/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skal man vurdere tip?
Fra : klemme2006
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 10-06-07 22:11

Hvordan er det lige med tip? Skal de vurderes efter hvor gode de er, hvis man har interesse for emnet eller efter hvor relevant tippet det er for een selv?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-07 22:18

Det bør bedømmes af personer, der har "forstand-interesse" på emnet. At se folk bedømme et tip om f.eks biler, hvor man i profilen kan se at personen absolut ikke er interesseret i biler er helt til grin.

Der er og vil altid være stor uenighed omkring det at bedømme tips. f.eks er der en kategori der hedder vittigheder, folk bedømmer efter om vittigheden er go eller dårlig, hvilket efter min mening er som det skal være, andre giver 0 stjerner fordi en vittighed ikke er et tip osv

Jeg syntes vi skal bevarer tippene, men afskaffe stjernerne, så er der ikke mere ævl og kævl over tips

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 10-06-07 22:22

Tak for svaret Nordsted1. Jeg havde fået det indtryk at folk nedgjorde tips der ikke havde relevans for dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-07 22:29

Citat
Jeg havde fået det indtryk at folk nedgjorde tips der ikke havde relevans for dem.

Det kan da meget vel være muligt

Husk at den enkelte bruger kun kan svare på egne vegne, det samme gælder det accepterede svar i denne tråd.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-06-07 23:11

hmm, jeg så en der havde bedømt et tip indenfor 'Computerspil' - vedkommende skrev 'Jeg har aldrig spillet et computerspil i mit liv og ved ikke om jeg er gået glip af noget' - og gav så nul stjerner.

Dér synes jeg jo nok at man burde havde klikket videre, hvordan skulle vedkommende dog kunne vurdere et tip om computerspil, når der indrømmes at man slet ingen erfaring har dér.

Jeg synes mere end 100% som Nordsted, det skal der ikke herske tvivl om.

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-06-07 00:27

Kan så bestemt kun give Nordsted ret
"varme" sommerhilsener fra dior