/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
overclock af p5b, ram problem?
Fra : nipmads
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 20-06-07 17:04

Hej alle,

Jeg har været inde og overclocke mit bundkort, Asus p5b premium - sat frekvensen op fra 255 til 350, så jeg har 3,16ghz - funger fint (E6600, core2 - 2,4ghz standard)
Men når jeg checker rammen med cpu-z og/eller bios, står der det kun er PC2-4300 på trods af det er PC2-6400... noget i kender til, eller har en løsning til? Når jeg ændrer værdien på cpu tilbage til standard, viser den fint de pc2-6400 i post, men ikke med de nævnte ændringer.

hilsen,
Nipmads

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-07 17:06

Brug PC8000 ram, de kan køre 1000Mhz

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 20-06-07 17:27

tusind tak for det super exceptionelle gode svar, nu er alle mine sorger løst..

ingen der har nogen kvalificerede svar?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-07 17:29

Så må du i bios, og sætte frekvensen for ram manuelt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-07 19:08

Forklaringen er nok at rammen kører med den hastighed den nu er beregnet til og som er det maksimale den kan køre sikkert med. Det er fint nok, for dig.
Når du så sætter hasigheden op på måleudstyret måler det , som om rammen pludselig kører langsommere.
Processoren når flere klokkeslag på en ramcycle. Derfor melder den mere tid til rammen, hvad der er det samme som at sige den kører langsommere. Du har sat mere fart på stopuret, så bliver løbetiderne målt for lange.

Med andre ord dit måleprogram,måler forkert, når processeren kører for hurtigt,