/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
tilslutning af scsi scanner
Fra : fea
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 10-05-07 19:30

Jeg har en Agfa Studiostar scanner med scsi tilsutning som jeg gerne vil kunne slutte til min nye computer. Findes der en måde at gøre det på som ikke er kostbar.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-07 19:41

Når du finder et - så hold øje med at det også kan køre i XP miljø - altså hvis du har XP.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 10-05-07 19:51

Undskyld, jeg glemte at skrive at jeg kører XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-07 20:12

Nu ved jeg ikke lige om Studiescan kan køre under XP. Jeg havde en Snapscan og den kunne kun køre Win 98, så den røg ud i containeren.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-07 20:12
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-07 00:16

Du skal for det første have en kort med en SCSI port. Der har været to forskellige porttyper fremme, hvor den ene ligner en LPT port, som bl.a. MUSTEK brugte. og så er der den SCSI port med ben som et tusindben Jeg tror der var 50 ben i stikket.
Det vil være muligt at få en scanner til at køre på et andet program, end det som følger med, men da det er en SCSI, er jeg bange for at det vil knibe med forståelsen hos din PC.

SCSI var en gang fremtiden, men den var desværre kort. De fleste bruger idag USB.

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 12-05-07 09:44

Tak for svaret severino.
Jeg fik i går en meget god hjælp fra firmaet Danbit, som sender mig kabler så jeg vil kunne slutte scanneren til et usb stik. De påstår det virker. Scanneren er kun vigtig for mig fordi den kan scanne gamle glasnegativer op til 20 x28 cm.
mvh. fea

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-07 17:30

Det lyder spændende med disse gamle glasnegativer.
Jeg mener at det vil være nødvendigt med lys i låget, for at kunne få noget ud af sådanne negativer.
Jeg har selv haft to af sådanne AGFA'er, som jeg fik fra min gamle arbejdsplads, da de fornyede deres scannerudstyr.
Dem har jeg dog afhændet igen, da jeg har 6 scannere tilbage i min antikvariske samling, hvoraf de tre kan scanne negativer og diaposetiver.
Jeg har dog stadig den originale CD til AGFA'erne.