/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
NANO Produkter til biler
Fra : Franksp
Vist : 3139 gange
114 point
Dato : 08-06-07 00:00

Jeg skrev et tip om billige NANO produkter hos T.Hansen. (TILBUD)

http://www.kandu.dk/tip16153.aspx

Nogle af de kommentarer jeg fik, kan da godt gøre mig lidt nervøs ved at bruge dem. Jeg har købt dem.

Er der nogen af jer, der har samme negative oplevelser af produktet? Eller hvad er din mening om dette.

Jeg har læst flere artikler om produktet, også uvildige, som kun skriver godt om det.
Som I kan se på linket, er et TURTLE produkt. Dette firma's produkter har jeg altid brugt, når jeg en gang imellem, selv vasker vores biler.

Jeg håber I vil komme med jeres oprigtige/ærlige meninger/erfaringer om dette NANO produkt.

Jeg havde tænkt mig at bruge fælgrensen og shampooen i morgen, men vil afvente jeres svar.

Jeg fik produktet, anbefalet, af en tidligere kollega. Han kører hver dag fra Fredericia til Odense, på motorvejen. Han siger, at han næsten aldrig bruger vinduesviskeren, da regnen "preller af".

Jeg er spændt på jeres oplevelser.

Mvh

franksp

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 08-06-07 00:41

jeg kender ikke lige Turtle's produkter; men som MC-cyklist har jeg kun hørt godt om nanofilm brugt på vicir. Skidt har svært ved at sætte sig, og vandet præller af, selvom man holder stille i kryds. Har dog ikke selv brugt det, da jeg ikke kan tåle stærke lugte, og viciret sidder klinet op mod næsen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 08:01

Jeg ville ikke bruge nanoprodukter da det ikke er dokumenteret
ufarligt for helbredet.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-06-07 08:28

Læs lige denne artikel:

http://www.ecocouncil.dk/global/global_okologi_2007/nr2_2007_sandsynligvis.pdf

Jeg har brugt nanospray til ovenlys vinduer og det er uhyre effektivt...og ville ikke tøve med at bruge det i andre sammenhænge. Hvis valget står mellem nanoprodukter og traditionelle vil jeg til hver en tid vælge nano og inden længe vil produkter uden denne teknologi ikke eksistere mere!

Ziggy99

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 09:00

Citat
Selvom nanoprodukterne ikke i praksis er testede, er der
sandsynligvis ingen problemer, siger både producent og
Miljøstyrelsen.

Med andre ord, man ved ikke noget som helst om helbredsrisikoen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-07 10:23

Jeg er overbevist om at mindst 9 af 10 produkter med nano i navnet intet har ned rigtig nanoteknologi at gøre. Det er bare et smart navn som sælger godt for tiden. Selv om det ikke er ægte kan det jo godt virke efter formålet. Der var også gode smuds og vandafvisere før nanoteknologien blev moderne.

Kommentar
Fra : join

Dato : 08-06-07 10:30

Jeg ville også holde mig langt fra nano produkter. Rundt regnet er det min opfattelse, at der er alt for mange u-overskuelige kemiske 'eksperimenter' i omløb... Og kemien optages og ophobes i biologien...

Kendsgerningen er, at fx. fertilitet og reproduktion allerede er et problem i Danmark. Drengebørn fødes med degenererede kønsorganer i stadig større omfang...

Dette link kan måske give et lille indblik i hvor sammensat problematikker kan være!!
http://www.folkesundhed.au.dk/mil/forskning/aktuelt

hilsen
join

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-06-07 11:09

Nano = 10^-9
HUSK !
Det er farligt at leve ! Man ka' dø af det !
Hvis du ryger eller har været inden for 10 km afstand af en ryger inden for de sidste 50 år, er du dødsdømt alligevel. Nano eller ej.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-06-07 12:51

join

Hvad skal linket bruges til...altså i denne sammenhæng.

Jeg forstår, at du er urolig for ting du ikke kan overskue, men du roder tingene sammen

Kommentar
Fra : join

Dato : 08-06-07 15:48
Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 114 point
Dato : 08-06-07 17:26

Jeg har brugt nano produkt på frontruden på min bil, i ca. 1 år nu, og jeg er så glad for det, at jeg aldrig vil bruge noget annet.Hvis jeg ikke dør af det da. Bruger kun vindueviskerne 4-5 gange på vej til arbejde, en tur på 20 minutter.
alimak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-06-07 17:45

Hvad så når det regner Alimak ?
Hvor tit skal forruden behandles for at virkningen holder ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-06-07 23:19

Ja, jeg er ikke blevet meget klogere eller mere sikker, på om jeg skal bruge produkterne, ssom jeg har købt.

Jeg tror nu nok jeg prøver dem, og så ser hvad der sker. Der er sådan lige mange som er positive for produktet, som der er negative.

Jeg kunne tænke mig at få direkte svar fra begge sider.

Hvorfor er du positiv over for produktet?

Hvorfor er du negativ over for produktet?

Kort og godt.

franksp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-07 10:23

Negativ fordi nogle forskere mener det er lige så farligt som asbest,
resultatet ser man efter års brug af nanoprodukter. Derfor.
Ingen kan dokumentere at nanoprodukter er ufarlige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-07 17:26

De positive kommentarer udebliver, fordi
der findes ikke noget godt at sige.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-07 18:36

Ja, ja.... Lad mig nu liiigggge få afprøvet det der nano-halløj.
Jeg skal nok vende tilbage med en kommentar, hvis jeg dør af det.
Gambrinus
(Hvor ville vi være i dag, hvis der aldrig er nogen, der vil afprøve noget nyt).

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-07 18:50

Citat
(Hvor ville vi være i dag, hvis der aldrig er nogen, der vil afprøve noget nyt).

6 milliarder flere på kloden.
Så prøv bare

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-07 18:53

Vi andre holder øje med denne side.
http://afdoede.dk/index.php

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-07 19:01

Citat
6 milliarder flere på kloden

Uuhh ha'. . . Det ville ikke være godt !
Er du sikker på, at det det nano-halløj kan afskaffe problemerne med overbefolkningen ?
SÅ, må det da siges at være en fantastisk opfindelse.
Men lad os nu se resultaterne først.
Jeg holder øje med den hjemmeside.
Men den er vel lige så svær at komme på som at komme i Den Blå Bog.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 12-06-07 22:07

Tak for svaret alimak.

Jeg har købt det, så nu prøver jeg det også

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-06-07 00:00

Tak
Det jeg bruger på min frontrude er dette:http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=508164752
Det fungerer meget godt.Jeg kender ikke thansens produkt, men det jeg bruger varer ikke 50000km som de skriver.Jeg har forseglet 2 gange pr år.og jeg betalte kr 45 for.produktet.
alimak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-06-07 03:48

Takker Alimak
Så er det da absolut ikke dyrt.
Det skal prøves !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Mads100

Dato : 13-09-07 00:39

Jeg har købt forskellige nanoprodukter her: www.nanowebshop.dk og de virker altså rigtig godt. Deres Bad & Sanitets Forsegling virker enda endu.

Jeg købte en Bil Lak polish og en bilrudeforsegling for et stykke tid siden til i alt et par hundred kroner. De penge synes jeg var rigtigt godt givet ud. Produkterne er helt ok og kan anbefales. Det ser helt vildt ud når vandet bare triller hen ad gulvet som perler (-.

Jeg tror produkterne oprindeligt kommer fra dette firma: www.nanolotus.dk

Vh Mads J.