/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hva hedder denne box??
Fra : superfc89
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 10-05-07 18:41

Jeg ska ha sat lyd til min com...Både surround anlæg og alm anlæg...og man kan få de der små boxe hvor man bare føre de 2 jack stik fra surround forstærkeren og den alm forstærker..og så en ledning fra boxen til com..og så der en kontakt man så man kan skifte til hvor det skal køre over

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-05-07 18:54

Surround kræver lidt mere end 2 jackstik. Det er oftest et 5:1 system, altså 6 lydkanaler.
Det kan dog klares med et enkelt stik, hvis du har mulighed for optisk fiberkabel.

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 10-05-07 19:46

jamen jeg skal da bare køre det røde og vide jack stik fra surround forstærkeren...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-07 20:16

Jeg har et surround anlæg koblet til denne pc og der kører der et multikabel fra 2 jack stik op i subwooferen og derfra tages de 5 højtalere så fra.

Lyder fint

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 10-05-07 20:46

altså højtalerne er jo sat til surround forstærkeren..og så ska jeg vel bare køre 2 jack stik op i box'en fra dvd kanalen fx?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-07 20:49

Jeps nemlig og hvis du ønsker at benytte en andet anlæg køber du en skifteboks i Biltema. De kar mange sjove og billige ting.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-07 20:55
Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 10-05-07 21:01

ikk lige hva jeg kan se af

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 18-05-07 22:34

Det er sandlynligvis en linie el. aux omskifter du tænker på.

Men som severino skriver kræver surround lidt mere end hvid og rød phono stik, du vil få en surround lignende effekt hvis din forstærker har effekt mulighed, men du vil aldrig få ægte surround.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-05-07 08:29

Næh sådan kunstigt sourround er som den kunst stereo man eksperimenterede med i 60' og 70'ern, som byggesæt fra Josty Kits og Brink's.
Her snød man også på vægten, ved at lave om på mono lyd. Man delte frekvensområdet op i to, og lod mellemtonerne være fælles for begge kanaler. Men rigtig stereo blev det aldrig.
Rigtig sourround skal derfor laves rigtigt, ellers mister man noget af fornøjelsen med dette lydbilled.

Godkendelse af svar
Fra : superfc89

Dato : 21-05-07 22:23

Fik en box i tyskland til 75 kr..og den virker bare perfekt..Og det spiller nøjagtig som før... Så det som det skal være