/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Oplysninger om min farmor.
Fra : leonard
Vist : 1089 gange
200 point
Dato : 16-05-07 10:45

For meget lang tid skrev jeg her i dette forum,at jeg søgte min aldrig kendt farmor Anna Mathilde
Kirstine Jensen Født i Vor Frue Sogn i Oden den 25.juni 1890. Langt om længe fandt jeg frem til,at
hun havde boet i København og var blevet gift IRGENS. Hun boede i Stefansgade 46 på Nørrebro i
København,da hun afgik ved døden den 30.april 1960.
Kan nogen give mig oplysninger om denne familie Irgens? Jeg har været på Folkeregistret.

Det er ellers ret mærkeligt med hendes adresse,for jeg er født på Fælledvej og opvokset i Sjællands
gade,så det undrer mig,at min far Einar Emanuel Hansen (født den 27.oktober 1909 i Odense -
efternavnet fik han efter en plejemor;der var ingen adoptionsbevilling og jeg har ikke kunnet finde
en plejeattest) aldrig fandt frem til hende;han døde selv i 1952.

Altså: Har nogen oplysninger om min farmor og familien IRGENS??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-07 10:59
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-07 11:11

Danmarks Stastitik har 83 personer med efternavnet Irgens,
optalt januar 2007.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-05-07 11:46

- jeg afleverede, for en måneds tid siden, et træskilt på omlasteren med teksten:

Fjerkræ købes
IRGENS
Tlf. Frederikssund 1

- de boede i Havnegade 17, 3600 Frederikssund for 40-50 år siden...

Kommentar
Fra : sagfoerer

Dato : 16-05-07 15:11

kraks vejviser for 1961 siger at der boede en Otto Irgens i nr 46 (1 sal) , og at han var ekstraarbejder

Kommentar
Fra : sagfoerer

Dato : 16-05-07 15:19

Skulle man så lige se om der var flere i 1961, er svaret ja der var 4 i københavn og omegn.
Keld Irgens Kommune lærer Skottegården 50 (ka), mon ikke det er kastrup.
H Irgens Legetøjshandler, jernbanevej 1 (ly).
Erik Irgens, Repr., Niels Bohrs alle 4 (Sø)
A Mørup irgens, Norgesgade 40 (S)

Desuden findes der nogle Irgens-Bergh

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-07 16:17

Den yngste Irgens mormonerne har fra Hovedstaden er Frits her:
"
IRGENS, Frits   Birth Date:   1 Nov 1869
Christening Date:   15 Apr 1870   Sengelose, Kobenhavn, Denmark

Father:   Frederik Bernhardt IRGENS
Mother:   Amalie Petrine LAHUUS
"

Måske finder du senere tilbage til en Frederik eller Berhard opkaldt efter Frits far?
Eller en Amalie Petrine opkaldt efter sin mormor Lahuus...

Ikke helt almindelige efternavne, så gode muligheder, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-07 17:15

Kan hun have giftet sig med en 6 år yngre Erik Wilhelm?
"
kbhv, Smørum, Værløse, Jonstrup Vang, 2, 272, FT-1901,

Bagge Irgens 22/5 1865 Gift Husfader Grosserer, Hotelejer Aalborg
Johanne Irgens født Barfod-Hansen 14/1 1876 Gift Husmoder Skjelskør
Erik Wilhelm Irgens 4/8 1896 Ugift Barn Kjbhvn
"
Den eneste jeg finder i folketællingerne fra København 1901 med passende alder...
I så fald er han jo ikke din farfar, hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-07 21:55

Sjovt nok er der flere nulevende Anne Irgens:

En kendt forfatter i Norge; nok ikke hendes slægt...
Og en viceskoleinspektør på Sjælland,
måske kender/nedstammer hun fra sin navne søster?

Og så denne, som jeg ikke kan åbne:
"
Alle navne i slægtenCaroline Anne Irgens (xxxx-....) Caroline Charlotte Thessen (1825-....) Caroline Christiane Sandager (1778-....) - Ane nr: 211 ...
www.fredenslyst.dk/GEDHTanc/names61.htm - 10k - Supplerende resultat -
"
Siger det dig noget Henning??
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : sagfoerer

Dato : 16-05-07 22:11

Hov jeg glemte helt at sige det var i Stefansgade nr 46, der boede en Otto Irgens i 1961 (1 år efter hendes død), altså din mulige farfar (papfarfar) hvis altså det er samme Irgens, men mon ikke det er tilfældet.

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 17-05-07 07:29

Hej Svendgiversen

Du kan åbne www.fredenslyst.dk og finde Caroline Anne Irgens. Hun er i øvrigt født i Minnesota, USA.

Mange hilsener
Torben

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-07 13:37

Så altså heller ikke hende,

når jeg nævnte hende er det fordi jeg set fornavne Ane/Anne og vist også Caroline
i Hansen/Irgens familien, jeg husker bare ikke hvor?

Og Henning:

fik din farmor din far meget ung i Odense med ukendt far?

eller var faderen den senere husbond Irgens???

eller giftede hun sig langt senere i Hoedstaden med Irgens, så ikke din farfar???

hilsen igen Svend