/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med DVD optager
Fra : michael30
Vist : 394 gange
20 point
Dato : 11-05-07 10:53

Jeg har for nylig indkøbt en LG dvd optager med harddisk, den fungerer helt fint, men jeg har lige fundet ud af at de dvd´er som brændes i den KUN kan afspilles på den dvd. Når dvd skiven sættes i andre skriver den forkert disc. Sættes den i dvd drewet på computeren kan man se at indhold på disc er 0%, og ledig plads er også 0%.

Har nogen oplevet det samme, og kan der evt. være tale om en fejl i opsætningen, brædingen eller lign??

Kommentar
Fra : lismormor

Dato : 11-05-07 11:38

Du kunne måske prøve at brænde ned på dvd minus format. Så skulle det kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 11-05-07 11:42

Hej lismormor.

bræde i minus format???? Ja, jeg har ikke så meget forstand på alt det tekniske. Jeg brænder på -dvd skiver, men skal den også indstilles til at brænde i minus format?? Hvis ja, hvor i opsætningen gør man det ;)

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 11-05-07 12:51

Hej.
Du har naturligvis afsluttet /Finalize) skiven, du brænder på, så den kan læses af andre afspillere, ikke?
VH
Leif

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 12-05-07 00:22

Som leif skriver, skal du lave finale (afslutte) din DVD. Først her får du oprettet biblioteket på din DVD, så almindelige maskiner kan læse skiven. Det er uanset om det er DVD+ eller DVD-
Min kan brænde begge slags, og det er den samme problematik som gør sig gældende.
Så først når du har lagt alt det der skal på skiven, skal du ind og afslutte/lukke skiven permanent!

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 12-05-07 08:11

Tak for svaret severino.