/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Linksys wireless g ptz kamera
Fra : Clausvell
Vist : 350 gange
40 point
Dato : 31-05-07 20:12

Hej alle

Jeg har for et stykke tid siden, anskaffet mig sådan et wireless g ptz internet kamera with audio, og var helt i skyerne for at komme igang, og godt gik det, indtil jeg skulle have hjælp af en af deres danske supportere fra deres hotline. Jeg vidste godt fra reviews jeg havde læst på nettet inden købet, at der ville kunne være problemer med den trådløse del i opsætningen, men tænkte ikke yderligere over det, da jeg troede deres support var nok. Men nej, jeg sidder nu fast, og kan ikke komme videre.
Så....

Er der nogen derude der kunne have haft samme problem, men som ved hvordan man får det tråløse til at fungere.

Mvh CH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 20:14

Hvis deres support ikke kan hjælpe - så.......

Underligt firma....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 20:16

Ubesvarede 5
- Besvarede 0
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 11

Supporten her er heller ikke for god......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 20:20

Kan du se det camera fra din router/AP

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 31-05-07 20:38

Ja, jeg kan godt se billedet via routeren, men kun med kabler, jeg fandt lige ud af for at min bærbar kunne fange det trådløse signal osse fra routeren, så skulle jeg sætte den højere oppe end hvor jeg sidder med min bærbar, gad vide og det osse er sådan med kameraet....jeg håber...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 20:47

>>>>>Kan du se det camera fra din router/AP
jeg mener> kan du se camera's MAC-adresse inde fra routeren når du går ind i routeropsætningen.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 31-05-07 20:51

Ganske rigtigt....det hjælper at have router og kamera i flugtlinje, så helt tosset er det ikke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 20:55

Citat
Ganske rigtigt....det hjælper at have router og kamera i flugtlinje, så helt tosset er det ikke.....

Og det vidste supporten fra firmaet ikke....

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 01-06-07 22:09

hej....øh undskyld hvor er det nu osse lige denne mac adresse skal være, jeg tror ikke jeg kan se den....

vh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-07 14:32

I din router har du noget der hedder MAC-filtrering.
Når dit camera er tilsluttet, kan Mac-adressen ses i routeren.
.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 02-06-07 14:52

hej der er noget der hedder mac filter enable eller disable

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-07 15:25

enable - så får du lidt muligheder.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 02-06-07 15:36

Hvad skal jeg så gøre ???

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 02-06-07 15:44

Det lader til at du ved mere end det her end jeg gør...kan du ikke forklare mig præcist hvad det er jeg skal gøre for at kunne se billedet fra kameraet fra andres internet.....det vil jeg blive meget glad for

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 40 point
Dato : 02-06-07 19:41

Jeg ved såmænd ikke så meget om webcamera.
Men jeg legede med et camera for nogle år siden.
Og den skulle den kobles til routeren med DHCP uddelt af routeren.
Jeg havde ikke nogen router så derfor blev det ikke til mere, og jeg fik den ikke på netværket.

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:46

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 13:59

Se - og det virker