/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min skærm tænder ikke, BIOS?
Fra : nymphen
Vist : 858 gange
15 point
Dato : 17-06-07 19:47

Øv øv .. :( Dum som jeg er har jeg siddet og pillede i BIOS i min gode tro, om at jeg vidste hvad jeg lavede! Nu skal jeg så tænde computeren, og den tænder også som den altid har gjort, men skærmen tænder ikke, den står bare på standby..
hvad kan jeg nu gøre? Jeg kan jo ikke komme ind i BIOS, da skærmen er sort, og jeg har prøvet at sætte XP cd'en i, men den forsætter bare med at være på standby (være sort) ..

Håber virkelig der er nogen der har et godt råd, da jeg ikke lige har penge til at få en computer reperatør ud, eller få den ned til en..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-06-07 19:56

har du har din skærm kabel været pillet og er der 2 grafik kort på din computer har du sat den i den forkerte :)

Kommentar
Fra : nymphen

Dato : 17-06-07 20:01

Hej Oconor.

Der er kun et grafikkort i, og har ikke haft pillet det ud eller lign. og det sidder i, og sidder fast. Har haft det tage ud og i, igen og igen. Jeg har selvfølgelig også checket at graffikortet sidder ordenligt fast osv.
Problemet er jo at jeg åbenbart har pillet for meget ved noget jeg ikke skulle pille ved inde i BIOS, og det gør så at skærmen åbenbart ikke vil tænde.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 25 point
Dato : 17-06-07 20:01

Jeg forstår ikke rigtigt at skærmen kan slås fra i BIOS.
Nå skidt pyt.
Du kan resette BIOS ved at pille knapbatteriet på bundkortet ud 3-5 minutter.
Husk først at tage 220 Volt fra ellers får du ikke resat BIOS.
Nogle bundkort har en jumper, der kan afbryde batteriet.
Hvis ikke elle hvis du ikke kan finde jumperen, så pil batteriet ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-06-07 20:10

Har aldrig hør at skærmkorte kan slås fra i bios.

Windows kan gå i sort men aldrig hørt bios, har du ikke bare slået bios over på hurtig opstart så den ikke viser noget inden den starte op i Windows.

Har du prøvet og trykke på din F-tast under opstart for at komme i bios
Den køre jo i en form for dos så der burde ikke være et problem.

Kommentar
Fra : nymphen

Dato : 17-06-07 20:12

Gambrinus:

Indtil videre lyder det jo som et super svar, men hvor sidder knap batteriet? :) hehe..

Har vidst sådan et ABIT Asus Guru a8 - eller noget i den stil..

Kommentar
Fra : nymphen

Dato : 17-06-07 20:17

Oconor:

Ja har prøvet at trykke "Delete" for at komme i BIOS som jeg plejer, men der sker intet..

Jamen altså det må jo være BIOS der gør det, for sad og roddet lidt med nogle ting derinde, og troede egentlig ikke at det jeg lavede ville have nogen betydning, men pludselig vil skærmen ikke tænde, og står bare i standby hele tiden, ergo må det være pga. BIOS!?

Godkendelse af svar
Fra : nymphen

Dato : 17-06-07 20:30

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-06-07 20:33

Hjalp det at resette BIOS

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-06-07 21:20

Hjalp det at resette BIOS ? ? ?`
Gambrinus

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-06-07 21:28

har du prøver med en anden skærm.

Kommentar
Fra : Manse9933