/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
refi -- DVD ripper 2 ??,,,
Fra : join
Vist : 632 gange
60 point
Dato : 30-05-07 11:28

Hej refi

tak for tip om DVD ripper 2 - har lige downloaded -

nu kommer spørgsmålet: Skal den også installeres i dag for at virke ??
Skal man modtage et nummer eller sådanne noget i forbindelse med installation, altså noget med at registrere sig med e-mail etc. - eller kan jeg vente med installation til senere ??

hilsen
join

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-07 11:59

Indtil Refi kommer forbi med forklaring til dagens tip, jeg hentede DVD ripper sidste gang, og ja alle gratis programmer fra GiveAwayOfThe Day skal instaleres inden kampangen er ovre, og det er kun denne ene dag, hvis du sletter så kan du ikke instalere igen, uden at betale for programmet.
Det du har hentet nu, er en zip fil som indeholder en tekst om hvordan du instalere, et aktiveringsnøgle og selve programmet, for DVD ripper gælder at du skal dobbelt klikke aktiverings nøglen før du instalerer programmet, god fornøjelse med programmet

Kommentar
Fra : join

Dato : 30-05-07 12:41

Hej ovn

ok, så ved jeg at det skal ske i dag (øv, øv) jeg roder lidt med harddisk pt. og er ikke lige nu så interesseret i at installere så meget..

Den anden side er også hvor meget man skal afgive af personlige oplysninger før programmet virker
- jeg synes det ofte er temmeligt u-igennemskueligt -

hygge, hygge
hilen
join

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-07 13:02

Du skal ikke give nogen personlige oplysninger, når du klikker på aktiveringsnøglen, vil den have adgang til internettet, det er fordi at hjemmesiden kan "se" om computer og program hører sammen, der er altså kontrol over internettet, med programmer fra GiveAwayOfTheDay, men ingen e-mail eller andre oplysniger, det står altsammen i den tekst fil som du har hentet (på engelsk)
Citat
jeg roder lidt med harddisk pt. og er ikke lige nu så interesseret i at installere så meget..
forståelig men det er vilkårene for programmer fra den side, hvis du formatere eller skifter harddisk, så er fornøjelsen ovre, men kommer måske igen en anden gang jeg har selv Zoner photo studio og Driver Magician og senest DVD ripper fra GiveAwayOfTheDay
Læs teksten inden du instalerer, da jeg instalerede skulle jeg aktivere før install, det er måske anderledes i dag

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-05-07 13:15

OK !
DVD ripper 2 afinstalleret.
Installationsfiler slettet.
GiveAwayOfTheDay link slettet.
Kan ikke bruge det til en sk..
Gambrinus

Kommentar
Fra : pve

Dato : 30-05-07 13:19

Citat
OK !
DVD ripper 2 afinstalleret.
Installationsfiler slettet.
GiveAwayOfTheDay link slettet.
Kan ikke bruge det til en sk..
Gambrinus

Hvad er der da galt ?? - bare inden jeg selv installerer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-07 13:23

Der er ingenting galt, bare Gambrinus som surmuler

Kommentar
Fra : join

Dato : 30-05-07 13:30

Gambrinus>>>

Du må lige forklare dig

Hvorfor afinstallere - hvad er det der ikke er godt??

Hvilke programmer bruger du i stedet ??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-05-07 13:34

Jeg er ikke sur. Jeg er skuffet.
Gider bare ikke spilde tid på det, da jeg i forvejen har programmer, jeg er tilfreds med.
(Købt og betalt)
Jeg bygger om, formatterer og geninstallerer mine pc'er konstant.
Derfor synes jeg ikke (det for mig) er noget at bruge tid på.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 11:49

Så lige lidt forklaring.....

ALLE programmer fra GOTD SKAL installeres samme dag (gælder også spil)
ALLE (næsten) registreres automatisk ved klik på setup eller den reg. fil der er med.
Der afgives INGEN personlige oplysninger (da registreringen er til giveawayoftheday)
Programmerne kan IKKE geninstalleres (det kan omgåes ved at lave image af hardisken).

Det er et SUPER sted (forstår ikke Gambrinus )

Det bevirker man kan 100% bruge programmet og skulle man være udsat for at skulle formatere og ikke have et image men ABSOLUT ikke kan undvære programmet - ja så kender man det jo og er sikkert også villig til at betale det det måtte koste (ca. 120.- kr for de fleste)......

