/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opdatering af DVD driver
Fra : Lion36
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 29-05-07 12:13

Da jeg opdagede at min DVD brænder ikke rigtigt kunne håndtere DVD+R formatet, besluttede jeg mig for at opdatere min driver.

Jeg fandt et udemærket program som hedder LiveUpdater, som som kan tracke updates til både CD drev og DVD drev - alletiders tænkte jeg.

Vel installeret startede jeg programmet og den fandt da også ud af, hvad jeg allerede vidste at jeg skulle opdatere min DVD driver (fra vers. 0.52 tol 0.60), jeg bad den derfor om at gøre det... men men men, under opdateringen kommer fejlmeddelsen: "execute command errorA 5/20/0, flashing is incorrect", jeg kunne se det var en MCU flash vers. 2.73 som blev brugt.

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med mit problem ?, hvorfor melder den fejl og hvordan opdatere jeg ellers min driver ? (jeg har været inde på andre sidder, men de bruger også denne MCU flash vers. 2.73 - og så er jeg lige vidt).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-07 12:17

Måske fejl under download, prøv at hente igen, jeg har lige opdateret firmware til min Philips brænder, der var en check funtion da jeg instalerede opdateringen, var der ikke det i din ?

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 12:19

Jo det var der, og jeg havde ingen problemer i mon download eller installation af programmet, desuden har som nævnt prøvet flere MCU flash programmer i vers. 2.73, som altså ikke gav noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-07 12:22

Jeg er ikke særlig meget inde i de der firmware opdateringer, vent på mere kvalificeret hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 13:24

Har du "flashed" dit drev eller har du opdateret driver ????????

Det er 2 forskellige ting.....

At dit drev IKKE kan håndtere +medier kan du ikke gøre noget ved, så hvad er formålet med at flashe og opdatere....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-07 13:28

Da, det ikke lykkedes, er det nok bedst at hente direkte ved DVD maskinens download.
Så du skal fortælle, nøjagtig hvad din brænder hedder, så er der mange smarte brugere herinde der kan finde siden til dig.
Som regel, er der flere muligheder, enten en dosversion, som lægges på diskette, og så en exe version der selv ruller ud og installerer driveren, den sidste er lettest, men:
Det er en fordel at lukke alle unødvendige programmer, også dem nede ved uret (Antivirus, Nero, mm) og også Internet Explorer.
Hent exe-filen ned på skrivebordet, og luk alle andre programmer.
Der er en anden fejlmulighed, og det er at din version ikke kan hoppe helt til den endelige version, men skal have en mellemversion, men det bør din brænders driver-side fortælle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 13:35

Hvis en opdatering ikke betyder at min DVD brænder kan håndterer +R mediet, så er det jo ligegyldigt at opdaterer den.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad min DVD brænder hedder andet end DVDRW IDE 1008 dual x8.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 13:41

Til Refi>

Både og, den liveupdate (CD/DVD firmware) gør som nævnt, at den undersøger om der er noget der skal opdateres, det var der (mit DVD drev), derefter bliver jeg bedt om at hente denne update, og så begynder den at flashe drevet, og det er som nævnt her det går galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 13:43

Du får ikke din brænder til at bruge + ved at opdatere eller eller flashe......

Citat
Hvis en opdatering ikke betyder at min DVD brænder kan håndterer +R mediet, så er det jo ligegyldigt at opdaterer den.

Korrekt

Citat
DVDRW IDE 1008 dual x8

Jeg er ret sikker på der også er et + eller - eller begge.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 13:48

Det den opdaterer ved at "flashe" er så den kan genkende flere (nye) mediemærker.....

Der kommer jo nye til hveranden dag.....

Derfor har så mange problemer med at brænde på f.eks. noname medier simpelthen fordi brænderen ikke kan finde ud af hvad det er for nogle.....

Derfor bør man også holde sig til EET mærke man ved virker.....

Det er yderst sjældent nødvændigt at "flashe" et drev i det levetid - men det forekommer og er derfor ALTID angivet på producentens hjemmeside om det er nødvændigt....

Derfor - hent ALDRIG flash andre steder end hos producenten - du kan ødelægge drevet....

