/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD/DVD Drev
Fra : CLAN
Vist : 481 gange
217 point
Dato : 28-05-07 11:17

Hejsa
Er der andre som har erfaring med at CD- og DVD- drev skuffer åbner af sig selv, uden at være aktiveret (tryk på knap)... og uden der er CD/DVD i drevet?
Det er lige som om drevet har fået sit eget liv - for at drille
Har scannet for vira og spyware... så det er ikke her der ligger noget gemt - tilsyneladene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-07 11:26

Citat
Det er lige som om drevet har fået sit eget liv - for at drille
.. tjaeeeehh - nogen kan jo have taget gas på dig - den gamle drillefil er stadig i omløb

http://www.softlookup.com/display.asp?id=1956

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 11:37

Du har vel ikke nogle brænderprogrammer "permanent" åbne.... ???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-05-07 11:38

Er det sådan her:
www.hirsenet.dk/gave.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-07 13:35

Nej... der er ikke installeret nogen "joke", og jeg har ikke et brænderprogram permanent åben.
Fænomenet kommer og går, men jeg lagde f.eks mærke til at drevet åbnede, da jeg startede PCen - skuffen blev klasket i igen, den åbnede efter ca 30 sek, og den "spøg" gentof vi så 5-6 gange... nu holder skuffen sig så lukket.
Så sprang lortet op igen, da jeg startede Messenger... og spøgen gentog sig 4-5 gange, hvorefter skuffen forblev lukket.
Hmmmm!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-07 13:43

Du må have et eller andet installeret der vil bruge drevet

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 217 point
Dato : 28-05-07 14:21

Sorry - men jeg kunne simpelthen ikke la' vær'

Under opstart vil en åben skuffe jo lukke autm.
Det kunne måske tænkes at der sidder noget og driller kontakten i drevet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-07 14:23

Ja men jeg kan så'gutte finde det i Windows Jobliste -> Processer
Eller lad mig sige det som... jeg kan ikke gennemskue hvad det er

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-07 14:23

e.c. - jeg iler med WD40 og en slædehammer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-07 14:34

.... nå ja, og hvem sidder så med følelsen af at være en "klaphat"
Jeg har lige fanget en "nullermand" på størrelse med Gravhunden... som med stor interesse fulgte med i "rengøringen" af PC'ens "indre organer"
Tjah! Hvad kan man sige... her er beviset for, at man skal "støvsuge" krapylet jævnligt - især når den står i tæppehøjde

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-07 14:37

Tak for svaret e.c. lige nu er der "ro" på skufferne (2 stk.)
Mon ikke "monsteret" bag lugen/drevet var synderen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-05-07 15:40

- men det behøver ikke altis at være så enkelt.