/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Farvel lille Sjila.
Fra : dior
Vist : 566 gange
50 point
Dato : 14-07-07 20:34

Denne gang har jeg ikke nogle spørgsmål.Men jeg har skrevet sammen med en del katteelskere,og syntes derfor de skal vide at Sjila ikke længere er her.Jeg var nød til at aflive hende i torsdags..Hun kastede op hele tiden,og så valgte jeg det der var bedst for hende.Jeg har tudet lige siden,men valgte ikke at være egoist.Nu har hun det godt oppe i missehimmelen.Det viste sig at hun havde cyster på nyrene.
Min drøm har i flere år været at få en Hellig Birma,og sådan én får jeg d.29/8.Det er bestemt ikke en erstatning for Sjila,men jeg tænkte at skulle jeg have en ny kat,så skal det være nu.Og jeg føler det er det rigtige tidspunkt nu.Og jeg glæder mig helt vildt til at få ham hjem!Savnet til Sjila vil stadig være der.Hende kan jeg ikke glemme.Hun har givet mere end de fleste kan forestille sig!Men det gør nu alle mine katte.Og til jer der vil se Sjila,og min nye lille mis,i kan se dem her:
www.nationx.dk
Jeg hedder dixen derinde.
Jeg véd godt de fleste af jer ikke går så højt op i point,så jeg kan godt tillade mig at være lidt fedtet denne gang,da det jo ikke er et spørgsmål..Jeg havde nok bare behov for at fortælle lidt om Sjilapigen,da jeg før har skrevet om hende herinde.Og fået mange gode svar,som jeg har været glade for!Dyrlægen var noget så sød.Jeg fik lov til at tage afsked med hende alene.De 10 min jeg var alene med hende glemmer jeg aldrig.Men det var utrolig hårdt!Det gjorde det så ikke bedre at der var én i min familie der sagde:"Jamen..du har da de 4 andre"...Ja,det har jeg,men de kan da aldrig erstatte Sjila!!Måske er det denne sætning,der har gjort at jeg her ville komme med mit lille suk...Sjila var mit lille barn..Men det er ikke alle der forstår den slags følelser!Den person der sagde dette,får ikke at vide at jeg snart får en lille prins!Så vil jeg bare få at vide jeg er skør..Det er jeg vel egentlig også..på min måde...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 20:36

Det er forøvrig min lille nye mis i kan se her på billedet.En dejlig Hellig Birma

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-07 20:42

Åh hvor trist at høre, jeg kan godt forstå du er ked af det, det er aldrig rart at måtte tage afsked med et elsket dyr, men nogen gange er det desærre den beslutning der er bedst for dyret.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-07 20:46

Hvor jeg føler med dig, du har mange katte, men ikke en for meget, trøst dig med, at du traf det rigtigste valg, og glæd dig over at du snart får en ny at tage dig af, den fortjener at komme til dig, det bliver ikke "bare" en kat, men et nyt barn for dig.

Trøste kram

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 14-07-07 20:48

Det gør mig så frygtelig ondt. Har selv næsten lige været igennem turen med en 18 årig orientaler. Og så er det lige meget, hvor mange andre katte man har, eller om det "kun" er en kat. Man knytter sig til sine katte som var det børn - eller nogen af os gør, og selvfølgelig er det hårdt og selvfølgelig gør det ondt og selvfølgelig glemmer vi aldrig de dyr, der i kortere eller længere tid har været så stor del af vores liv.

Sjila er så bestemt i missehimlen nu og har det godt :) Rigtig meget held og lykke med den lille ny!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 20:56

Citat
Åh hvor trist at høre, jeg kan godt forstå du er ked af det, det er aldrig rart at måtte tage afsked med et elsket dyr, men nogen gange er det desærre den beslutning der er bedst for dyret.
Det er den værste sorg jeg endnu har oplevet!!Ja,det var det bedste for hende.Dyr skal ikke lide..Men tro mig..Jeg savner hende..Og det gør de andre katte også..De har været lidt stille de sidste par dage.De kan vel mærke min reaktion.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 20:58

Citat
Hvor jeg føler med dig, du har mange katte, men ikke en for meget, trøst dig med, at du traf det rigtigste valg, og glæd dig over at du snart får en ny at tage dig af, den fortjener at komme til dig, det bliver ikke "bare" en kat, men et nyt barn for dig.

