til formålet skal du så lede opdateringen hen til den mappe.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 30-07-07 18:23

Lige så alle er med:

Har pakket zip-filen ud og gemt de 4 filer der er. (34CoInstaller.dll, 3xHybrid, PCTV713xi, PCTV713xi) det er de filer der er. Og ved hvor endhedshåndteringen er så er der bare det at den her driver skal instaleres????

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-07-07 18:46

tryk på start og højreklik på denne computer..

så kommer endhedshåndteringen frem oppe i venstre hjørne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-07 18:51

Det er ikke nemt for udenfor stående, at finde en driver som passer til dit udstyr, nu har du fået forklaret af blandt andre BjarneD hvordan du opdaterer driver i Vista, så er det bare at finde driveren som passer, prøv denne side: http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/PCTV%20Drivers/ReadmePCTV.htm rul ned til Dazzle TV og se om ikke du kan genkende noget i de 4 muligheder, gå så vandret ud på linjen til Vista, under 32bit står der YES hvis du 64bit står BETA (klik på enten Yes eller Beta afhængdig af hvilken version du bruger) for at hente driver

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-07 19:21

På Vista er der en beskyttelse i forbindelse med brugerstyring og hvis man ikke får lov til at foretage en installation kan man prøve at slå denne beskyttelse fra.
Start - klik på dit brugerikon - Slå brugerkontostyring til eller fra - Klik på markeringen så den fjernes - OK - genstart maskinen.
Husk at slå den til igen når du er færdig.

Annuller spørgsmålet
Fra : JRC

Dato : 14-08-07 16:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

problemet var noget helt andet.