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 13:49

Refi>

Ikke så vidt jeg kan se, med mindre jeg altså skiller maskinen ad.

Jeg bruger DVD Shrink som er et glimrende program, men det er så åbenbart programmet som ikke kan håndterer +R mediet, eftersom den gik i stå ved 52% hver eneste gang ud af de tre forsøg jeg brugte (gad ikke spilde flere skiver).

Hvis nogen har et bud på om man kan ændre opsætningen i DVD Shrink til at den også kan brænde +R medier, så giv skriv endelig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 13:59

Hvis du tidligere har brændt +skiver er det ikke din brænder der fejler noget...

De fleste drev idag kan både bruge + og -.

DVDshrink er ligeglad om det er den ene eller anden type.

Så din fejl må ligge et andet sted...

Har du allerede flashed drevet er du på herrens mark (hvis ikke det er på producentens hjemmeside)

Enhver flash er UNIK og må KUN bruges på PRÆCIS det drev den er beregnet til...

Så først - har du allerede flashed ??????

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:07

Refi>

1) Jeg har ikke tidligere brændt med +R medier, ved de tre forsøg jeg brugte (med +R) stoppede den på 52% i DVD Shrink.

2) Flashingen gik jo galt skriver jeg flere gange, hvorfor jeg må formode at intet er sket, ej heller noget som kan skade mit drev. Jeg har dog ikke prøvet at brænde siden. Til gengæld er der ingen problemer med at læse på den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 14:10

Citat
Til gengæld er der ingen problemer med at læse på den.

Vi håber den er iorden

Hvad er det du shrinker - er det original DVD eller andet..... ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 14:13

Citat
ved de tre forsøg jeg brugte (med +R) stoppede den på 52% i DVD Shrink

I brændingsprocessen eller shrinkprocessen.....

Hvis den slet ikke er begyndt at brænde fejler skiverne jo ikke noget endnu....

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:13

Refi>

andet...fra Emule, og der har ingen problemer været før jeg satte en DVD+R skive i og ville brænde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:14

Prøv ar hente Everest(gratis)
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
og se om det ikke kan give dig det nøjaktige drev navn og muligvis også et link til producenten,gå ind
under lager>optisk drev i programmet.
Smid navn på drevet herind,så kan du også
se på producentens side hvad for formater dit drev understøtter og
om der er en firmware opdatering du kan bruge til noget.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:16

Refi>

I brændingsprocessen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:21

under Pc>opsummering,skulle du kunne fined et link til
producenten,klip på den blå txt(drev og navn)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:21

finde

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:22

Manse>

Kigger på det *S*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 14:22

Hvilket brænderprogram bruger du ??????

Du kan jo prøve med en -RW skive (så kan du bare slette den igen)

Hvis den virkelig brænder 52% kan dit drev jo godt bruge +skiver - ellers ville den slet ikke acceptere dem...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:23

klip=klikgod morgen manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:24

du har ret refi,vis den kører de 52% skulle den understøtte formatet.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:25

Refi>

Hvilket brænder program jeg bruger ??, jeg bruger DVD Shrink og den brænder jo også (når fanen Backup benyttes), udover det har jeg Nero, men det bruger jeg jo ikke eftersom jeg bruger DVD Shrink.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:26

prøv med nero

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-07 14:27

udelukkelses metoden.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:27

Refi>

Lagde mærke til at brænderprocessen var meget meget langsom med +R skiver i forhold til -R.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:30

Manse>

Jeg bruger ikke Nero eftersom den ikke kunne klare opgaven, fik besked på at DVD Shrink var det jeg skulle bruge, og det har været et fedt program, lige indtil jeg altså benyttede +R skiver.
Så Nero får ingen mig til at bruge igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 14:31

Citat
Lagde mærke til at brænderprocessen var meget meget langsom med +R skiver i forhold til -R.

Det må være det man kalder "illusion"

Den tror jeg ikke på....

Hvilket brænderprogram bruger du ??????

Forsøg med en "ordentlig" film (emule filer er ikke noget jeg/vi "normalt" gør i - de er fulde af fejlmuligheder)

Så når alt kommer til alt er der måske slet ikke noget problem - bortset fra den såkaldte originalfil....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 14:33

Citat
Så Nero får ingen mig til at bruge igen

Det er synd for dig.....