Trøste kram
Tak.Nej,jeg har ikke én for meget..Havde jeg haft råd,havde jeg nok haft mange flereJeps,Malik bliver et nyt barn for mig,men stadig ikke en erstatning..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 21:01

Citat
Det gør mig så frygtelig ondt. Har selv næsten lige været igennem turen med en 18 årig orientaler. Og så er det lige meget, hvor mange andre katte man har, eller om det "kun" er en kat. Man knytter sig til sine katte som var det børn - eller nogen af os gør, og selvfølgelig er det hårdt og selvfølgelig gør det ondt og selvfølgelig glemmer vi aldrig de dyr, der i kortere eller længere tid har været så stor del af vores liv.

Sjila er så bestemt i missehimlen nu og har det godt :) Rigtig meget held og lykke med den lille ny!
Ja,så kender du også til følelsen..Det gør mig også ondt for dig.Men heldigvis har vi de gode og sjove minder,som der har været mange af..Midt i det triste glæder jeg mig alligevel til at få Malik hjem..

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 60 point
Dato : 14-07-07 21:29

Føler med dig__
Hvad skal man ellers sige.

4 ANDRE, de glemmer hurtigere_ END DIG.

På den igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-07-07 21:33

Citat
Jeg fik lov til at tage afsked med hende alene

Kommer LIDT ´´ an* på mennesker Dyrlæge.
Personligt, har jeg prøvet DET, ''hjemme'' og det var INTET
for mig, DYRLÆGEN STOD OG SKULLE AFREGNES.
Mens katten havde de sidste __=)(&/%#"!

Men stadig, ville ikke gøre det igen.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 21:34

Citat
Føler med dig__
Hvad skal man ellers sige.

4 ANDRE, de glemmer hurtigere_ END DIG.

På den igen.
Tak skal du have Disken.Sødt af dig at skrive.Ja,de 4 andre glemmer hurtigere,men stadig er de lidt stille.Men det skal nok blive bedreJeg skal nok fortælle lidt mere positivt når jeg får min lille prins Malik sidst i august.Du kan tro det er blandede følelser jeg har.Tuder fordi jeg har mistet Sjila,og samtidig tuder jeg fordi jeg glæder mig til den lille ny...Det er ret frustrerende...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 21:42

Citat
Kommer LIDT ´´ an* på mennesker Dyrlæge.
Personligt, har jeg prøvet DET, ''hjemme'' og det var INTET
for mig, DYRLÆGEN STOD OG SKULLE AFREGNES.
Mens katten havde de sidste __=)(&/%#"!

Men stadig, ville ikke gøre det igen.
Da jeg fik Daisy..(min pudelhund )aflivet i 1994 skete det også hjemme.Det var en anden dyrlæge jeg havde dengang.Jeg var glad for at hun sov ind i mine arme,men slutningen var trist!Hun blev bare puttet ned i en skrigende gul affaldssæk!!Det var bestemt ikke rart...Og heller ikke en god "afslutning" for dig da du skulle have dit kæledyr aflivet...Det kan godt gøres på en god måde,som jeg oplevede med Sjila.Det var meget hårdt,men samtidig smukt..på en måde.Jeg fik fortalt Sjila hvor meget hun havde betydet for mig,og at jeg aldrig ville glemme hende..Forøvrigt var det mig der sagde til dyrlægen at det nu var slut.Jeg krammede hende til det sidste åndedrag....

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 21:46

Tak for svaret disken.Lige som de andre der har skrevet,tror jeg også du er en stor dyreelsker.Så denne gang blev det dig der fik de sølle pointJeg er glad for de søde tilbagemeldinger jeg har fået!
God vind fremover

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 21:49

Ups,midt i alt det triste,glemte jeg lige denne her:Det er jo den jeg kender dig påMen selv om du også er fjollet,er du ok.Det er jeg sikker på

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-07 21:54

Jeg skriver næste gang lidt om Malik,selv om det vist ikke hører hjemme på denne side..Men det er vel ok?
Og så lige en tak for de private beskeder på mailen...Dem skal jeg nok svare på en anden dag.
God weekend til jer alle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-07 22:08

Jeg og sikker også andre, vil helt sikkert gerne hører om din nye lille prins, og selvfølgelig skal der også være plads til de glædelige ting her på Kandu, det er også dejligt at kunne dele sin glæde med andre, og ikke kun det triste

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-07-07 23:42

Citat
Ups,midt i alt det triste,glemte jeg lige denne her:Det er jo den jeg kender dig påMen selv om du også er fjollet,er du ok.Det er jeg sikker på

Når man står DER______hvem gider pisse på gulvtæppet ?
Eller andet ? det MÅ lige G^Å sin tid...
Aflæggerne SGU _DA'

Vågn DU op OM en = UGE
Og kom tilnage til dette ?mål og ALT har ændret SIG.

