/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken GPS er bedst
Fra : 2100
Vist : 781 gange
50 point
Dato : 04-05-07 11:36

Hvilken GPS kan der anbefales til en pris mellem 2000 og 2500 kr. GPS skal havde en god skærm samt det skal være med dansk tale.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-05-07 11:40

Garmins produkter går du aldrig fejl af.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 04-05-07 11:42

Til 2100

Prøv at kigge på disse to sider, der er nok noget du kan bruge:

http://www.navigon-user.com/portal.php

http://www.i-go-user.dk/news.php

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-05-07 11:48

Jeg er enig i at Garmin hører til blandt de bedste. Jeg har pt. denne http://www.garmin.dk/products/description/5/11549 som fungerer upåklageligt og er meget nem at indstille og bruge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 04-05-07 12:06

Til 2100

Jeg har denne Mio C710, og der er en hel bunke tilbehør og den virker rigtig godt, du kan læse om den her, og så prøv at lede efter prisen andre stedder og se en forskel, har er de godt med hvad priser ang.

http://www.edbbiksen.dk/shop/mio-c710-pna-6932p.html

Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 04-05-07 12:15

DR lavede sammen med brandvæsenet en test med 3 GPS'er for et stykke tid siden. Du kan se testen på din computer her http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/1122111756.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 04-05-07 14:25

Har prøver flere forskellige, blandt andet (lige nu) MIO 168 og MIO 710.

Alle dem jeg har prøvet finder frem til det sted jeg ønsker at komme,
ikke alle lige godt men nok til at man kan bruge det.

Har blandt andet skulle finde adresse i Polen, Sverige, England, Belgien og Tyskland.
Turen til Polen foregik med 2 stk GPS, og de var ikke altid lige enige.

Men det afhænger af hvilket program du bruger, jeg bruger selv TOMTOM, NAVIGON og MIOMAP (version 5,0 og 6,0). Lige nu hælder jeg til TOMTOM på grund af brugervenligheden, ikke nødvendigvis på måden den finder vejen. Bedste "vejfinder" er jo afhænger jo af hvor nyt kortet
er, og i danmark har de jo en ide om at der skal laves nye veje hele tiden, og så er det lige meget
hvor dyrt et apperat du bruger, er kortet ikke opdateret ender du med at køre i "ingenmandsland".

Mit forslag:Køb den billige, du kommer frem alligevel.

Skulle du have spørgsmål er du velkommen til at sende en mail til mig.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 04-05-07 14:32

Tak til alle for de gode svar. Den som jeg heller mest til efter diverse oplysninger er : GARMIN NÛVI 660 som jeg vil købe.

Skulle der være en som kender der har en til salg til en pris mellem 3200 og 3600 kr er jeg køber.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-05-07 16:28

Hej
Jeg vil heller køb en TOMTOM GO910. Den er bedst med Fjernbetjening og alt. Den koster ca 2500 til 3000 men den er meget gode GPS. meget meget nemt. Jeg bruger den hver dag.
mvh
pk2dk99

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 04-05-07 16:36

Tak for svaret bentjuul, samt tak til alle de andre meget gode indlæg.