/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor ligger E-mails i Outlook
Fra : EiHaBr
Vist : 1820 gange
100 point
Dato : 13-05-07 23:12

Hej.
Er der nogen der kan huske hvilken mappe E-mails ligger i, til Outlook Express.
Jeg har en extern Harddisk med nogle gamle mails jeg gerne vil hente frem/ind.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-05-07 23:28

Hvis du søger en fil som ender med .pst, er det en Outlook fil, der skulle alle dine E-mails og kontakter befinde sig, alt efter hvordan systemet er sat op til at arkivere dem.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-05-07 23:34

På min computer hedder stien:

C:\Documents and settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst

Kommentar
Fra : sion

Dato : 13-05-07 23:58

IAH's svar er ikke helt korrekt. *.pst-filerne bruges af Office Outlook - ikke af Outlook Express.

Hvis jeg søger på Google efter "outlook express mappe" finder jeg en hjemmeside ( http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Backup.htm ), som siger, at Outlook Express-filerne ligger i C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\ID-NUMMER\Microsoft\Outlook Express\

Prøv at se efter dér...

Simon

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-05-07 00:06

her står hvordan du laver back-up, eksporterer, importerer o.s.v.
http://support.microsoft.com/?kbid=270670

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 14-05-07 00:07

I Outlook Express :
Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - lagringsmappe.
Her ka' du se, hvor den ligger.
Jeg ved ikke om filen/filerne er skjult som i MS Outlook.
Gambrinus

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-05-07 04:53

Pardon - havde i farten ikke set der var tale om EXPRESS...

Kommentar
Fra : risper

Dato : 14-05-07 06:43

Er det ikke .dbx filer?? Det står der i Outlooks Express HJÆLP - GID FOLK GAD BENYTTE DISSE HJÆLPEFUNKTIONER (fromt håb) og for den sags skyld gad søge i tidligere svar på "KANDU" og tilsvarende!

Risper

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-07 06:50

Outlook og outlokk express har gennem årene været i forskellige udgaver og Windows har også ændret i strukturen fra gamle udgaver. Der er flyttet rundt på filerne i den anledning.
Så se i hjælpefiler og manualer, hvad filerne hed og brug søgefunktionen til at finde dem.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-05-07 23:04

Tak for svarene foreløbig jeg skal lige have tid til, at arbejde med dem før jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 15-05-07 12:29

C:\Documents and Settings\*BRUGER NAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{E4D44DC2-AC9C-4F61-88BB-D63C79521C50}\Microsoft\Outlook Express

*Brugernavn er dit navn eller hvis mail du nu vil søge, du skal lige inden i - Denne computer -Funktioner - Mappeindstillineger - Vis - Skjulte filer og mapper- og vis skjulte filer og mapper, for at finde denne "skjulte mappe" du kopierer så hele mappen Outlook Express over, derefter er det på den "nye" du skal i outlookexpress - filer -importer - Lagringsmappe- og vælge - alle mapper - der hvor du har kopieret mappen til så skulle du have dine mail tilbage.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 15-05-07 12:36

Ups på en extern. så "bare" vis skjulte filer mapper, derfeter outlook express - filer -importer - meddelser - explorer 6 Følg guiden søg i extern drev\:Documents and Settings\*BRUGER NAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{E4D44DC2-AC9C-4F61-88BB-D63C79521C50}\Microsoft\Outlook Express

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-05-07 12:52

EiHbAr >> er du kommet videre ?

frostys >> der spørges efter *.pst filen, som er en del af MS Outlook og IKKE Outlook Express

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-05-07 13:39

Jeg forstår ikke rigtigt problemet.
Jeg fandt datafilerne uden problemer.

Jeg gentager :
I Outlook Express :
Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - lagringsmappe.
Her ka' du se, hvor den ligger.
Hos mig (Der ikke bruger Outlook Express men MS Outlook) :
C:\Documents and Settings\"Brugernavn"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{306A05F6-0A1B-4636-90A8-41C7DD40F127}\Microsoft\Outlook Express
Her ligger :
Folders.dbx
Indbakke.dbx
Offline.dbx
Udbakke.dbx

Filerne ER skjult som i MS Outlook.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-05-07 13:42

sorry >> se bort fra mine kommentarer; blander det hele sammen med et andet spørgsmål ((((((

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 18-05-07 11:36

Citat
Hej.
Er der nogen der kan huske hvilken mappe E-mails ligger i, til Outlook Express.
Jeg har en extern Harddisk med nogle gamle mails jeg gerne vil hente frem/ind.

Mvh Eigil

Det er menskeligt at fejle, total kaos kræver et microsoft produkt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 24-06-07 16:41

Gambrinus du har ret det er en nem måde at finde dem på, som du har foreskrevet.
Der er muligvis også andre der har skrevet korrekte svar tak for det, det er korrekt, at det er .dbx filer.
Gambrinius du får point.
I indstillinger kan man læse hele stien til stedet og evt. kopiere den ind i f. eks stifinder og arbejde videre der, hvis det er det man vil.

Mvh Eigil.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-06-07 20:08

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus