/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvad er en jomfru
Fra : mbc208
Vist : 981 gange
72 point
Dato : 11-05-07 20:33

heej.. jeg har lige fuldstændig lige glemt hvad en jombru er.. er der ikke lige nogen der kan skrive hvad det er??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 20:33

Maria, jesus mor

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-05-07 20:41

En "uskyldig" kvinde i sexuel forstand

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-05-07 20:43

Hov, de siger at der er 6025 brugere online...men der er da vist kun dig og mig, Teil og mbc208 selvfølgelig!

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 11-05-07 20:44

en kvinde der i den bokstaveligste forstand ikke har haft sammenkvem med en mand...

altså direkte penetration...

petting, skulle ikke være omfattet af den betagelse

det samme gælder for en mand, at han ikke har penetraret en kvinde..

forståeligt???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-05-07 20:45

Nul problem !
Du stiller dig bare på Rådhuspladsen i København.
Sagnet siger at Lurblæserne (Bronzestatuen) blæser i deres
instrumenter, hver gang en jomfru går over pladsen.
Så kan du ved selvsyn se, hvordan sår'n en jomfru ser ud.
Gambrinus
(Du skal nok væbne dig med tålmodighed)

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 82 point
Dato : 11-05-07 20:47

Jomfru i ren seksuel fortand er er, som Arials har beskrevet det. Men betegnelsen "jomfru" bliver inspiret af det, (at man er "ubrugt/uerfaren") brugt som en form for "slang" hver gang, at man skal prøve noget helt nyt. Så er man "jomfu".

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-05-07 20:49

Hvad så med en "bagerjomfru"?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 20:52

Satellit: Det må vel være én, der bager på nogen for første gang

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-05-07 20:53

jumfru var også en titel på ugifte adelsfrøkener, deraf f.eks. "jomfru ane gade"

På engelsk svarer det til maiden og den afledte maid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 21:25

Her ses hvorledes en mand betjener en jomfru.
http://www.havenyt.dk/images/upload/stier_4_2_ny.jpg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 21:26

Hvor kommer så en "brolæggerjomfru" ind i billedet

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 21:34

jO det er vel rigtig nok altsammen! Man kan også sige at en jomfru er en der aldtig har fået det alle jomfruer længes efter! :-=

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 21:38

Refi En brolæggerjomfru er en der gør det med begge arme ud til siden.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-05-07 21:44

En jomfru er en der er født i jomfruens tegn.Du kan også se i et spejl,så vil du også se en jomfru.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : mbc208

Dato : 11-05-07 22:13

Tak for svaret justuniverse.