/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lukning af Windows Vista
Fra : jumbovorre
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 27-07-07 12:00

Hej Alle (ved godt dette er en dobbeltpost (ligger i operativsystemer også) men vidste ikke lige hvor den hørte til, og der er ikke nogen der kunne svare der

Jeg har lige bygget en ny computer (QuadCore 2,4, MSI board, 4 gb corsair ram, 1tb disk (2x500gb WD) etc...). Det er noget tid siden jeg har bygget mig en computer sidst - derfor er det muligvis noget, jeg har gjort forkert...

Når jeg lukker windows ned (Vista Ultimate 32bit), slukker den skærmen, men selve computeren kører videre (jeg kan også åbne og lukke blueray drevet), så det er ikke bare en køler...

Nogen der har ideer? Kan det være et kabel jeg mangler at sætte på fra PSU til Board?

Mvh
Steffen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 12:05

Citat
Når jeg lukker windows ned

sætter du den KUN i dvale - derfor....

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 27-07-07 12:45

Som jeg skrev i den anden (burde jeg lige have sat ind)

Tak for svaret - desværre gør jeg ikke det...

--------------------------------------------------------------------------------
i øvrigt - her er et lille tip til at ændre det (så Vista lukker computeren på knappen)

http://www.metacafe.com/watch/735613/vista_fix_shutdown_button_fix/

Steffen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 12:47

Hvad er så problemet når du selv har løsningen......

Kig i din strømstyring.....

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 27-07-07 22:04

tja - det er jo derfor jeg skriver... det er ikke strømstyringssettings i windows (kan ikke se det i hvert fald) - det er sandsynligvis et eller andet hardware... men jeg ved det ikke - derfor skriver jeg...

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 30-09-07 20:14

Jeg har oplevet mange mystiske problemmer med windows (98, 2000, Me, Xp pro, Xp Mc og Vista U ) ved ny installationer og man kan spile en masse tid ved at prøve at løse dem. Men der er tre gyldne regeler der som regel virker og de er geninstallation, genistallation og geninstallation.
Med Vistaen går det heldigvis hurtigt. Den med at du har glemt en ledning et eller andet sted tror jeg ikke på, at bygge en computer i dag er så strømlignet så det at satte stik i forkert er næsten umuligt.