/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Audi A3, speedometer problemer
Fra : Dksmester
Vist : 1505 gange
50 point
Dato : 05-07-07 15:31

Jeg står og er ved at købe en brugt A3 1,8T fra 98 hos en privat.
Da jeg var ude og prøvekører virkede speedometeret ik, slet ik. Omdrejningstæller og benzin måler mm viste 0 og ABS lyste. Så ringede jeg til manden og fik af vide det nok skulle komme om lidt. Da jeg så havde kørt 500 m, så virkede det hele igen. Bilen kørte rigtig godt hele vejen, virkede bare som en lille fejl.
Da jeg så kom tilbage sagde han at det var kommet efter han havde installeret xenon lygter på den. Spørgsmålet er så om dette er rigtigt eller om fejlen kan være større?

Hvad kan det være og hvad er løsningen (pille xenon pærerne af?), evt pris.
Har hørt at en VAG-COM skulle kunne fortælle hvad der er galt?

Skriv hvad i ved, alting hjælper!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:46

Ja det kan sagtens være på grund af lygteskiftet....

Men det er fordi det er en klamphugger der har lavet det og "pillet" ved noget der ikke skulle pilles ved....

Det er tilsyneladende strømfejl.....

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-07-07 16:02

Kan være ledninger der er samlet forkert i den der spændingsboks der sidder på dit xenon kit.
Har hørt du ikke kan brænde boksen af. Men forkert samling afledninger kan få bilen til at opføre sig underligt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-07-07 18:37

Det er sikkert ikek lovligt med xenon på den bil, hvis den ikke er godkendt med disse kan du blive tvunget til at skifte dem til syn.
Jeg kan i øvrigt kun give de andre ret.
vh
Benjamin

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 05-07-07 18:42

Men det er altså ik noget jeg skal være bange for? Det er ik noget med at jeg kan risikerer at skulle have ny elektronik i eller noget til en meget høj pris? hvad med det VAG-COM tjek, er det bare spild af penge? vil den ikke finde noget?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 19:02

Citat
Men det er altså ik noget jeg skal være bange for

Jo - det er faktisk ulovligt at køre rundt med noget der ikke virker......

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 05-07-07 19:12

Men hvis det bare er at sætte nogle andre forlyger på så er det jo ik det verdens ende... jeg tænkte mere på hvis det kunne ende ud med at jeg skal udskifte noget elektronik udstyr til flere tusinde kroner... den lyste jo for ABS osv...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 19:21

Det burde ikke være nødvændigt, men læg mærke til ordet burde......

Uoriginalt udstyr kan altid give følgeskader....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-07 21:09

Jeg og ingen kan sige lige hvad fejlen er, men A3 er ret kompliceret, og mange har problemer med det elektriske.
Øjensynlig er det en dårlig forbindelse i sikringskasse eller lodninger/forbindelser på printpladen der forsyner instrumenterne gennem en spændingsregulator.
De små perdiodiske fejl kan være svære og dyre at reparere.
Manden der sælger den har jo nok heller ikke kunnet finde fejlen, og lader sorteper gå videre, og du er forelsket, og let at lokke.
Men er prisen helt rigtig, tandremmen skiftet osv. så har du måske også lidt penge til at finde fejlen med.
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=48966
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=6603
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 05-07-07 21:22

Ja er jo blevet lidt forelsket :D men det er jo mange penge hvis fejlen er stor... men det lyder ik helt slemt de i skriver, så det ender nok med jeg køber den i morgen eller weekenden, nu må vi se om han går med til de 100K, for sådan en gammel bil (195.000 km) :D Utroligt hvad man skal give når det ikke er en fiat...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 21:25

Nååhhhh

Der fides nu fiatér til flere millioner.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 21:26

De kalder dem bare Ferrari......

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 05-07-07 21:28

heh, ja det gør der nok Har en kammerat der vil købe en helt ny fiat punto diesel. Den kan han få for 160K, så 100K for en 10 år gammel audi med 200.000 km på bagen er jo vildt. Men man er jo forelsket

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-07-07 01:50

Jeg kan ikke hjælpe dig med bilen, men at ik staves ikke, og forkortelse af kroner staves kr.Mvh.K.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 10:00

Citat
men at ik staves ikke, og forkortelse af kroner staves kr

Nu bruges der meget "talemåder" på Kandu (resten foregår i folkeskolen)

Og k-et står IKKE for kr. men for KILO

- Ubesvarede 0
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 3

og med en sådan statistik burde kogalejy SLET IKKE belære nogen....

Så lad dig ikke distrahere af det Dksmester.....

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 09-07-07 10:49

Det var da OZ noget at gå op i! om ik skal skrives ikke og kilo er lig kroner. Måske han skulle have hørt efter i matematik timerne i stedet for dansk.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-07-07 14:30

Hvorn gå Audi då, ern finn
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 09-07-07 16:00

Har ik købt den endnu, den skal lige have skiftet forrude først Derefter kobler vi en vagcom til og hvis det ik giver de store ups oplevelser, så har far fået vogn Uha, det bliver dyrt at kører 60 km til arbejde og så hjem igen, hehe...

Godkendelse af svar
Fra : Dksmester

Dato : 10-07-07 10:04

Tak for svaret pallebhansen.