/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Stort bokstav i linie 2.
Fra : scooter
Vist : 577 gange
300 point
Dato : 26-06-07 12:56

Når jeg skriver en mail og jeg så kommer til linie 2 så skriver den
automatisk det første bokstav med stort....hvordan kan jeg få den til
at holde op med det

MVH. Scot.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-06-07 13:03

Hvad er det for et mailprogran? Gør den det også hvis du trykker på shift?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-06-07 13:03

I MS Outlook :
Funktioner - Indstillinger - Stavekontrol - Indstillinger for autokorrektur
Her ka' du hygge dig med at sætte og fjerne flueben.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 13:03

Ved at lade være med at trykke "enter" ved linieskift - det styrer den selv.....

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 26-06-07 13:14

Jeg skriver i MS Outlook og har lige prøvet og flytte et par flueben i autokorrektur den
bliver sq ved med at skrive med stort.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-06-07 13:25

Ups !
Ja, det gør min elektronhjerne også.
(Office 2003)
Gambrinus

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 26-06-07 13:31

Jamen det må da kunne laves om ik'

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 13:44

Citat
Jamen det må da kunne laves om ik'

Jo - lad være med at taste enter.....(ved linieskift.)

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 26-06-07 13:58

Jeg skrive aldrig siden helt ud til højre jeg skifter linie ca. midt på
lige som det her. Ja jeg trykker knækpil når jeg skifter linie og så er
det den skriver med stort igen.....det skal den ikke.
Men hvordan får jeg den til og lade være med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:03

Jo det skal den

Så må du rette bogstavet manuelt.....

Outlook bruger jo opsætningen fra word....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:05

Ellers skal du rette der i wordopsætningen....

Men det går jo ud over alle dine breve (worddokumenter)

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 26-06-07 15:05

Af ren nysgerrighed: Hvorfor er det du ikke vil have at en ny linje begynder med stort bogstav?

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 26-06-07 16:32

Hvis jeg slutter i første linie med et punktum så starter jeg jo med et nyt stort bokstav i linie 2.
Hvis jeg ikke slutter med et punktum i linie 1 skal jeg jo forsætte med lille bokstav i linie 2....
er det ikke korrekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 16:38

Jo, men det kan du ikke.....

TVUNGET LINIESKIFT ER DET SAMME SOM PUNKTUM

Hvis ikke du vil have det sådan skal det rettes i word - det er den der bestemmer over skrivemåden i outlook.....

Men så sker det samme i ALLE dine worddokumenter damt alt andet der har med office at gøre....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-06-07 17:54

HA !
Nu har jeg fundet ud af, hvad det er, jeg plejer at gøre.

Jeg skriver bare løs uden at bruge return for linieskift.
Når jeg så er færdig med at skrive, tilføjer jeg de linieskift jeg vil ha'. (Med Return / Enter)
Så laver Outlook og Word ikke om på første bogstav.

Jeg går alligevel teksten igennem og drysser et par kommaer ud hist og her,
for sæt nu, min gamle Dansk-lærer gemmer sig under et nick her på Kandu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 26-06-07 17:57

Jo, scooter, det er rigtigt at det første ord i en linje ikke skal begynde med stort bogstav hvis det er en fortsættelse af den forudgående linje. Men alle mail- og tekstbehandlingsprogrammer bruger automatiske linjeskift, så det behøver du ikke tænke på.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-06-07 18:05

Citat
TVUNGET LINIESKIFT ER DET SAMME SOM PUNKTUM

Hvorfor fa'n bliver der så ikke automatisk sat et punktum, når man laver et tvungent linieskift ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 300 point
Dato : 26-06-07 18:12

Bare husk på:

Nyt afsnit (aut. stort bogstav som det første) = Enter

Ny linie = shift + enter

Det er noget af det allerførste man får at vide, når man begynder at lære om at skrive i en tekst editor, men du var måske syg, den dag.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 18:14

Det må du snakke med microblød om - det er vel dem der laver kontrolprogrammet....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-06-07 18:20

Hva' fa'n skal Viskinge nu blande sig for ? ? ?
Han har sku' ret !
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-07 19:01

Men min Outlook Express 6.0 er da ligeglad med både første, anden og tredie linie.
Ingen storebogstaver før jeg laver dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 19:45

Citat
Men min Outlook Express 6.0

Den hører heller ikke til office

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 26-06-07 21:45

brug backspace

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 29-06-07 08:47

Tak for svaret viskinge.