/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Log på problem
Fra : MKW
Vist : 820 gange
200 point
Dato : 28-07-07 21:14

Hej, jeg har noget af et problem her:
Da jeg lige ville prøve at se hvordan det var med et anderledes Logon end det gammeldags XP, skete der det, at min bruger forsvandt... Så stod der kun Gæst og Administrator tilbage... og Administratorkoden kender jeg ikke, for den acceptere ikke den/de koder som jeg mener det burde være, eller som jeg har brugt før til at logge ind... Men efter mange forsøg, forsvandt Administratorburgeren også, og nu kan jeg kun komme på som Gæst... Hvad kan jeg gøre? Ud over at formatere min PC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-07 23:05

Tænke dig om....

Citat
Så stod der kun Gæst og Administrator tilbage... og Administratorkoden kender jeg ikke

Hvordan er du tidligere kommet ind i den......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 23:11

Du har vel sat den til den sikre NT logon ( ctrl+alt+del)

Tja som gæst kan du ikke lave noget om.
Så du skal logge ind som administrator + password
( husk forskel på store og små bogstaver )

Som jeg husker det, hopper den "ud" efter nogle forgæves forsøg.
Prøv igen i morgen.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 29-07-07 00:18

Du kan jo prøve at læse lidt fra en anden side hvor det lykkedes at fjerne password.

http://www.kandu.dk/Spg106063.aspx

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-07-07 00:25

måske noget af dette:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5

Accepteret svar
Fra : miksdk

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-07 00:39

Den her er sikker fra spg106063.

Citat
.
Jeg downloadede Hiren's Boot CD ver 9.1 og brugte programmet Active Password Changer tilat ændre passwordet for Administrator kontoen til blank, og så kom jeg ind på maskinen uden problemer. Så er der opstået et andet problem med det opretter jeg et andet spørgsmål på. Tak for hjælpen til alle der har bidragert til løsning af 'opgaven'.

Du kan komme ind på din pc som normalt og du undgår formatering så hent
Hiren's Boot CD ver 9.1.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 06-08-07 22:31

Jeg tror MKW er taget på ferie.

Godkendelse af svar
Fra : MKW

Dato : 13-08-07 12:17

Jeg er tilbage nu :) Undskyld ventetiden. Jeg takker for svarene hcma og miksdk. Tror de begge er meget nyttige. Jeg tror jeg vil prøve Hiren's Boot CD først. Men er hcma's svar er også meget nyttigt!
Jeg godkender miksdk svar, men hvis du (hcma) vil have point også, så skriv lige! ;)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 13-08-07 12:24

spring over mig

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 13-08-07 16:08

Hej, MKW jeg føler mig lidt som en når jeg nu skal modtage alle 200 Point.

Men når nu hcma ikke vil have nogle. Ja, så modtager jeg med glæde og tak til jer.