/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3 abb.
Fra : LottaJ
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 07-06-07 13:12

Hej!

Jeg har en 3 mobil hos www.3.dk - den er nu 8 mdr. gammel og jeg vil gerne have en ny.

Derfor kontaktede jeg 3 for at høre om jeg kunne købe en ny på mit nuværende abb. så fik jeg at vide at der er en restværdi på min telefon, som de endnu ikke har indtjent på mit forbrug.

MEN kan jeg opsige abbonnementet uden at skulle betale denne uopnåede restværdi fra deres side, og købe mig en ny telefon hos et andet selskab?

Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 13:13

Og hvad er spørgsmålet ????

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-07 13:15

Du har vel garanteret dem en vis indtjening i en fastlagt periode.
Derfor siger de nej, betal restbeløbet og du er fri.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 13:17

Er det kun 3mobil der har den mobiltelefon du ønsker dig -
ellers ville jeg da bare købe telefonen ved et andet selskab
og så overflytte nummeret til dem også.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-07 13:27

hej
normalt er du bundet i 6mdr. på et abn. hvor efter du kan op sige det uden problermer ensige få din mobil låst op
men vil du købe ny tlf billigt skal du også have et nyt abn.med
det er derfor du kan købe den billigt de skal jo tjene penge
men du kan jo bare bruge det gamle sim kort også sige det nye abn. op
iflg.vilkårene men en ting er sikkert du kommer til at betale for 6 mdr.
du kan se priserne i deres annoncer så ved d hvad det koster de næste
6 mdr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 13:28

Hvis du har skrevet under på 1 års abo er 8 mdr. jo ikke nok....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 13:29

Bortset fra det er der da ingen grund til at skifte mobil hver 8 mdr.....

Så meget nyt er der heller ikke kommet....

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-07 13:34

refi nemlig ja
min 6230 ikke i model
kan stadig

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-07 13:41

Det er ikke lovlig fremgansmåde fra 3's side

Privatabonementer må ikke have binding på mere end 6 måneder, og derefter kan du hos alle udbydere få lov at købe en ny telefon.

Men hvilken telefon er det du vil købe sidne de kun har den hos 3?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 07-06-07 14:10

Hej igen...

Den telefon jeg ønsker fåes ikke kun hos 3. Det er sony ericsson K800i.
Da jeg er utilfreds med den jeg har nu Sonyericsson w850i.

Jeg har kun bundet mig for 6 måneder, og undrede mig derfor over at jeg ikke bare kunne binde mig for endnu 6 måneder mere og derved købe en ny telefon.

Men så kan jeg vel bare skifte udbyder? Jeg er i forvejen ikke vildt imponeret over deres dækning og jeg mister mange opkald. (så jeg senere modtager en sms om at den og den har haft ringet, ofte 10 sms'er i træk).

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-07 14:22

Citat
Den telefon jeg ønsker fåes ikke kun hos 3. Det er sony ericsson K800i.
Da jeg er utilfreds med den jeg har nu Sonyericsson w850i.

Så var det her måske noget.
http://www.debitel.dk/debitel/data.nsf/webDocuments/33C62FC1DE8E5BC4C12572A6004C03FD?OpenDocument
Citat
Jeg har kun bundet mig for 6 måneder, og undrede mig derfor over at jeg ikke bare kunne binde mig for endnu 6 måneder mere og derved købe en ny telefon.

Så kunne du jo evt. købe ovenstående telefon og bede dem om at overflytte nummeret til dem
og derved være færdig med 3mobil.
Citat
Men så kan jeg vel bare skifte udbyder?

Ja.
Citat
Jeg er i forvejen ikke vildt imponeret over deres dækning og jeg mister mange opkald. (så jeg senere modtager en sms om at den og den har haft ringet, ofte 10 sms'er i træk).

Jeg har nøjagtig de samme oplevelser - er derfor også færdig som kunde ved 3 mind i næste måned.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-07 14:57

K800i er udgået og erstattet af K810i

Men du kan jo bare oprette et abonement hos en ande nudbyder og flytte nummeret med over

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 15:02

Citat
K800i er udgået
måske - med det betyder jo ikke at du ikke kan få den længere - se nedenstående link - der er der over 50 forhandlere der stadig kan skaffe den.
http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&search=1&advanced=0&level=PB&priceinterval=-1&pricesort=-2&abonnement=-3&product=2405

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-07 15:03

Det var også bare en service meddelelse

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 15:05

Lød bare for mig som om den ikke længere kunne købes...

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 07-06-07 20:57

Du kan opsige dit abonnement efter 6 måneder.

Ønsker du at opsige dit abonnement efter de seks måneder for at få et nyt 3 abonnement og en billig mobil går de ind og kigger på hvor meget forbrug du har haft. Har du ikke haft hvad de mener har dækket den billige mobil du købte med dit første abonnement får du afvide du kan betale det resterende.

Har været turen igennem.

Og er nu ved at potere til TDC mobilExtra.

Men du kan sagtnes opsige dit abonnement efter de 6 måneder. Eller potere dit nummer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-07 21:41

Citat
Eller potere dit nummer.

Potere, hvad betyder det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 21:53

Citat
Potere, hvad betyder det?

portere.....

Betyder at man bruger sit gamle nr. i et nyt selskab....

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 07-06-07 22:35

Tak for svaret me67 og alle I andre! Rart at høre de forskellige holdninger og erfaringer med 3.dk - jeg er på vej ind og købe mig en ny telefon et andet sted!

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 22:38

Selv tak - rart at kunne hjælpe eller være til hjælp.

Venligst ME67