/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det betaler sig at anke
Fra : refi
Vist : 760 gange
70 point
Dato : 05-07-07 20:50

UEFA mildner Danmarks straf

05-07-07: 19:56 | opd. 05-07-07: 20:17 | af: Anders B. Rasmussen

Det europæiske fodboldforbund, UEFA, halverede torsdag DBUs straf i forbindelse med Sveriges-kam­pen som blev afbrudt, da en tilskuer løb på banen og slog efter dommeren.

Parkens karantæne til EM-kvalifika­tionskampene mod Licehtenstein og Spa­ni­en fastholdes, men de næste to kam­pe gøres betinget.

Kampen mod Liechtenstein kan nu spilles foran tilskuere, men skal sammen med Spaniens-kampen spilles 140 kilometer væk fra København.

Det disciplinære nederlag til Sverige på 0-3 fastholdes indtil videre, men DBU overvejer også at anke dette.

"Vores juristers indsats gjorde så stort et indtryk på UEFA, at den disciplinære fastsættelse af 0-3 nederlaget faktisk blev det tema, som blev drøftet mest indgående, og med den viden, er det naturligvis en afgørelse, vi overvejer at anke til CAS (den internationale voldgiftsret for sport red.)," siger kommunikationschef i DBU, Lars Behrendt til TV 2 Sporten, som dog understreger at en ankesag endnu ikke er besluttet.

"Vi venter på de endelige papirer, før vi beslutter os endeligt for, om vi vil anke," tilføjer Behrendt.

DBU har heller ikke besluttet sig for hvor kampene væk fra Parken skal spilles, men flere baner er i spil.

"Vi har flere stadions at vælge imellem, men de to mest oplagte er Århus og Aalborg," slutter Behrendt.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 80 point
Dato : 05-07-07 21:38

Alt i alt er det vel en ok straf. Det kunne have meget værre, og hvis vi ikke havde haft vores gode rennomè, var det nok blevet det

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-07-07 21:39

Hvor ER det godt, de kun spiller for sjov !
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 21:45

Ja - nu mangler de bare at de også gør sig fortjent til strafnedsættelsen.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-07 00:33

Har 'sportsdomme' ikke snart taget overhånd og nærmer sig det komiske? Jeg tænker ikke blot i fodbold, men også i f.eks. cykelsport.

Skal der så ikke snart også laves love for, hvor 'dårlig' kode det er tilladt at lægge på nettet i form af hjemmesider?

Thi kendes for ret:

Validerer XHTML koden ikke korrekt? Slettes hjemmesiden inden for 24 timer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-07 00:34

Ps. Farvel til 9/10 dele af alle hjemmesider på verdensplan ...mindst !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-07-07 20:26

Tak for svaret stl_s.

Jeg skulle jo lige af med 50 extra for tidligere spørgsmål

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-07-07 03:03

Du lokkede mig i en fælde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 16:01

Naaaaajjjj