/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænde CD
Fra : pve
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 28-05-07 12:47

Prøver at brænde fra min harddisk til CD uden held. Det er et videoklip som jeg prøver at brænde.

Da jeg er løbet tør for alimindelige blanke cd'ere anvender jeg en DVD-RW 4,7 GB.

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt og i så fald hvad jeg skal gøre for at skrive denne?

Det skal bemærkes, at jeg anvender et eller andet standard brændeprogram som ligger på PC'en, aner ikke hvad det hedder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-07 12:56

Mon ikke du skulle prøve at brænde som DVD, med Active DVD Burner: http://www.ntfs.com/DVD_data_burner.htm den er gratis, den indbyggede brænder bruger og kender jeg ikke, så den kan jeg ikke vejlede dig i, men du skal brænde dine filer som DATA filer, hvis ikke du vil brænde en DVD

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-07 12:58

Her er et brænder program som jeg kender og bruger, også gratis og den kan brænde alle typer filer: http://www.cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-05-07 13:26

Har dowloaded http://www.cdburnerxp.se/ men når jeg prøver "Burn" efter at have valgt filer får jeg denne besked:

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-05-07 13:28

Og beskeden skulle lige med: No media inserted in the selected device. Please insert a recordable media and try again.

Ved du hvad det skyldes ?

DVD jeg forsøger at optage på er tom og sidder i drevet !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 13:32

Er du sikker på du har et DVD-brænderdrev og ikke blot et CD-brænderdrev

Det lyder sådan......

Eller dit drev kan KUN bruge + og ikke - DVDer......

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-05-07 13:35

Citat
Er du sikker på du har et DVD-brænderdrev og ikke blot et CD-brænderdrev

Aner det ikke og ved ikke hvordan jeg ser det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-07 13:38

Programmet kan ikke "se" CDen, prøv at slette din CD med programmet (erase) har du set på disse billeder: http://www.cdburnerxp.se/screenshots.php de giver god forståelse for brug af programmet, prøv også at klikke på Compatible drives, lige for at sikre at dit drev er på listen, jeg skal på familie besøg nu, kommer først ind igen sent i aften

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 13:41

Det står på drevet (foran) hvis det er et DVD/RW eller et DVD/R

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-07 13:42

Citat
Aner det ikke og ved ikke hvordan jeg ser det
se listen her: http://www.cdburnerxp.se/testeddrives.php og prøv i Enhedshåndtering, højre klik på Denne computer, fanebladet Hardware, klik på knappen Enhedshåndtering, og se efter hvad der står om dit drev, lukker for nu, men der er andre som kan hjælpe dig videre

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-05-07 13:44

Refi: Der står Recordable og rewritetrable + i øvrigt DVD rom. Er det nok ?

O.V.N. - får samme fejl når jeg forsøger at erase.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 13:46

NIX...

Så kan det kun skrive på CDer men LÆSE DVDer

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-05-07 13:49

Citat
NIX...

Så kan det kun skrive på CDer men LÆSE DVDer

...og så er der vel ingen vej udenom end at skulle ud og investere i ldt hardware ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 13:51

Korrekt....

Udskift med et DVD brænderdrev..... ( ca 800.- og opefter)

Det brænder OGSÅ CDer og kan direkte erstatte det drev der sidder i....

(med mindre det er en notebook) så er det lidt mere kompliceret..... Og kan næppe svare sig....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-07 18:36

dvd brændere med multiformat kan da sagtens fåes til en 250 kr. seddel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 18:44

Citat
dvd brændere med multiformat kan da sagtens fåes til en 250 kr. seddel

Korrekt, men der er jo ingen grund til at "opsøge" problemer

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 28-05-07 19:17

Tak for svaret o.v.n.. - har gemt programmet indtil jeg får den nødvendige hardware.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-07 23:23

Selv tak, jeg håber får købt en god brænder, for eksempel Lite On, dem går du ikke fejl af, her en liste fra Edbpriser med nogle som kan "det hele": http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=12&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=331&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal38=183024&Direction43=2&Sorted43=&Direction44=2&Sorted44=&Direction45=2&Sorted45=&Equal31296=&Direction397=2&Sorted397=&Direction899=0&S
Eller denne her, som jeg godt kunne finde på at købe til den pris: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163308 der er Nero 6 med som brænder program, du bliver måske helt vild med Nero, grunden til at jeg bruger andre brænder programmer, er at jeg købte min brænder i et supermarked, og en tyvagtig person havde åbnet pakken og taget Nero CDen