/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
budruter og aviskørsel
Fra : gubbierne
Vist : 11028 gange
100 point
Dato : 04-06-07 21:24

hej jeg går og leger lidt med tanken om at starte vognmands forretning med fragt af aviser og magasiner jeg er ikke kommet så langt i planerne endnu men jeg tænkte på om der er nogen der ved hvor og hvordan man kan skaffe faste ruter i nordjylland til varevogne under 3500 kg. f.eks afhente jp i aarhus og aflevere til videre distribution...........eller afh. ved en bladcentral og afl. til videre distribution osv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 23:04

Du skal lægge billet ind (møde op) hos de forskellige aviser.....og snakke med distributionen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 23:05

Men det er dårligt betalt og du kan IKKE drive vognmandsforretning på det alene.....

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 04-06-07 23:46

det kan sagtens lade sig gøre at drive en forretning på aviskørsel da jeg køre for en vognmand der har 17 mand ansat på ren og skær avis kørsel. f.eks har han en tur jeg har kørt hvor den er 260km lang fra a til b retur som tager ca. 3 1/2 time at køre den giver lige under 4 kr kilometeren hvis du sammenligner ddet med vognmænd over 3500 som køre for ca. 7 kr km som tit er enfast km pris. er det ikke fordi det er meget mindre det giver i forhold til udgifterne med diesel forsikringer osv lidt over 1ooo kr for 3 1/2 times arbejde det kan godt gå rundt hvis man kan finde ture som kommer til at passe med et fornuftig antal timer ugentlig..........der er ikke faste km satser på aviskørsel det er regnet af en kombination af tid km om det udkast eller det skal afleveres i postkasse osv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-07 08:50

Vi har netop sagt farvel til vores avis, fordi bilbudet smider
avisen ud i højeste fart. Enten lå avisen i grøften eller var kørt i stykker
af andre biler.
Er det den måde du vil tjene penge på?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 09:07

Dit regnestykke stemmer ikke....

260 km på 3½ time incl. mange stop ???????? (har du indregnet fartbøder )

Citat
1ooo kr for 3 1/2 times arbejde det kan godt gå rundt

Ja - men ikke hvis det er det eneste bilen laver.....

Aviser skal jo ud på SAMME klokkeslet så du kan ikke bare køre en anden rute bagefter - bilen skal lave noget andet om dagen (aviskørsel er om natten)

Citat
hvis man kan finde ture som kommer til at passe med et fornuftig antal timer ugentlig

Det er det du ikke kan......

Citat
da jeg køre for en vognmand der har 17 mand ansat på ren og skær avis kørsel.

Det må være en meget lille løn han giver eller også er de ikke fuldtidsansatte....

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 05-06-07 10:50

det er rigtigt at det ikke er alle der er fuldtidsansatte nogen er og lønnen er go nok 19000 om måneden + tillæg for nat osv. ............ ang. turen på 3 1/2 time er det med et stop og køres om natten.......... så hvis jer som ikke ved hvad i taller om gider og lade være med at kloge vil det være en fordel..........der er mange forskællige slags ture hvis det er udkast ture og så vidre er km. prisen en anden......... og jeg er da træt af at høre at høre at du har været ude for en fart synder men det er ikke alle der køre sådan selvfælgelig er der nogen idioter iblandt men det er der alle vejne du kan da ikke dømme alle pgr. af en .........

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 05-06-07 10:57

i det firma jeg køre i er der en del formiddag/eftermiddags kørsel hvor der køres med faste ruter i dagblade og gratis aviser så det er ikke KUN nat............... hvis jeg skal gætte tror jeg at teil har fået sin udkast avis om eftermiddagen f eks.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 11:01

Citat
så hvis jer som ikke ved hvad i taller om gider og lade være med at kloge vil det være en fordel

Det var ikke det du spurgte om og JEG ved hvad jeg taler om....

Har haft 4 biler der kørte for Frederiksborg Amts Avis - der er IKKE penge i det - højst lidt extra....

En bil der kører 1000.- kr hjem kan IKKE dække 3½ times chaufførløn+brændstof+forsikring+afskrivning+vedligeholdelse+regnskab+++++

Det kan IKKE lade sig gøre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 11:07

Citat
hvis jeg skal gætte tror jeg at teil har fået sin udkast avis om eftermiddagen f eks.

Citat
er det med et stop og køres om natten

Nu blander du jo tingene sammen.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-07 11:30

Citat
hvis jer som ikke ved hvad i taller om gider og lade være med at kloge vil det være en fordel

Det samme kan siges til dig.
Find dig et værested, de fortæller når du skal proppe noget
i hovedet.

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 05-06-07 12:21

for at vi ikke skal komme på et sidespor vil jeg gerne holde mig til mit spørgsmål.......... for det økonomiske osv. finder jeg nok ud af selv

Accepteret svar
Fra : karus

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-07 12:35

At udelukke folk fordi du ikke bryder dig om svarene gavner ikke......

Citat
for at vi ikke skal komme på et sidespor vil jeg gerne holde mig til mit spørgsmål

Det fik du så svar på allerede igår

Citat
Du skal lægge billet ind (møde op) hos de forskellige aviser.....og snakke med distributionen....

REFI

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 06-06-07 09:32

Tak for svaret karus.