Længere er den ikke - Det er et TILBUD - ingen TVANG....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 11:50

Sidst men ikke mindst:

ALLE programmer og spil er 100% fri for "snavs"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-05-07 16:40

Undskyld, undskyld, undskyld Refi.
Den sjælne gang jeg kommer med et lille bitte surt opstød, bliver ikke kun jeg blacklistet.
NEJ. . . HELE KANDU GÅR NED/BLIVER BLACKLISTET I 24 TIMER.
Det skal ikke ske oftere !
(Som min onkel sagde, da han fik at vide, at hans hus brændte og derfor måtte forlade et møde)
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 17:04

Du behøver da ikke undskylde overfor mig "Gambrinus"

Enhver har da lov at have sin egen mening

Vi lever i et frit land - siger de

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-05-07 17:30

Citat
NEJ. . . HELE KANDU GÅR NED/BLIVER BLACKLISTET I 24 TIMER.

Jeg troede, det var min skyld.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 18:13

Bare rolig - vi har alle holdt "FERIE" i et døgn

Kommentar
Fra : join

Dato : 04-06-07 11:39

Hej igen,,

Ja, så havde vi lige 24-timers blackout, OG så har jeg ikke haft mulighed for at være på før nu (hvornår kommer den dag, hvor det er døgnet der kan få lidt EPO - så det pludseligt kunne rumme fx. 30timer i stedet for 24 !! )

Det var virkeligt underligt - først troede jeg det var mig, der havde fået snavs på computeren, men så opdagede jeg jo, at alle andre hjemmesider virkede. Og så blev jeg klar over, at det måtte være kandu det på en eller anden måde var galt med.

OG så blev jeg også klar over, at jeg faktisk ikke aner hvor man kan spørge til u-due hjemmesider - havde det været telefonen kunne man ringe til fejlmeldingen og spørge, men hvor spørge hvis det er hjemmesider?? Ved I hvor man kan spørge, eller hvor/ hvordan man kan søge på internettet ???

OOg så blev jeg jo også klar over hvor glad jeg var blevet for kandu - abstinenser !! - tænk, hvis det nu ikke kom på igen ??

Ellers for en anden gangs skyld, hvis kandu pludselig bliver endeligt lukket, og ikke genopstår, kan vi så ikke aftale at mødes under uret på hovedbanegården - så laver vi sku en ny !! Vi kan kende hinanden på ekstrem bleghed, rødsprængte øjne med firkantede pupiller og et tastatur under armen.

Nå, men ,,,,,

Altså GiveAwayOfTheDay - er vel lidt forældet nu, men det er stadig aktuelt, altså det principielle.. 1) at man skal downloade og INSTALLERE inden for tidsrammen, og 2) at man ikke har nødigt at aflevere personlige oplysninger i forbindelse med 'produktnøgle' /installation 3) at proc. ikke kan geninstalleres 4) fri for 'snavs'.

refi>> Det dér med image af harddisken, er det et program man skal have installeret??

Gambrinus>> Nej, jeg ville ikke finde på at blackliste dig. Jeg bleve faltisk lidt ked af at jeg 'talte skrapt' til dig, om end det var i spøg, for jeg er bestemt meget glad for at du deltager i mine tråde. Kunne du fx. sige titlerne på de programmer du synes om?

fortsat god dag
join

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-07 12:06

Citat
Altså GiveAwayOfTheDay - er vel lidt forældet nu, men det er stadig aktuelt, altså det principielle.. 1) at man skal downloade og INSTALLERE inden for tidsrammen, og 2) at man ikke har nødigt at aflevere personlige oplysninger i forbindelse med 'produktnøgle' /installation 3) at proc. ikke kan geninstalleres 4) fri for 'snavs'.
nej da, der er en ny software hver dag
men DVD ripper har overskredet tidsfristen, måske kommer den igen, eller en der er bedre, det med image af harddisken, overlader jeg til en som har lidt forstand på den slags, men jeg ved at det er et program du skal have instaleret, Norton Ghost kan tage øjebliks billedet, måske kommer den en dag på GiveAwayOfTheDay
Kandu abstinenser hvad er det for noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-07 12:20

Ja principperne har du forstået rigtig
Citat
Price: Advanced WindowsCare v2 Professional is available for $29.95, but it will be free for our visitors as a time-limited offer. You can download and install it now. Please note that you have to install it before the Giveaway offer for Advanced WindowsCare v2 Professional is over.
som det også står under det dags aktuelle gratis tilbud, Advancet Windows Care, og det lille grønne billede, lige ved siden af: 100% ren, ingen adware, ingen spyware
Citatet er kopieret fra: http://www.giveawayoftheday.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 12:53

Lige lidt til Advanced W care.....

Lad være med at hente den....

Den er "kun" brugbar i 3 mdr.