ISØR alle de andre møg_katter som jeg ALTID kalder min.
DEN ER MERE VÆRD end mennesker.

Men IKKE mange der fatter den PIND...

Sidder / sad ikke og SJREV dette for at få TAK
men såmænd, KATTE = der er flere i BAggrundeb_________
DER TRÆNGER TIL mere hjælp....

hVIS DU ''FATTER'' HVAD MINE tangenter DER ikke kan skrive______

OG DOSS med dig OSSS/ ss

BI apy

HÅBER PÅ INGEN MÅDE JEG HAR GENERET DIG = MISSERNE

Den med hatten, var til de andre LEVENDE..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-07-07 23:47

Citat
Jeg skriver næste gang lidt om Malik,selv om det vist ikke hører hjemme på denne side..Men det er vel ok?
Og så lige en tak for de private beskeder på mailen...Dem skal jeg nok svare på en anden dag.

Bille også gerne se DEN nærmere EFTER.

Husk du kan oprette dig GRATIS på Google eller MSN_LIVE
med ALLE de album's/ BLOG's du vil gave.

Eller kan du få hjælp ??????????????????
herinde, tilat udgive et pænt ALBUM

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-07-07 02:06

Kære dior.

Hvor jeg dog føler med dig!!
Vi har selv været turen igennem nogle gange, sidste gang var for et par år siden og det var vores elskede gamle Pjevs, en helt almindelig grå gårdkat, jeg vil ikke skrive så meget om hende, kun at vi ELSKEDE OG STADIG ELSKER HENDE!! 14 dejlige år gav hun os, vi fik lov at være hendes tjenere i alle disse år - hun bestemte ikke alt....men næsten, øv altså - nu sidder jeg og tuder - men det VAR det rigtige vi gjorde, hun ændrede pludselig personlighed/væremåde, hun ble meget pludselig meget syg, vi fik fra torsdag til mandan, til at sige hende farvel. Begge unger kom hjem for at tage afsked, de kunne jo ikke huske et liv uden Pjevsermissen.
Jo - højt højt elsket i alle 14 år og stadig dybt dybt savnet!
Vi har nu to dejlige og heltalmindelige grå gårdmisser som vi får lov at elske, de har eneret på huset her, vi får dog lov at være her

Min dybeste medfølelse Dior! Snart vil din dybe sorg ændre sig til dejlige minder - det er utroligt hvor mange skønne minder man har om kæledyr, jeg kunne sagtens skrive i dagevis - det samme kunne du sikkert

Vi elsker dem jo så højt - derfor er dét at miste dem så forfærdeligt. Sorgen er den pris vi betsler for at have fået lov at elske. Man kan osse sige at sorgen er den Kærlighed man ikke kan komme af med.

Tryk på linket herunder - tænd for lyden på dine højtalere, sluk skrivebordslampen og læn dig tilbage og se og lyt og find en smule trøst i ord og billeder!

Kram fra Dorthe.

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 15-07-07 07:42

Åhhh nu sidder jeg også her og tuder, og fik bare lige brug for at dele det her med nogen.
Jeg husker stadig, da jeg hentede Bubber hos min gymnasie ven .. Han var et lille skravl, og hans hale var for kort. Min gode ven i gymnasiets forældre opdrættede orientalere som nogle af de første i DK, og gør det stadig. Så jeg fik lov til at få Bubber, fordi han var en "mislykket prototype".
Allerede da han var killing var han en skarnskat på den gode måde. Han elskede at ligge ude i hækken og HYLE, når nogen gik forbi, og han lød fuldstændig som et lille barn, der græd. Så forbipasserende ville stoppe og kigge efter, hvad det var, for så at tage ham op og kæle med ham.

