/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
scanjet 3300
Fra : swarn
Vist : 416 gange
200 point
Dato : 24-01-03 12:43

Jeg har en scanner den virker godt nok når jeg scanner et billed og lægger det over i et foto program, der kan jeg så rette i det,men når jeg scanner tekst og vil flytte det over i et Lotus word pro eller et Microsoft word,
så kommer den op med en hel bunke mærkelig tegn og bogstaver som jeg ikke kan bruge til noget,
mangler jeg et program, eller skal man indstille maskinen på en anden måde.
Jeg har Win.ME. og det er en HP Scanjet 3300.
Håber på en nem og god/let måde at få det fortalt på, da jeg ikke er så skrap til alt dette her.
Forsat en god dag her fra Hvidovre
Hilsen Swarn

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 24-01-03 13:07

Hej swarn,

Har du installeret ORC programmet der følger med?
Hvad jeg kan forstå mangler scanneren ORC programmet (tekst genkenning).

Mvh,
Henning *<

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-01-03 11:47

Hej Uffe29
Når jeg går ind på den side du linker til,og prøver at komme længer, så virker det ikke lige nu,
men jeg må prøve lidt sener.
Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-01-03 11:51

PS. PS.
Til hryttel, jeg kan ikke komme ind på den cd der følger med scanner,jeg ved ikke hvad der er galt,selv om jeg går i kør,og prøver derfra.
Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-03 20:30

Næ swarn, jeg kan heller ikke komme ind på siden nu !!!
Prøv imorgen, så er det hverdag igen

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 27-01-03 08:09

Hej swarn,
Har scanneren virket før? Eller kan du bedre af installerer den og starte på ny. Min erfaring er at du bedst kan installere programmerne og derefter lukke pc’en ned tilslutte scanneren. Hvis du også har en printer i serie, skal du først tænde for printeren derefter scanneren og til sidst pc’en. Det er kan mange tilfælde vigtigt ved installationen.
D vil sige først programmet, tænd for printeren, scanneren og til sidst pc’en.

Mvh,
Henning

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 27-01-03 11:03

Til hryttel.
Den har virket, men kun til billed og til at lave kopi, jeg har afinstallere den, og installere den fra skiven, men jeg kan kun installere fra den,og ikke komme ind på det andet software, jeg har prøvet at scanne tekst og det er nogenlunde
men der er stadivæk nogle mærkilig tegn som der ikke er til noget, for jeg mener at det skal ligne det jeg scanner eller hvad,???
Hilsen fra Hvidovre
swarn

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 27-01-03 11:43

Hej swarn,

Jeg er overbevist om at du mangler et OCR program. Det er et program der genkender tekst!
Ps. har du prøvet procedyren som jeg skrev?

Henning

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-03 01:47

Så swarn, nu er siden oppe og køre igen:
http://productfinder.support.hp.com/tps/ProductFinder?h_lang=en&h_tool=software&h_query=scanjet+3300&Submit.x=18&Submit.y=2

Sjovt nok, så tager jeg til Sverige d. 10/2 for at arbejde som HP-supporter

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 31-01-03 14:28

Tak for svaret Uffe29.
Nu prøver jeg det,så må jeg se om det er ok,ellers vender jeg tilbage.
Jeg siger tak for din hjælp.