/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Front USB
Fra : KooL
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 17-05-07 14:29

Hej folkens

Har skiftet kabinet på en ældre 800 Mhz Duron. Det kabinet bundkortet sidder i nu har Front USB, og jeg har problemer med at tilslutte det...

Budkortet er et KinetiZ 7T.
Side 15 på [U=http://www.qdigrp.com/qdisite/driver/KinetiZ%207t.ZIP]Bundkortets manual (PDF)[/U] er der en beskrivelse af pin - rækken til 2 front USB. Det er en 10 pins række med 4 ground pins. det er USB 1.1

kabinettet er et Compaq Presario. jf ingravrigen er det fra år 2000.
kablet fra front usb til bundkortet er en 9 stik (et af hullerne er ikke tilgængelig)
der er ingen information om hvad der er hvad på stikket.
det utilgængelige hul i stikket passer IKKE med en af de 4 ground pins på bundkortet.
jeg er ikke i stad til at se om det er USB 2.0 eller hvad det er.

det jeg søger er information om dette USB front stik, så jeg kan lave stikket om så det passer.
sig endelig til hvis jeg har undladt noget info, i skal bruge.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-05-07 14:31

sry der gik ged i linket
her er det rigtige link for bundkortets manual i PDF
side 15 i http://www.qdigrp.com/qdisite/driver/KinetiZ%207t.ZIP

Kommentar
Fra : risper

Dato : 17-05-07 14:51

Davs Kool

Dette er ikke svaret på dit spørgsmål - men her lidt info om USB

http://www.worldstart.com/tips/tips.php/2376

Når du får maskinen til at køre vil du ved f.eks.at sætte en "moderne" USB nøgle (til usb 2.0) i maskinen få en meddelse om, at enheden kan arbejde hurtigere i fald du har sat den i en USB 1.0/1.1 port.

Ellers kan du købe et indstikskort til en PCI slot som opgraderer dit skrammel så du har ekstra porte der fungerer ved ca 480 MBIT.

Det påstås godt nok, at USB enheder altid er bagudkompatible, men det passer ikke - min erfaring er, at USB nøgler, kameraer og printere/scannere som er lavet til HIGH SPEED USB (2.0) ikke altid vil kommunikere med den oprindelige standard.

God fornøjelse!

Risper

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 17-05-07 16:17

Skumpaq udemærker sig bla. ved at ingen stik er kompatible med alle andre bundkort.
Såååå... du må nok selv klytte et alm. USB frontstik i kabinettet.
Ellers må du pillle Compaq USB fronten skilt a d og måle dig frem.
http://www.hardwarebook.info/Universal_Serial_Bus_%28USB%29
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : KooL

Dato : 17-05-07 19:45

Tak for svaret Gambrinus.

nemmerlig... nu er det her freebees så vi kunne skrabe en puter sammen til kæresten ^^
men det var sådan noget jeg søgte.... havde ikke lige tænkt så lant som at måle mig frem.... men det vil resultere i lidt lodning med mere... det tager vi i stiv arm ;)

da jeg heller ville have haft stats på stikket giver jeg dig 4 stjerner... håber det er oki :P

Kommentar
Fra : Gambrinus