Han gav mig mange gode år .. 18 for at være mere præcis og har været igennem mange ting i sit liv. Da jeg fik ham havde vi en ældre siameser .. Zeus. Da Zeus blev aflivet (i øvrigt i hjemmet, hvilket ikke var nogen god oplevelse overhovedet!), blev han en helt anden kat. Blev meget stille og kunne sidde i timer og kigge efter Zeus. Han blev også "væk" på et tidspunkt - var væk i 3 mdr og jeg tror, at nogle af ungerne nede fra efterskolen havde taget ham. Da han lige pludselig kom hjem igen var han meget tynd og udmagret, men var glad for at være hjemme igen.
Men ellers elskede han sin solstråle, og levede for forår og sommer, hvor han kunne ligge ude på fliserne eller oppe på taget hele dagen og blive varmet igennem.
En aften, hvor han ellers havde haft det godt hele dagen begyndte han lige pludselig at gå i cirkler. Han kunne ikke gå ligeud overhovedet. Jeg sad oppe med ham i mine arme hele natten, fordi det var det eneste sted han kunne finde hvile. Lå han selv blev han ved med at rejse sig og gå i cirkler. Jeg frygtede hele natten, at det var en hjernesvulst, men man håber selvfølgelig også. Om morgenen ringede jeg til dyrlægen, som forsikrede mig om, at det sikkert bare var en sprunget trommehinde, så jeg var jo fuld af forhåbning, og tog til dyrlæge med ham, da de havde en åben tid sidst på eftermiddagen. Det stod dog hurtigt klart, at han havde en hjernesvulst. Den var endda så stor, at den var begyndt at gro ud i munden. Dyrlægen havde allerede taget beslutningen om, at han skulle aflives - uden at kigge ham i ørerne eller noget, hvilket virkede ret barskt på mig. Jeg forestillede mig jo stadig, at det kunne være en trommehinde og den dannelse, han havde i munden bare var noget uskyldigt. Men han blev aflivet, og jeg fik lov til at holde ham imens han fik sprøjterne og indtil han var sovet ind. Fik også lov til at være alene med ham så længe jeg ville efter det.
Tog ham med hjem i hans kasse, og han blev begravet nede i haven ved siden af Zeus.
Dette skete i februar, og jeg savner ham stadig helt vanvittigt. Utroligt, at man kan blive så knyttet til et dyr, men jeg havde jo haft ham halvdelen af hele mit liv! Jeg er dog glad for at det skete, da det gjorde, da jeg siden april har været i USA og ikke kommer hjem før til september. Jeg ville slet ikke have kunne bære, hvis det var sket, imens jeg ikke var hjemme.

Jeg håber meget, at du går en skøn tid i møde med dit lille ny, missebarn, og dette var på ingen måde for at tage din sorg fra dig Dior. Jeg kunne bare lige mærke, at jeg havde brug for at dele dette med nogen.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-07-07 19:51

Tak til jer alle der har skrevet.Det var noget der lunede,selv om der også var et par triste historier ind imellemMen den slags skal der også være plads til.Det er meget hårdt for alle når vi mister er kæledyr.Jeg har prøvet det én gang før da min lille hund blev aflivet i 1994.Jeg syntes også det var slemt dengang,men denne her gang var meget værre,eller også er det mig der er blevet mere blød med årene..
Hav det godt til vi høres ved næste gang
Hilsen fra dior.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 19-08-07 00:14

Sidder og læser jeres søde hilsener,som har lunet rigtig meget!!Jeg savner stadig lille Sjila rigtig meget.Men nu er der lidt at glæde sig over,trods alt..Nu får jeg snart min lille killing hjem..D.29Men stadig kan jeg ikke komme mig over tabet af min lille Sjilatøs..Hun var så kær,og speciel ,lige som mine andre guldklumper.Det skal nok blive bedre hen af vejen,når jeg får min lille prins Malik.Han er bare så dejlig!Og jeg tæller dagene til han kommer.Bare det at have ventet på ham så længe har også været hårdt,men han er det hele værd!!
Mange siger at når man køber en kat,køber man en stor sorg..Ja.Det er rigtigt...Men det skal ikke afholde én fra at købe en lille ny,som kan give én en masse glædelige stunder fremover...