/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Begrænse downloadhastighed?
Fra : Hvalrossen
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 24-07-07 20:20

Hej folkens,

Jeg har et trådløst netværk med flere computer tilsluttet. Det hele virker fint, men jeg har et problem: Når Windows Live Messenger kører med webcam-samtale på en af computerne "sluger" den al båndbredden så internettet bliver stort set ubrugeligt på alle de andre computer. Det samme sker med flere andre programmer der bruger meget båndbredde.

Er der en måde jeg kan begrænse up- og downloadhastighederne? Evt. med et gratis program?

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 20:24

Så lukker du jo de andre af i stedet....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-07 20:27

Ja der findes et fordelingsprogram - men jeg kan ikke finde det.
Det har været omtalt her på Kandu, som jeg husker det.

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 24-07-07 20:28

Det jeg mener er, om jeg kan sætte en maks download og upload hastighed på hver enkelt computer, så der aldrig er nogen af dem der kommer til at bruge hele min forbindelse?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-07 20:32

Selv bruger jeg Netlimiter.
Du ka' downloade en prøveversion her :
http://www.netlimiter.com/
Godt nok ikke gratis, men pengene værd.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 24-07-07 20:38

Tak Gambrinus, jeg kan da prøve deres 28-dages trialversion.

Men jeg så nu helst et gratis program, jeg har prøvet at søge på nettet men uden held. Findes der virkelig ikke et gratis program til det formål?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 24-07-07 21:17

Ved ikke om dette opfylder dine behov, men det er da ihvertfald gratis.

http://bandwidthcontroller.com/trafficShaperXp.html

Godkendelse af svar
Fra : Hvalrossen

Dato : 24-07-07 21:36

Tak for svaret Gambrinus, jeg hentede deres prøveversion og den virker perfekt. Jeg køber den fulde version

Kommentar
Fra : Gambrinus