/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Amiga 1200 harddisk problem
Fra : taunusanden
Vist : 861 gange
200 point
Dato : 31-05-07 23:27

For noget tid siden købte jeg en A1200 med 2.5" indbygget HD. Glad var jeg, men han havde solgt mig en defekt computer.. Fået den sendt og havde betalt forud, synd for mig

Nå.. Men nu kender jeg en dygtig mand, kan reparere mange elektronik ting, så op til ham med den. Det er så harddisken der er skyld i at den starter op med sort skærm, den kan fint boote fra diskette når harddisken er pillet fra med flad kablet, stadig med forsyning på, så det er ikke fordi at harddisken "æder" forsyningen. Det undrer mig aå at en harddisk kan lave denne fejl.. (?)

Men mit spørgsmål er så :
Jeg har fået to hitachi 2.5" harddiske foræret, på 20gb og 30gb, men kan min kære 1200 køre med en af disse uden problemer?
Tænker på at jeg tror jeg engang hørte at amiga'en ikke kan styre en harddisk over 2.1GB uden en anden ontroller. (IDEfix noget?)

Håber der er en der kan hjælpe, så jeg kan blive ordentlig kørende igen, har et acceleratorkort 28mhz med ekstra 4mb ram til at ligge fra de gode gamle dage, så det kunne jo være sjovt at få liv i den

Med venlig hilsen René

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-07 23:29
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-06-07 10:59

Første link, jeg har været medlem på amiga.dk et stykker tid

Andet link, det er jo brugte varer til salg??

Tredie link, Amiga Club Danmarks hjemmeside, kender dem godt, men er ikke medlem.

Jeg tror mit problem er at jeg mangler en diskette med opsætning af harddisken, den hedder vist HDToolbox, det beskriver nbache for mig her :
http://amiga.amigadk.dk/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1568&forum=5

Jeg er lidt på bar bund, men det løser sig sikkert

- Anden / René

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-07 17:39
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-06-07 23:38

Jo jo, jeg har faktisk skaffet mig god hjælp på amiga.dk, har bare stillet spørgsmålet her også, mest for at se om der er nogen Amiga folk her på Kandu.dk også

Sorry med det link.. Det er et link til deres forum, med mit spørgsmål, det samme som her.

Jeg skal nok lukke spørgsmålet og give dig point, for du satte mig i forbindelse med en venlig sjæl med dit link
http://www.genbrugsvarer.dk/koeb_og_salg.php?id=37963&kategori=10
så jeg er ved at købe sagerne, han havde læst mit indlæg der, og kontaktet mig via mail. Nok mest pga min henvendelse om at jeg vil købe, for det er spændende sager for mig

Ja, den understøtter SCSI, men den indbyggede controller er en IDE, som så er det jeg arbejder lidt videre på.

Nogle af dine links virker altså ikke her
http://amiga.amigadk.dk/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&order=DESC&topic_id=644&forum=7

http://amiga.amigadk.dk/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&order=ASC&topic_id=1334&forum=7&move=next&topic_time=1154742016

Men du ser ud til at have hjulpet mig med det link til genbrugsvarer.dk

- Anden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-07 23:56

OK FINT
Men på linket:
http://amiga.amigadk.dk/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&order=DESC&topic_id=644&forum=7
Kan du se teksten:
Hvis du er en reel bruger, så er det sandsynligvis en fejl i vores filtreringssystem, og du kan klikke her for at fortsætte til sitet.
Klik på her
Det gør du også i andet link.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-06-07 23:01

Når jeg klikker på "her" kommer jeg til hovedsiden

- René

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-07 00:03

Ja, og så klikker du på linket i midten: A1200 med harddisk..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-06-07 00:05

Jep, det er mit spørgsmål - det samme som her

Jeg skal nok skrive så snart jeg har været inde ved ham så vi kan prøve det harddisk af, undskyld det tager lidt tid, men har lige nogle lange dage for tiden.

Mvh René

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 16-06-07 02:09

Tak for svaret pallebhansen.

Det trækker sgu lidt ud med at komme ind til ham der, men det kommer sgu nok..

Men du skal ihvertfald have point for at have hjulpet mig

- René