/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gl. outlookmails med til Vista
Fra : pece
Vist : 722 gange
200 point
Dato : 20-07-07 12:58

Hej,

Har købt ny pc med Vista (åh, den skumler jeg meget over) men mit største problem lige nu er at få flyttet mine gamle outlook express mails over i det nye Windows Mail. Hvis jeg bare følger de alm. instruktioner ender jeg blindt når jeg står med en .pst fil eksporteret fra den gamle pc's Outlook og vil importere den i Windows Mail. Så siger den bare at "ingen elementer svarede til søgekriterierne".

Jeg har haft googlet lidt frem og tilbage og står også med en mappe fyldt med .dbx filer fra den gamle outlook. De svarer heller ikke til søgekriterierne, siger den. Kan nogen hjælpe? Jeg mener at jeg et udenlandsk sted læste at man først skulle installerede Outlook på Vista'en og så hælde de gamle mails ind der, før man kunne føre dem videre til Windows Mail. Jeg håber der er et eller andet der jeg har misforstået - for ellers har Microsoft da. Nemlig hvad kompabilitet er.

Hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-07-07 13:02

Først og fremmest skal du lige blive enig med dig selv om hvorvidt det er Outlook eller Outlook express ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-07-07 13:03

Du skal vel have en outlook op at køre før du kan importere pst filer.
ellers må du eksportere i et andet format.
Hvis du ikke har outlook til den nye computter, så prøv førs at se hvilket filformat dens mailprogram kan importere fra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 13:04

Du kunne jo komme om ved problemet ved simpelthen at sende alle dine mail til dig selv.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-07-07 13:05

refi.. det løser jo ingenting da du så ikke umiddelbart har oplysninger på skærmen om tidspunkt og afsender.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 13:06

Out of topic fatter jeg så ikke HVORFOR folk gemmer 1000vis af "gamle" mails (private)......

Hvad skal man dog med dem..... ???????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-07-07 13:08

Tjah, nu står der jo ikke noget om hvorvidt der er tale om 1000vis og om de er private, men det kommer selvfølgelig an på hvor meningsfyldt en mail er om man gemmer den eller ej, med min overbevisning om hvad det er for et liv u har refi, så kan jeg nemt forholde mig til at du intet modtager som kan have betydning for noget som helst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 13:11

Citat
refi.. det løser jo ingenting da du så ikke umiddelbart har oplysninger på skærmen om tidspunkt og afsender.

Kan det ikke være ligegyldigt ?????

Er der ewnkelte vigti imellem (hvor det har betydning) kunne man jo lige notere det i mailen.....

Har en fornemmelse af at de fleste blot gemmer for at gemme (gamle kærestebreve om igen )

Kommentar
Fra : pece

Dato : 20-07-07 13:12

Der er tale om Outlook Express. Jeg forventede bare at Windows Mail kunne læse en .dst fil fordi man netop kan vælge File->Importer->Meddelelser->Microsoft Outlook Express 6 hvorefter man angiver en OE6 lagringsmappe - og så er det den ikke vil genkende noget. Men måske er det rigtigt at jeg må bide i det sure æble og installere outlook først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 13:13

Den hører vist til i en anden tråd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-07 13:26

Har du de gamle mails på en gammel XP maskine ? Og vil gerne kopiere dem over på den nye Vista, det er sådan jeg forstår spørgsmålet, prøv på den gamle maskine at søge efter .dbx filer, det er den format Outlook Express bruger, der vil blandt resultaterne være Indbakke.dbx, kopier den over på en usb hukommelse stik og videre over i en mappe på den nye Vista computer, du skulle så kunne åbne denne mappe med Outlook Express, jeg for moder at Oulook Express også er på Vista og bruger dbx, er de gemte mail i en anden mappe, så er det selvfølgelig den du skal kopiere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-07 13:29

Jeg har brugt metoden, da jeg kopierede de gamle mail over på en ny bærbar, de kører begge Windows XP, jeg kender ikke Vista og det vil sikkert vare længe før jeg kommer til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 13:34

Outlook Express eksisterer ikke i Vista - den hedder Windows Mail...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-07 13:35

Og hvilken fil endelse har Windows mail så ? Kan den åbne .dbx filer ?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 20-07-07 14:09

google fandt den her kogebog

www.amara.dk/a783.pdf

Stammer fra libris.dk, formentlig et uddrag af en af deres bøger.

Frelleseren. Svaret på dine (kaffe)bønner

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-07-07 16:50

nuber2 synes at have gkvet et godt svar.
Men er der nogen, som på forhånd kan give mig et tilsvarende svar vedrørende OUITLOOK (altså ikke Express) inden jeg formatterer mit C-drev med XP og installerer VISTA på det i stedet?
Hvad skal jeg sørge for at gemme inden jeg sletter XP og hvordan får det jeg ind i MAIL på VISTA?
Jeg er med på, at VISTAs mailprogram hedder WINDOWS MAIL
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 16:56

Citat
Men er der nogen, som på forhånd kan give mig et tilsvarende svar vedrørende OUITLOOK

Du kan da prøve at lave et spørgsmål ang. problemet - så er det da ikke umuligt....

Kommentar
Fra : Zigarlos

Dato : 27-07-07 23:18

Har du fundet en løsning på dit problem?
Jeg havde nemlig det samme problem, men fandt til sidst mine gamle mails i en sti der hedder

D:\Documents and Settings\Denis\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{7A6B76EA-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}\Microsoft (jeg har skrevet en masse x'er for jeg aner ikke om der kan være nogen der kan misbruge det hvis jeg skriver hele den tal- og bogstavrække jeg fandt frem til)