/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Falsk underskrift
Fra : idaw
Vist : 3541 gange
150 point
Dato : 04-07-07 17:50

Hej Alle.

Jeg har idag fået et krav på knap 50.000 ind ad døren, om jeg absolut intet kender til.Men jeg ringer til selskabet, og de vil sende mig min underskrifft på lånet.

Hvad gør jeg når jeg har fået det brev med min underskrift hjem, og det så ikke er mig der har skrevet under?

Mvh Ida.

Det skal lige siges at jeg fik at vide aat lånet var oprettet i 2004, og det er altså først nu jeg hører noget til det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 17:52

Tja...

Hvis det viser sig at være falsk underskrift melder du det til politiet....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-07-07 17:52

Fat på en advokat, eller retshjælp

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-07-07 17:52

Du skulle vel aldrig have købt en bil med gæld i???

Ellers må det jo være som du siger falsk underskrift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 17:55

Citat
Fat på en advokat, eller retshjælp

Overhovedet ikke - det er dem der skal bevise det er din underskrift.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-07 18:05

Du må da vide, hvor du har lånt penge.

De 50.000 er jo ikke det beløb, som du har lånt. Der er skrevet renter og renters rente på.

Citat
Det skal lige siges at jeg fik at vide aat lånet var oprettet i 2004, og det er altså først nu jeg hører noget til det.

Firmaet har jo ret til at kræve at beløbet bliver tilbagebetalt. Hvis du har lånt på "det sorte marked" så er renterne jo meget høje.

Men for ca. 1 år siden var du da klar over at du skyldte penge.

Tænk dig lige om, hvor har du lånt de penge !!!!!

http://www.kandu.dk/Spg92346.aspx

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-07-07 18:11

En gammel kæreste har måske været på spil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:11

Citat
Min gæld er "kun" på 60-70.000, så der er ingen gældssanering der. Men det gør nu heller ikke så meget når jeg nu kan udbetale den.

Ja - det ser ikke for godt ud.....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 160 point
Dato : 04-07-07 18:17

Citat
Hvad gør jeg når jeg har fået det brev med min underskrift hjem, og det så ikke er mig der har skrevet under?

Få nu lige brevet først !!!!!

Hvis det ikke er din underskrift, så melder du det til politiet.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 04-07-07 18:28

Jeg er udemærket klar over hvor jeg har gæld, for jeg har betalt alt min gæld ud(mht gammel tråd).

Men jeg melder det til politiet eller skal jeg ringe til firmaet eller? Må nok hellere gøre begge dele...

Har nemlig os på fornemmelsen min x er på spil her, for det firma ved jeg at jeg aldrig har taget lån i...

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:32

At du ikke har taget lån "i det firma" er IKKE ensbetydende med de ikke har krav på pengene.....

Gammel gæld handles mellem firmaer..... Så de har nok bare "købt" fordringen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:32

Hvem er FIRMAET.....

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 04-07-07 18:42

Firmaet er FONA.... Jeg har aldrig taget lån der i, eller lignende firma... Er lidt blank...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-07-07 18:45

Hej du får nok mere ud af at skrive til ret og råd på www.retograad.dk super god side, gratis vejledning - bare fin stedet hvor du indsender dit spørgsmål, hellere spørge en fagmand end at gøre noget forkert som kan få udslagsgivende virkning ved senere lejlighed.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-07 18:45

Citat
idaw

Dato : 17-08-06 13:39

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg havde på et tidspukt en mindre formue som jeg var ung og dum at bruge på latterlig måde. Fuldstændig idiotisk. Men alt hvad der hed regninger stod i mit eget navn, så jeg havde heller ikke sikret mig ordentligt i forbindelse med skilsmisse, men det var nok ikke noget jeg havde regnet med der gik så hurtigt.

Men ja, jeg skal også have fat i en god advokat der kan hjælpe mig med forskellige ting, håber jeg måske kan få det bevilliget af kommunen.

Men ALDRIG mere noget på afbetaling eller små åmdssvage lån.

Hvis du sammen med din nu fraskilte mand har skrevet under på et lån, som der ikke bliver afdraget på og han ingen penge har, så kommer du også til at hæfte for det.

Men men men du ved bedst selv.

Læs nu brevet du får tilsendt med din underskrift på optagelse af lån.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-07-07 18:46

De kan jo have købt fordringen hos et andet selskab, så det kan du ikke udelukke.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 04-07-07 18:50

Ja, jeg må jo vente og se hvad brevet siger, der er ikke andet for:)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-07 19:04

Hvornår blev du skilt ?!?!

