/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GPS?
Fra : Nick10
Vist : 642 gange
30 point
Dato : 22-05-07 19:29

Jeg står og skal købe en Gps:D
Hvilen en skal jeg vælge?

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 22-05-07 19:39

Hej,
Se dette link.

http://politiken.dk/tjek/digitalt/testdigitalt/testcomputer/article308866.ece

Overvejer selv Garmin Nüvi 250. Kan det den skal. Ikke alt muligt unødvendigt lir :)

Mvh
Jakobal

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-05-07 19:52

Kører med Garmin Nüvi 300 - det er bare noget der dur...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 22-05-07 20:25

Jeg har Garmin nüvi 660, den er bare super.

Du kan se en test fra DR hvor nogle brandmænd prøver 3 forskellige GPS'er og Garmin vandt.

Se testen her http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/1122111756.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 22-05-07 20:43

Hej.
Det er lidt som med kvinder.
Den perfekte findes ikke
Men, man lærer den, man har at kende og undgå store problemer.
Jeg har Navigator, men på PDA. Virkelig velfungerende, absolut god til at finde vej og handy.
Jeg kan tage den med ud af bilen, når jeg parkerer i en fremmed by, markere, hvor jeg er. Så kan jeg altid finde bilen igen, og jeg kan til fods navigere rundt i byen.
Rigtig god fornøjelse.
Og efter min mening er der ikke den store sammenhæng mellem pris og det, det drejer sig om, evnen til sikkert at finde destinationen.
VH
Leif

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 23-05-07 06:55

Der er lige så mange meninger som der er mærker. Heldigvis viser det sig, at de fleste er glade for lige netop den de har købt. Som undersøgelsen i Politiken nævner, så er de 'store' mærker Garmin, TomTom, Navman, Mio og Transonic. Dem går du næppe galt af.
Sidste nummer af FDM's blad Motor havde en lidt grundigere test af en del flere GPS'er. Det ku være værd at besøge biblioteket og læse denne.
Min egen Garmin GPS V er fra 2002 og moden til udskiftning. Selvom jeg har fulgt med i markedet, så er jeg ærlig talt selv i vildrede om, hvilken det skal være.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 24-05-07 12:42

Jeg har kigget på den her Garmin Streetpilot C550 men er der noget om at den har problemer med trafik service?

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 28-07-07 14:52

Tak for svaret bentjuul.