/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ingen lyd på DVD .....
Fra : beckski
Vist : 675 gange
40 point
Dato : 10-05-07 21:05

Hey!
altså hvorfor vil min DVDafspiller nu ikke spille lyden??
filmen kører fint, men lyden kan kun SVAGT høres, når jeg skruer HELT HELT op og så er der tilmed en kraftig brummen/summen...
scart er sat rigtigt i !!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-07 23:21

Fejl i scart eller også har du indstillet til forkert slags lyd på dvd afspilleren.
Sæt den til almindelig stereo, hvis du ikke har noget fancy surround.

Kommentar
Fra : lismormor

Dato : 11-05-07 11:41

hej har du prøvet at vende scarstikket eller scarstikket er måske i stykker

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-05-07 19:52

Jeg har prøvet at vende scart - det virkede ikke
prøver med et andet scart i aften ....
har ikke noget fancy lyd ... og har ikke ændret indstillinger siden sidste gang jeg så DVD .....
kan man rense laser-linsen ???

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 22-05-07 20:22

ja det kan du godt, men det tror jeg ikke vil hjælpe.. det er højst sandsynligt at det er scart der er noget i vejen med..

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-05-07 22:20

et andet velfungerende scartkabel virkede heller ikke .....
hvad er der så galt ??

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 24-05-07 07:08

can anybody help ???

Kommentar
Fra : rejseren

Dato : 24-05-07 08:21

Det bliver lidt svært når du blot udelukker folk hvis svar ikke passer dig

Bedre bliver det ikke af at du ikke gider lukke dine spørgsmål.

Citat
Jeg har prøvet at vende scart - det virkede ikke

Det kan du ikke have prøvet for det KAN MAN IKKE.

Enten er det forkert sat op - eller dine scart-indgange i DVD eller fjernsyn er i stykker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-07 08:48

Tag nu og fat brugsanvisningen til den spille. gå ind i menuen og indstil til alm. stereo.

Der kan være stillet om uden at du ved det. f. eks ved en fejl i spillens program.

Kommentar
Fra : nasher

Dato : 24-05-07 10:21

Eller der kan være en volume drejeknap på DVD'en som er skruet helt i bund ?!?

NASHER

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-05-07 16:22

halløj du skriver ikke om du " kun " har sat den til fjernsynet eller om den kører over en forstærker til surround anlæg eller lignende

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 25-05-07 07:12

Nasher, desværre - er tjekket
og rejseren .... at have to forskellige opfattelser om hvordan man anvender 'kandu' er vel fair nok... et scartstik er ens i begge ender, såååå jo, man kan vende det
chicapigen det her er et lille tv som står på DVD-afspilleren .... med scartkabel imellem.... så ikke noget vildt og fancy't

Kommentar
Fra : rejseren

Dato : 25-05-07 13:00

Citat
et scartstik er ens i begge ender, såååå jo, man kan vende det

Nej - ikke stikket (hvad skulle det hjælpe at vende kablet)

Hvis du er sikker på det er det rigtige kabel er det enten indstilling/opsætning eller indgangen i DVD/fjernsyn der er defekt.

Citat
at have to forskellige opfattelser om hvordan man anvender 'kandu' er vel fair nok

Hvor har du ret, men du accepterer jo kun den ene (DIN)