/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rust på klinkegulv.
Fra : copycatDK
Vist : 806 gange
200 point
Dato : 04-06-07 17:03

Hejsa..

Har været så uheldig at der er kommet lidt rust på vores klinkegulv. Det stammer fra en værktøjskasse som har stået der en uges tid.

Problemet er jeg ikke kan fjerne det. Så håber nogen her ved hvad der kan gøres??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-06-07 17:13

Gå hen til Matas og klag din nød. Så vil du sikkert få at vide, du skal købe deres rustfjerner eller en bøtte oxalsyre, som er det samme.
god fornøjelse
pbp

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-06-07 17:27

Det er ubehandlet klinkegulv det drejer sig om.

Fandt frem til lidt mere på nettet.

Salmiak eller grundrens skulle være en mulighed. Virker dette ikke kan man prøve at slibe det ned med noget fint sandpapir og efterfølgende give det noget stenolie.

Erfaringer modtages gerne..

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-06-07 17:29

En base til at fjerne rust?? Det vil være fint til fedtstof, men det er et metaloxid, du skal ha fjernet.

Accepteret svar
Fra : hvterp

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-07 19:18

brug noget du sikkert har wc rens , den med fare symbol på , smør på lad det sidde et par minutter vask af , det skulle gerne tage det.

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 06-06-07 14:26

Tak for svaret hvterp.

Det virkede jo bare.. Der skulle ikke meget knofedt til..