/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Nancie S - Rederi A.E.S.
Fra : docjacobsen
Vist : 868 gange
200 point
Dato : 20-01-03 21:17

Jeg søger 1.) Kapt. Jørgensen, eller Kapt. Godtfredsen, der begge sejlede med Nancie S, eller 2.) deres efterkommere også gerne 3.) besætningsmedlemmer eller deres efterkommere.
Skriver om min morfar Johannes Schmidt, der tog mange ture med dette skib, også den til Falklandsøerne, hvor de bjergede ankeret fra "Savannah" der sank omkring 1860.
Mvh.
Ole Jacobsen
manager@c.dk
ICQ #105510866

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-01-03 21:52

Prøv at gå til Dis-Danmark aneefterlysning. Der er et emne omkring Hvide Ørn, og her er et supergodt link til besætningslister, passagerlister og meget andet, og i alle afskygninger.

Lis

Kommentar
Fra : Kismo

Dato : 15-10-03 16:11

Jeg kan fortælle dig at Georg Erik Godtfredsen som boede i Rantzausminde, var født d. 6.10.1919 er død, da han omkom ved forliset af "Hanne S"
jeg har endvidere kontakt med Annelise Jacobsen som oplyste mig om eksistensen af Maskinmester Johannes Scmidt, som skulle have været med på Hanne S sidste rejse, men blev sendt med et andet af rederiets skibe istedet. Hvis du har nogle oplysninger om personer fra forliset af "Hanne S" hører jeg gerne fra dig.
Kismo.

Kommentar
Fra : jes01

Dato : 06-06-04 12:08

jeg har selv gjort 2 rejser med nancy s til grønland i sommermånederne. den første i 1954, den anden 8/7 - 31/8-58 hvor k.g.jørgensen var kapt. 1955 var jeg med hanne s på sommerrejsen. min lillebror jan jessen var med hanne s, da den forsvandt. jeg husker ikke mask.m. johannes schmidt, men jeg var 14 på 1' rejse og bed ikke så meget mærke i personer. vh. jes jessen

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 01-09-04 17:15

Historisk Arkiv i Aalborg har hjulpet mig med mange ting i hele Danmark, prøv der... Og held og lykke.

Kommentar
Fra : jes01

Dato : 07-05-05 13:30

kan huske en gammel ven, der sejlede som maskinmester med hanne s bl.a til falklandsøerne. han bor nok stadigvæk i svendborg. navn: Jørgen henriksen (lillebror gert henriksen, som er revisor - også svendborg). måske du finder dem i telf.bogen. v.h. jes