/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC genstart ved LUK og STANDBY
Fra : 1991
Vist : 1009 gange
500 point
Dato : 02-06-07 10:01

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum, men jeg prøver at stille spørgsmålet.
Når jeg vil lukke PC ved LUK eller STANDBY så genstarter PC -hvorfor.
Min gamle harddisk brændte sammen så det er en helt ny jeg har fået
indstalleret.
Den kørte godt i en hel uge - uden problemer.
Når jeg er inde på Microsoft, (jeg har EWindows Home Edition) synes jeg ikke
at det hjælper mig.
Andre må have prøvet det samme.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-07 10:02

Du skal have AMP aktiveret under strømstyring.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-07 10:20

peet49 - hvor findes den amp - for det er ikke alle der kan se den under strømstyring

jeg ville nok lige højreklikke på skærmen - egenskaber - fanebladet pauseskærm - herunder strømstyring - fanebladet avanceret - og her kan du under afbryderknapper vælge hvad der skal ske når du bruger afbryderknappen og vælge.

Hvis du via start vælger med luk computer og den ikke kan eller vil - prøv at bruge systemgendannelse til det tidspunkt din pc gjorde som den skulle.

Kør evt den lille chckdsk - åbn denne computer - højreklik på drev c (hvis det er dit styresystem) - vælg fanebladet funktioner - vælg undersøg nu - vælg ret fejl i filsystemet automatisk og genstart og lad den køre og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-07 10:22

merit dk-> Hvis den ikke er aktiveret, kan man se den under strømstyring.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-07 10:23

Det kommer typisk, når der er noget galt med driver til AGP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-07 10:32

aws - det er da også rigtigt man ikke kan se den når den er aktiveret - min dårlige hukommelse for hulan da også - tak for reminder peet49

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-07 10:34

Selv tak, min hukommelse er også mest til memosedler.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-07 10:40

memoselder !!!!!!!!!!! det er vist da dem man glemmer hele tiden og finder når de ikke er aktuelle mere

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 02-06-07 11:33

>Det kommer typisk, når der er noget galt med driver til AGP
Interessant teori - vil forske lidt mere i det ved lejlighed!

Har samme problem med Windows Vista - pænt irriterende! Kan heller ikke få bugt med det, til trods for at jeg efterhånden har rodet med alt mht. APM i bios og windows settings
Først virkede det fint på den stationære, men efter at have haft den åbnet og puttet en anden (ikke system) disk i starter computeren igen 2-5 sekunder efter at computeren er slukket. Hvis jeg bare trykker en enkelt gang på den manuelle tænd/sluk knap slukker den pænt uden at starte igen.

På min ældre bærbare genstarter den hver gang man sætter den i standby eller slumre - dvs man skal slukke den helt for at få den stoppet. Det virkede på et tidspunkt, hvor jeg havde installeret engelsk Vista, men altså ikke nu

Held og lykke!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-07 11:41

En betingelse mere for, at APM virkerer er, at ACPI i bios skal være aktiv. Var ACPI ikke aktiv under indstallationen af OSèt, skal efter aktivering af ACPI kører en repair.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 06-06-07 17:14

Jeg har prøvet flere ting også det forslag som kom fra Miritdk.
Men det har ikke virket - overhovedet.
Det er sgu da mærkeligt. - Fordi jeg nu, skal bruge den hårde måde
når jeg lukker for min PC.
Andre gode forslag ???
Når I skriver APM o.s.v. fatter jeg ikke en døjt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-07 17:21

Gå i strømstyring i kontrolpanel, se for oven er der ikke en boks, hvor der står APM? Og der er under avanceret (når jeg trykker på afbryder...) sat til luk computer.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 06-06-07 17:38

Under strømstyring er der 4 faner foroven :
Strømstyringsmodeller - Avanceret - Dvale - UPS
Under avanceret står der når jeg trykker på afbryderknappen skal computereen lukke.Under UPS står der "UPS tjenesten kører ikke i øjeblikket"

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 500 point
Dato : 06-06-07 17:40

Det kan også skyldes et netkort/grafikkort eller lignende.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 06-06-07 17:41

Jeg prøver at se
ØV ØV

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 15-06-07 10:34

Tak for svaret peet49.

Jeg har stadig det problem men der var mange gode forslag.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-06-07 10:37

Selv tak - prøv en repair af xp