Det er 2 gang den er der.

Den idag er opdateret i forhold til til sidste....

Den "virker" stadig efter 3 mrd. men kan ikke længere opdateres....

Om der så kommer en ny IGEN vides ikke....

Programmet er ellers udmærket, men lidt træls at det ikke kan opdateres....

Med hensyn til "IMAGE" (kopi) af dit drev er der masser af programmer til formålet.

Bruger selv denne - DriveImage XML V1.21 - http://www.runtime.org/downloads.htm

Imaget skal selvfølgelig helst lægges på en anden harddisk - rw-medier - eller en seperat partition...

PS...

Det er ikke alle programmer fra GOTD der er lige gode - men der er ofte "perler" imellem

Kommentar
Fra : join

Dato : 05-06-07 12:19

Hej igen,,

Citat
Altså GiveAwayOfTheDay - er vel lidt forældet ...

her mente jeg underforstået DVD ripper 2, og ikke Advanced WindowsCare v2 - sorry, sorry, sorry !!!

Med andre ord: med hensyn til DVD ripper 2 så er baldet forbi for denne gang, MEN principperne er ikke forældet.. Altså at GiveAwayOfTheDay er et super sted, og uden 'snavs' og uden alt for meget 'afgivelse af personlige oplysninger' etc.etc.. Hvis man synes det er sjovt at prøve alle mulige mærkelige programmer. Og det er noget jeg synes er sjovt!!

Med hensyn til: DriveImage XML V1.21 - Den har jeg downloaded - Glæder mig meget, meget, meget til at prøve den -roder jo netop lidt med Hd pt.

Med hensyn til...
Citat
Kandu abstinenser hvad er det for noget ...

Kilde: Fremmedord Gyldendal:
”Abstinens (lat.abstinentia) afholdenhed; abstinenssymptom (pop.abstinenser) sygdomstegn som følge af pludselig ophør af indgift af giftstof af tilvænnet individ; (osv.)”
...den dær med 'giftstof' bøp, bøp, bøp...

Altså, rundt regnet er abstinens noget med, en oplevelse af 'mangeltilstand', der kan opstå som følge af en tilvænding til noget, et 'noget', som så pludselig ikke længere er tilgængeligt.

Fx....
Kandu er tilgængelig, som det plejer => alt er som det plejer.
Kandu er IKKE tilgængelig som det plejer => kandu abstinens opstår; man kan opleve en mangeltilstand; man kan mangle kandu !! (??) Man kan herved evt. få Kandu ABSTINENSer !!

o.v.n. >> du opdagede måske ikke at kandu var lukket ned i 24 timer??

I andre, der har været længe på Kandu har formentlig prøvet det før, at Kandu lukker ned - det var min første gang!! Jeg syntes det var meget irriterende !! Og fabulerede så lidt over det tema !!

Men tænk engang, hvis Kandu lukkede permanent - mon så jeg ville være den eneste der ville få abstinenser (=savn) ???

Fortsat god dag
join

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 12:26

Du kan jo kigge lidt videre her vedr: Drive Image XML

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=105248

Kommentar
Fra : join

Dato : 05-06-07 12:29

Det er bare super duper !!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 05-06-07 12:31

Hele fidusen i GOTD er jo at du kan bruge programmerne i hele komputerens levetid.....

Og det er ikke blot "trials"....

Skal man så skifte komputer og har været meget glad for de "gratisprogrammer" - ja så ofrer man nok også gerne de "basører" det koster at købe nyeste version.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 12:32

Citat
o.v.n. >> du opdagede måske ikke at kandu var lukket ned i 24 timer??
jow jeg opdagede det, mit indlæg skal opfattes som en vits
Citat
Med hensyn til: DriveImage XML V1.21
jeg har et spørgsmål om netop DriveImage, kig ind inden en time, jeg har accepteret: http://www.kandu.dk/Spg105248.aspx

Kommentar
Fra : join

Dato : 05-06-07 12:35

Det er jo lige præcist hvad det er - jeg er helt enig !!

Og jeg synes som sagt det er sjovt at prøve nye programmer - man kunne bare ønske sig mere tid til at sidde og rode med det

Kommentar
Fra : join

Dato : 05-06-07 12:37

o.v.n>>> tak for tip - refi kom dig lige i forkøbet..

men gentagelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : join

Dato : 05-06-07 12:41

tak for hjælpen denne gang

og hvis ikke de lukker Kandu

så snakkes vi jo nok ved en anden go gang

Godkendelse af svar
Fra : join

Dato : 05-06-07 12:43

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 13:05

Selv tak....