/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB - mus "fryser"
Fra : kab
Vist : 573 gange
20 point
Dato : 03-09-01 19:09

Jeg har langt om længe forsynet min computer (K6 - 300) med et USB kort. Det gik egentlig ganske let. Fungerer bl.a. fint med scanner.
Problemet er at musemarkøren ikke kan bevæges ved opstart af computeren.
Fjerner jeg stikket og sætter det i igen er der ingen problemer.
Jeg har tidligere benyttet en alm. mus, men har nu udskiftet den med en optical
(Logitech) - som sagt via USB-porten.
Jeg har fjernet den gamle driver (tror jeg nok).
Hvad er problemet?????

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 03-09-01 20:33

ja det lyder som en hardware konflikt. du bliver nok nødt til at checke om ikke musen bruger samme irq eller dma som usb controlleren eller sådan noget!
Wobert

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 03-09-01 22:59

Prøv at installere eller geninstaller musedriveren til den nye mus.

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 05-09-01 12:06

Jeg har prøvet det samme..

Jeg fik dette svar af priskorn og det hjalp :

Det er uden tvivl en eller anden utility som kører ved opstart. Prøv at hente programmet Startup Cop fra PC Magazine: http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,77594,00.html. Her kan du se alle programmer som eksekveres ved opstart. Prøv at disable dem en ad gangen indtil du finder synderen.