/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tele sælgere
Fra : fatterfit
Vist : 694 gange
300 point
Dato : 16-06-07 14:08

Er der nogen der ved hvordan man slipper for at blive ringet op af diverse avis og forsikrings sælgere samt forskellige analyse institutter.Der er vel næppe noget mere irreterende end at blive ringet op af Jyllandsposten en dejlig sommeraften når man sidder sammen med familien og hygger sig ved grillen.Jeg får bestemt ikke lyst til at købe den når jeg bliver forstyret på den måde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-07 14:11

Du skal bare sige til ALLE sælgerne - Det bruger vi ikke her- også selv om det er rengøringsmidler

http://www.vibrugerikke.dk/

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 16-06-07 14:25

den nemmeste måde er at få hemeligt nummer og evt hemmelig adresse..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-07 14:26

Citat
Er der nogen der ved hvordan man slipper for at blive ringet op af diverse avis og forsikrings sælgere samt forskellige analyse institutter

Din ENESTE mulighed er at få hemmeligt nummer.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-06-07 14:28

Efter at ha' skiftet til IP-telefoni, hvor jeg har undladt at blive optaget i telefonbogen
(Ikke hemmeligt nummer), har jeg ikke modtaget sår'n nogle opkald.
Såååå, når du alligevel skifter til http://www.redspot.dk/ er dine sorger slut.

En anden metode er at sige : "Lige et øjeblik" og så lade telefonrøret ligge læææææænnnnge.
Hvis du er heldig, ka' de ikke få lagt på.
Hævnen er sød !
Gambrinus
Ikke engang her ka' du undgå reklaner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-07 15:00

De telefonsælgere, bruger en liste og ringer til et tilfældigt nummer på listen.

Jeg har selv hemmeligt/udeladt nummer og er blevet ringet op af en telefonsælger.

Jeg kontaktede min udbyder og bad om at blive slettet på listen. Det er nu 3 år siden jeg sidst er blevet ringet op af en telefonsælger, men det kræver at du har hemmeligt eller udeladt nummer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 23:47

Og når Jyllandsposten spørger om hvilken avis jeg holder............................. TV avisen.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-06-07 13:34

De fleste telefonsælgere ringer annonymt. I lang tid undlod jeg simpelthen at tage telefonennår det var annonyme opkald: Men så opdage jeg også venner som jeg genne ville snakke med ringede anonymt.
Så nu tager jeg telefonen og så snart jeg opdager at det er en sælger siger jeg at jeg ikke vil snakkke med dem fordi de ringer anonymt, og så lægger jeg røret på.
Hvis jeg har tid, jeg dem snakke, til de spørger om jeg stadig er der. Så svarer jeg ja. Det er ret underholdende at lade dem fyre hele den ramse der er skolet i af.._))
Du kan også prøve at sætte medhør på, så kan de høre sig selv og du kan vaske op eller andet så du ikke spilder tiden.

Bjørn

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 20-06-07 16:10

Hej fatterfit.
Telefonsælgerstorm..... den kender vi nok allesammen.
Altid ved middagstid, hvor man i særdeleshed ikke har lyst til at tale med andre...
Mit ord i telefonen har altid lydt: TAK FOR DIN HENVENDELSE..... MEN DET HAR
DESVÆRRE IKKE NOGEN INTERESSE......Husk venligst at slette mit telefonnummer
på din liste.
Så er man ovre det.
Du hører aldrig mere fra firmaet/firmaerne.
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 20-06-07 18:31

Jeg tror jeg selv har fundet løsningen. For at blive fri for den slags opkald kan man på folkeregistret blive skrevet på noget de kaldet "Robinsonlisten".De forskellige callcentre skal se om de numre de ringer til står på denne liste mindst en gang i kvartalet.Hjælpe organisationer og analyse institutter er dog undtaget,men ellers tak for hjælpen !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-07 18:43

Det var dog smart, sådan en liste har jeg aldrig hørt om tidligere, hvordan fandt du ud af det??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 20-06-07 18:48

Det er denne liste, der er tale om

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/emner/spam/robinsonliste/

Citat
Robinson-listen befinder sig hos CPR-registeret, som hvert kvartal udsender den til de firmaer, der abonnerer på den. Firmaet skal så tjekke, om du står på listen hver gang de vil sende til dig. Hvis du står på listen, må firmaerne ikke kontakte dig, med mindre du udtrykkeligt giver dem lov.

Det er så en forudsætning at de firmaer, der har ringet dig op abonnerer på listen.

Godkendelse af svar
Fra : fatterfit

Dato : 21-06-07 16:05

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : caspersch

Dato : 06-11-09 17:52

Robionsonlisten er fantastisk! Generelt, så syntes jeg altid det er bedst helt at lade være med at benytte telefonsælgere:
http://avisabonnement-tilbud.dk/artikel/undgaa-telefonsaelgere/

Det burde høre til i 90'erne...