Men der er 1000vis af andre brænderprogrammer - også gratis.....

DVDShrink er IKKE et brænderprogram - selvom det ikke ved det

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 14:53

Altså; Er vi enige om at DVD Shrink kan brænde eller er vi ikke ?

Citat
I brændingsprocessen eller shrinkprocessen.....

Hvis den slet ikke er begyndt at brænde fejler skiverne jo ikke noget endnu....

Jeg bruger kun DVD Shrink og IKKE Nero, så jeg forstår slet ikke dit spørgsmål ang. hvilket brænder program jeg bruger....om DVD Shrink går in og bruger Nero er jeg ikke klar over, men det er nu det eneste program jeg bruger til at encode og brænde med, og altså med stor succes indtil videre, bortset fra +R skiverne.

Det med brændingshastigheden var ingen illusion, så der er ingen grund til at prøve at gøre mig til grin, jeg kan godt klokken, og når det tager dobbelt så langt tid at nå til 52% hvor den stoppede, som det tager at nå 100% når jeg bruger -R skiver, så er det INGEN illusion.

I mit tredie forsøg brugte jeg en anden film fil fra emule, også dér stoppede den på 52%, og jeg nægter at tro på at alle filerne er dårlige, eftersom jeg aldrig har haft problemer før - desuden var det en film fil som jeg allerede nu har på DVD, så derfor vidste jeg at der intet galt var med den, så den forklaring køber jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 15:01

DVDshrink kan IKKE brænde Og JA - den bruger Nero hvis den er der... (ellers bruger den det man vælger) - Du kan vel se hvilket program den går over i ved brænding.. ?????

Om du "køber" forklaringerne eller ej er jo dit problem - vil du ikke have hjælp skal du ikke stille spørgsmål....

Citat
Det med brændingshastigheden var ingen illusion, så der er ingen grund til at prøve at gøre mig til grin, jeg kan godt klokken

Åbenbart ikke

Hvis det vitterligt er i brændingsprocessen den stopper ved 52% er der noget GALT med filerne

Men jeg stopper her hvis du ikke vil have hjælp...

Du lukker nok ikke alligevel

Ubesvarede 3
- Besvarede 7
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 20

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 15:06

Refi>

Det siger sig selv, at jeg ikke kan bruge til noget, at du ikke tror på hvad jeg siger, hvis man ikke gør det hvor er vi så henne ?
Jeg skriver jo ikke at det tog langt tid op til de 52% i forhold til -R skiver for sjov skyld...hvorfor skulle jeg det ??

At DVD Shrink åbenbart går ind og bruger Nero, kunne du jo have forklaret fra starten.... så vi var fri for misforståelser.

Hvordan vil du forklarer at en fil kan brændes på -R uden problemer og den selvsamme fil stopper på 52% under brændingsprocessen ? - det skriver jeg jo heller ikke for sjov skyld...

Og det svineri med at påstå at jeg ikke kan klokken vil jeg og formentlig andre gerne have frabedt, det kommer du ikke særligt langt med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 15:20

Jeg kan ikke forklare dig noget "fra starten" det ikke drejer sig om.....

HELE dit spørgsmål drejede sig om drivere og flash...

Det var først da "alt" blev trukket ud af dig at svarene begyndte at komme...

Det er en time siden jeg spurgte dig om hvilket brænderprogram du brugte

At den stopper ved 52% har INTET med dine + eller - skiver at gøre - det er filfejl eller skivefejl...

Så kan vi jo starte forfra igen....

Hvilke skiver bruger du... (navn - brændhastighed osv.)
Hent et andet brænderprogram og prøv med det...
Sæt brændhastighed til max. 50% af hvad skiven kan klare - dog ikke over 4x

Citat
Og det svineri med at påstå at jeg ikke kan klokken

Slap du bare af - det var din vending - jeg kopierede blot

Citat
for sjov skyld...hvorfor skulle jeg det ??

Ved jeg ikke, men i andre spørgsmål fungerer din Win tilsyneladende heller ikke som det "vi andre bruger".

Annuller spørgsmålet
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 15:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål