/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rustbeskyt - allerede angrebet
Fra : invisible
Vist : 1685 gange
50 point
Dato : 25-05-07 22:54

Hvilket produkt skal man anvende til at stoppe rust på bilens undervogn.

Det er væsentligt at sige at området på undervognen allerede er lettere angrebet af rust.
Ikke voldsomt, men det ville være rart hvis man kunne stoppe det.

Hvilket produkt kan man anvende ? Synes ikke det fremgår af Dinitrols produkt guide

http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=22&lang=da

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4316&n=10

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 23:49

Uha! Der er meget på markedet... se http://www.google.dk/search?hl=da&q=stop+rust&meta=

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-07 23:52

Pava har altid været godt til biler der ikke er rustbeskyttet i tide.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 23:53

NB: Mon ikke det her er et af de bedre bud: http://www.magnetpaints.com/underbody.asp
Forhandlerliste kan ses på http://www.magnetpaints.com/distributors.asp
Skriv evt. til dem

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 23:55
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-05-07 09:16

Det vigtigste er at du fjerner alt det løse, hvis du sprøjter undervognsbehandling oven på løst siddende rust, så er der god grobund for kondens, så bliver det faktisk værre end uden undervognsbehandling.

Brug blot det fra Harald Nyborg, det gør jeg og mange andre også

- Anden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 10:30

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 10:41

På en bil der er lettere angrebet er det vigtigt, at man anvender rustbeskyttelse med penetrerende egenskaber for, at give god vedhæftning og stoppe rusten.
Hvis man anvender for kraftige rustbeskyttelsesolier vil olien lægge sig oven på rusten i stedet for at trænge ind i rusten og stoppe den.

Til en ny eller nyere bil vil jeg foretrække Dinitrol, der har længere holdbarhed på grund af større slidstyrke, men til en der har begyndende (overflade) rust vil jeg foretrække Pava.

Læs lidt her: http://www.pava.dk/page127.aspx

Kommentar
Fra : kol

Dato : 26-05-07 23:24

En god ide til dit problen kunne være denne side.
www.ruststopdanmark.dk
Hvis du kender lidt til anode teknologien vil du se at dette kunne hjælpe dig.
Jeg har sådan en RS-4 monteret og det virker. Jeg fik en ridse i forskærmen i januar og den er ikke rustet endnu.
Undervognebehandling dækker kun udefra , men Ruststop beskytter metallet så det beskytter selve metallet både ude/inde fra.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 26-05-07 23:27

Hej Igen.

Glemte lige at sige at den også reducerer rust der allerede er godt udviklet men over 76%.
Dvs. at hvis du har en plat der vil ruste igennem i løbet af eks. 4 år ,,,,ja så vil det tage ca 16 år for den samme plet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 23:45

RustStop: Det vil jeg se over flere år før jeg tror på det.
Referencerne er lidt, meget uldne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 23:52

kol: Står det for Kent Olsen, forhandler af RustStop?

Accepteret svar
Fra : kol

Modtaget 25 point
Dato : 27-05-07 09:01

Já det er der ingen grund til at benægte.

Prøv lige at læse salgsbetingelserne igennem.
90 dages "penge retur garanti" det gives KUN fordi der er en synlig virkning..

Hvis du stadig tvivler (hvilket er OK) så find et sted hvor jeg kan sende billed dukometation fra en test.

2 autolakeret plader blev udsat for den samme oversprøjtning af saltvand (5%) på pladerne var der ridset ind til metallet.
Allerede efter 1 døgn var referancepladen rustet. after 6 dage blev testpladen matsort i ridsen
Efter 4 uger var der stadig ikke rustangreb på pladen men referancepladen er MEGET rustet.

Efter denne test var jeg så overbevist at jeg selv monterede sættet og fik senere selv er ridse og kan se at det ikke ruster og selt ikke hvor der ikke er salt i regnvandet.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 28-06-07 16:18

Tak for svaret kol.