Citat
idaw

Dato : 17-08-06 12:40

--------------------------------------------------------------------------------
Mine regninger er KUN til store firmaer. Men ja, jeg burde da betale 100%. Men det kan jeg ikke. Også syns jeg dette er den bedste måde...

Min gæld er netop, som Klojs siger, opstået pga en skilsmisse. Tidligt gift, tidligt skilt. Men der efterlod ham mig med regningerne og fordi han fik et barn kort tid efter syns statsamtet at det var fair jeg tog mig af regningerne. Så kom der en tid på bistand og nu pension, så jeg har ikke haft mulighederne for at betale af. Men nu skal det sgu ud af verdenen. Nemmerlig

Jeg tror jeg vil konvertere til islam, og prøve at forklare at renter ikke er noget jeg vil betale pga min tro, hehe

Statsamtet kan ikke beslutte hvem, der skal betale fælles gæld. Hvis det har været fælles gæld.

Du har også krav på at se (kopi) af den/de optagne lån.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 04-07-07 19:08

Fona har vist overtaget/er sammenlagt med Fredgaard... Og så hedder det også F-Group, som nu lystigt forsøger at kræve ind til højre og venstre.

Får det nogen klokke til at ringe?

Slås selv med dem, fordi de ikke vil anerkende deres egen forsikringsaftale (efter et indbrud). Også her kom der et krav (ud af det blå) flere år efter. Men må i retten, for jeg vil ikke betale for noget, som jeg havde forsikret mig for.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 20:01

Falsk underskrift.......................> anmeldelse hos politiet, og bed om en kvittering på, at du
har anmeldt det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-07 20:32

Selv om det skulle vise sig at være din underskrift, så håber jeg, at du har kvitteringer på det du har indfriet i tidens løb

Jeg kender en der for nylig fik sådan et krav sendt på 29000,-- fra et selskab han aldrig havde hørt om........så viser det sig sgu, at det var gæld for et lån havde haft i et andet selskab og var kommet i RKI for.....men der blev gælden så betalt og han kom ud af RKI.....men på en eller anden måde var der sket en fejl, sådan at det nye firma havde "overtaget" en gæld der altså var betalt tre år før.

Så gem kvitteringerne når gæld indfries.....ellers kan man ikke bevise noget som helst og risikerer at komme til at betale to gange.

den regning du taler om fra Fona......det kan jo være nget der er købt på afbetaling og financieret gennem deres selskab....det behøver ikke være et kontantlån.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-07 20:35

Forresten....ham jeg talte om, det var faktisk også for noget der blev købt via financiering i Fona...helt tilbage i 2002

mvh dova

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-07-07 23:17

Jeg skal ikke kloge i lovgivningen om dette...

Men jeg er i familie med en entrepenør, han fik ikke sin betaling for et stykke arbejde han havde udført for nogle år siden, men fordi han rykkede for pengene over 6 måneder efter han havde sendt regningen, så var gælden forældet og kunne ikke inddrives. Så en ombygning af et pizzaria for et seks cifferet beløb var tabt, samt han blev beskattet af en regning han aldrig fik sin betaling for.

Men pointen er, der er noget om forældelse af gæld, et eller andet sted...

- Anden

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-07-07 07:05

Tag den med ro og PAS NU PÅ.
Når man har oprettet et lån i 2004 ville du have hørt noget før. Man venter ikke 3 år inden man sender en opækrævning eller rentenota m.m.
Hvis du er helt sikker på at du ikke har skrevet under på noget, så ta det helt rolig. Vent og se hvad der sker. Lad nu være med at fare til en dyr advokat. Lad dem udtage en stævning til fogedrettet og mød så op, hvis det kommer så vidt. Det gør det som regel aldrig, hvis de ikke har krav på beløbet.
Ud fra det du skriver kan det være svært at svare på. Hvad er ordlyden af det brev du har fået, hvad er aftalt med hensyn til afdrag m.m.

Jeg tror stadig er ligger noget fidus bag.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 05-07-07 14:34

Hej Alle.
Tak for svarene, jeg har modtaget brevet idag, og det er tydeligt ikke min underskrift, så nu har jeg ringet til FONA og til politiet, så må jeg tage den derfra.
Endnu engang tak for aalle svarene

Mvh Ida.

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 05-07-07 14:35

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 15:55

Selv tak, jeg håber synderen bliver fundet