/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
PIN AL3 på AMD Athlon 3500 939
Fra : wacher
Vist : 496 gange
500 point
Dato : 20-06-07 21:21

Jeg kom til at bøje nogle ben på min CPU AMD Athlon 3500 939.
Jeg har forsigtigt fået rettet dem op igen på nær en som simpelthen faldt
af da jeg førsøgte at rette den op. Øv tænkte jeg den var den CPU. Den
kan da umuligt virke...eller hvad? Jeg har set på Ebay at folk sælger defekte
cpuer hvor ben mangler og dem der køber dem kan vel fixe dem på en
eller anden måde. Så jeg har lavet lidt research på emnet og kunne
godt bruge lidt hjælp. Jeg har skrevet til AMD support idet de har jo
lavet processoreren og de burde kunne hjælpe...men de var ikke til megen hjælp.
De sendte mig et 85 siders lang beskrivelse af CPUen og det havde jeg
fundet i forvejen. I beskrivelsen har jeg fundet ud af at mit manglende ben
hedder AL3. Jeg har så forsøgt at finde ud af hvad ben AL3 bliver brugt til
idet jeg har læst på nettet at nogle af benene ikke bliver brugt til noget
og hvis jeg nu var heldig så blev mit manglende ben ikke brugt til noget.

I det AMD sendte mig står der om ben AL3: NC_AL3 og jeg har en formodning om at
NC står for no connection og hvis mit manglende ben AL3 ikke forbinder til
noget så gør det jo ikke noget at det mangler og så burde cpuen virke.

Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte dette?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 20-06-07 21:22
Kommentar
Fra : slander

Dato : 20-06-07 21:37

Hej

Du har ret i at NC står for "no connection" så der var du heldig.

hvis jeg var dig ville jeg prøve at montere den i bundkortet og se om ikke alt virker som det skal.